Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door thole »

Premiumliner schreef:
vr 14 mei 2021, 17:45
Wat ik beoog is dat voor sommigen blijkbaar niets belangrijker is als reizen. Weliswaar zitten we hier op een camperforum, maar als je nou al als individu een Italiaans verkeersbureaus gaat benaderen - terwijl je daar notabene helemaal niet naar toe wilt :crazy: - met de vraag of je daar met het gele boekje naar toe kan... waar ben je dan in vredesnaam mee bezig. En nou niet weer het antwoord van Thole dat ik hem aan het bashen ben, want ik vind deze actie oprecht te gek voor woorden. Maar ja... een afwijkende mening met een woordspeling mag blijkbaar niet hier.
Ik lees dit nu pas aangezien we gisteren andere dingen te doen hadden.

En dan nu weer onze wekelijkse rubriek 'Vraag het aan Henk'.
Het voorafgaande: volgens Hugo de Jonge heeft het gele boekje geen internationale status en zou de registratiekaart volstaan.
Omdat Griekenland en Italië onder voorwaarden, waarvan er een een bewijs van volledige vaccinatie is, weer toeristen willen toelaten , was ik benieuwd wat deze landen onder zo'n bewijs verstaan zolang er nog geen EU vaccinatie app is.
Eerst dacht ik de Italiaanse ambassade te bellen maar bij nader inzien dacht dat voor deze niet al te prangende vraag wellicht het antwoord via het Italiaans verkeersbureau kon komen( had ook het Griekse kunnen zijn).
Ik vraag me af of ook antwoord krijg want ik had eerst op een commerciële link moeten klikken over hotels en campings.

Als je nu selectief shopt Henk, door alleen het gele boekje( met een heel flauwe voor de hand liggende woordspeling) aan te halen terwijl ik toch duidelijk schrijf dat ik vraag naar de status van zowel het gele boekje alsmede de Registratiekaart Coronavaccinatie, vind ik dat niet zo subtiel.

Als het aan de orde is, voordat we gaan reizen, zal ik, als het antwoord op de status van voornoemde documenten niet duidelijk is, weer een antwoord trachten te vinden, ongeacht de particuliere mening van 'Premiumliner.'
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Going »

Leuk die de Jonge.
Eerste prik netjes ingezet, vandaag tweede prik mogen ze het niet, en doen het niet ook niet met vriendelijk verzoek.
Griekenland wilt een vaccinatie bewijs in het Engels.
Dat uitdraai vodje van de GGD is niet in het Engels.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door thole »

Going schreef:
za 15 mei 2021, 12:46
Leuk die de Jonge.
Eerste prik netjes ingezet, vandaag tweede prik mogen ze het niet, en doen het niet ook niet met vriendelijk verzoek.
Griekenland wilt een vaccinatie bewijs in het Engels.
Dat uitdraai vodje van de GGD is niet in het Engels.
Kijk, dat vermoedde ik al. :thumbup:
Blijft weinig anders over dan de gegevens van de Registratiekaart te kopiëren en in het gele boekje te plakken, lijkt me.
Dan zou je kunnen informeren of dat voldoende is om als toerist Griekenland binnen te komen, mocht je dat willen.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Zwerfsteen »

Gewoon er zelf inzetten Hank.
Het is geen fraude of vervalsing, het mag gewoon en je hebt dan alles bij elkaar.
Groet,
Leny en Pieter
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Ronald53 »

De registratiekaart coronavaccinatie dat wordt uitgereikt op de vaccinatielocatie heeft geen status als officieel vaccinatiebewijs. VWS werkt aan een fraudebestendig vaccinatiebewijs voor álle Nederlanders als onderdeel van het Digitaal Groen Certificaat dat op Europees niveau wordt ontwikkeld. Het Gele Boekje voldoet niet aan deze eisen en heeft geen status als officieel vaccinatiebewijs in het kader van de coronavaccinaties vanuit de Rijksoverheid, ook niet als de registratiekaart wordt bijgevoegd. Het Gele Boekje heeft ook geen status in Nederland in het kader van de COVID19-vaccinaties voor reizigers die willen/moeten reizen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Bob Diesel »

Nog nieuws :?:

Dit is nu net waar het hier over gaat
Wat al decenia als ,,Officieel,, in entings bewijs wereld wijd geaccepteerd werd
Is nu in ene niet goed genoeg , alleen waarom niet kan Hugo niet goed uit leggen :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Ronald53 »

Het officiële standpunt: Zij die door de GGD gevaccineerd worden ontvangen een vaccinatiebrief met hierop de registratiekaart coronavaccinatie uit het registratiesysteem van de GGD (CoronIT). Dit is een brief waarop relevante informatie over de vaccinatie staat: datum toegediende vaccinatie, productnaam, batchnummer vaccin en een url die linkt naar meer informatie van de Rijksoverheid over coronavaccinatie. Zij die over het Gele Boekje beschikken, kunnen de genoemde vaccinatiebrief met hierop de registratiekaart coronavaccinatie in het gele vaccinatieboekje invoegen. Er is afgesproken dat de GGD’en één lijn zullen gaan trekken en geen aanvullende aantekening in de vorm van een stempel of handtekening als registratie in het Gele Boekje (meer) plaatsen, in het kader van efficiency, zeker gezien de verder opschaling naar 2 miljoen vaccinaties per week.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Bob Diesel »

Word de puinhoop nog groter
Mijn eerste badge nr en sticker staat er al afgetekend in
En stop je het A4 tje er in dan is het weer wel goed :bang:
Maar niet goed genoeg, want je zal en moet op die app die er nog lang niet is wachten

Dit is nu de clou
Ze weten het zelf niet meer :bang:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op za 15 mei 2021, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Maakt niet uit toch, plak je die 2e er gewoon bij kwamen we net op uit?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Bob Diesel »

:mrgreen: . :mrgreen: :mrgreen:
Hugo kan de pot op :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

We willen gewoon te graag Bob :D
Maar ja, als ik naar de omgeving van onze appelliefhebber Ron kijk.
33 graden, zwoel windje uit het zuidwesten.
Citroentjes aan de bomen.
Kan ik me daar ook wel wat bij voorstellen :-)
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Pilha »

Ronald53 schreef:
za 15 mei 2021, 16:30
De registratiekaart coronavaccinatie dat wordt uitgereikt op de vaccinatielocatie heeft geen status als officieel vaccinatiebewijs.
Kortom, de Nederlandse gevaccineerde heeft geen enkel nationaal/internationaal covid-19 vaccinatiebewijs meer nu ook het internationale (WHO) vaccinatie-carnet niet meer ingevuld wordt.
In het kader der efficiency, schrijft u.
Ja, effectief is het wel.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Marco Polo »

Voordeel is dat je hem nationaal nergens voor nodig hebt :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het “gele boekje” en andere vaccinatiebewijzen



Bericht door Kroppie »

en daar zullen we het dus mee moeten doen, heel simpel.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie