Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door noneku »

Update, heb net met ggd vaccinatie afsprakenlijn gebeld. Was benieuwd of ik een afspraak kon maken voor een 2e vaccinatie na 1 vaccinatie +corona. Was geen probleem. Hier zakt echt mijn broek van af. En dat alleen voor de "boekhouding". Voor AZ zou ik naar Geleen moeten, kon echter ook Pfizer laten zetten. @Marco Polo, had jij ook niet dat probleem??
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Bij mij was de besmetting ook meer dan 180 dagen nadat de DCC code werd ingevoerd.
Maar uiteindelijk is dat nog wel goed gekomen.
176 dagen na de besmetting geprikt en nu 1 van 1 vaccinatie met Pfizer in de QR staan. Nog geen gelegenheid gehad om de code live te testen.
Maar een hersteld melding kan ik bijvoorbeeld ook niet uitdraaien. Ter ondersteuning van de QR. Mocht hierom gevraagd worden.
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door noneku »

Dafluc schreef:
za 24 jul 2021, 15:53
Dat probleem was hier al voorbijgekomen. Maar wat is er tegen een tweede prik om het op te lossen?
Ja, ik heb niet alle pagina's nagelezen :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Mijn echtgenote heeft het probleem dat de positieve test zoek is.
Die komt overmorgen even terug vanuit Italië om een 2e prik te halen.
Feitelijk een boostershot waarvan het effect nog niet bewezen is maar waarbij wel meer bijwerkingen zouden kunnen optreden dan bij de eerste prik.
En daar was ze al ziek van.
Moet er wat voor over hebben om niet in het verdomhoekje van de zogenaamd onvoldoende gevaccineerden terecht te komen ;-)
(En te kunnen blijven reizen).
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Camperic »

noneku schreef:
za 24 jul 2021, 15:48
Nou het is schijnbaar heel erg moeilijk om een groen vinkje te krijgen op je corona checkapp.
Mijn man positief getest 23 okt 2020 bij GGD, kreeg 1 vaccinatie Pfizer op 4 mei dus volledig gevaccineerd
ikzelf positief getest 27 okt 2020 bij GGD, kreeg 1 vaccinatie AZ bij huisarts op 27 februari, dus volledig gevaccineerd
Nu is het niet mogelijk om een groene QR code te krijgen. Heb zojuist gebeld met back office GGD en informatielijn RIVM, Ze snappen het probleem maar kunnen er niets aan doen. De app werkt dan schijnbaar alleen als de besmetting niet langer als 180 dagen is. Kreeg zelfs de optie om dan toch maar een 2e vaccinatie te nemen of als je ergens heen wil een test te laten doen. moet niet gekker worden.
Vreemd. Ik heb 1 vaccinatie gehad (Moderna), omdat ik eerder positief ben getest. Datum positieve test was meer dan 180 dagen voor vaccinatiedatum (183). Ik kan daardoor geen bewijs van herstel krijgen, maar heb wel 2x groene QR-code (NL & Internationaal).
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door noneku »

Niet te geloven. En dat alles voor de "boekhouding". Ik ga maandag eens overleggen met mijn huisarts. Wij zijn net terug ven Frankrijk, hebben het dus niet direct nodig maar wil het graag in orde hebben. September nog ff weg naar buitenland als het kan/mag. Wil eigenlijk geen 2e prik halen als het niet nodig is.

@Camperic
Schijnt dat het bij sommigen wel lukt, bij ons dus niet :bang:
Heb gebeld met back office ggd en helpdesk rivm, wordt je niet vrolijk van, standaard antwoorden waar ik niets mee opschiet. Wachten nog maar ff af.

Onze vaccinaties staan geregistreerd bij RIVM en positieve uitslag kan ik zien bij GGD.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Camperic »

Ik had op 1 juli direct een internationale QR-code, maar (inderdaad) geen NL QR-code.
Een week later na opnieuw ophalen van QR-code via DigiD werkte ook de NL QR-code bij mij.
Heb je dat al geprobeerd?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door noneku »

Ja hoor. Ook al de app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd.
De internationale QR code hebben we beide wel maar die is alleen geldig in landen waar je maar 1 vaccinatie hoeft. Gisteren geprobeerd met de luxemburgse scanapp en kreeg een rood vinkje.
Laatst gewijzigd door Dafluc op za 24 jul 2021, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Camperic »

Zojuist voor de zekerheid nogmaals geprobeerd met Luxemburgse scan-app, maar met 1 vaccinatie geeft die met mijn QR-code echt (gelukkig!) groen aan.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door noneku »

Zojuist nog eens gebeld met de back office ggd. Dacht wellicht krijg ik iemand anders aan de telefoon met een ander antwoord. En dat was ook zo. Moet nu de huisarts vragen (waar ik geprikt ben) om de gegevens door te geven aan ggd. Toen ik zei dat mijn prik netjes in het register van het RIVM staat wist ze het ook niet meer.
En toen ik vertelde dat mijn man hetzelfde probleem heeft terwijl die wel bij de ggd geprikt is en positief getest (net als ik) wist ze het helemaal niet meer. Wordt vervolgd.....
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door willemzon »

1e keer dat wij ons gele boekje moesten overhandigen, voordat wij een camperplaats in dld. op reden.
Op zich wel een veilig idee, want dan weetje dat die andere camperaars ook volledig gevaccineerd zijn.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

En dan nog een slag om de arm blijven houden ;-)
Vaccinatiebewijs is geen immuniteitspaspoort.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22716
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door PaulBng »

Hier in Frankrijk ook. Kon kiezen, boekje of QRcode.
Boekje is sneller...


Paul
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Face »

Welk bewijs nu rechtsgeldig is ,is mij volstrekt onduidelijk.
GGD vertelde mij dat het gele boekje alleen buiten europa rechtsgeldig is.
Sommige camperplaatsen in het noorden van Duitsland,kunnen de QR code niet scannen.
Ik heb dan ook gewoon het GGD vaccinatie bewijs in de camper liggen. :-?
Plaats reactie