Wonen in een camper

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Tessa189
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:25

Wonen in een camper



Bericht door Tessa189 »

Hallo,

Volgend schooljaar ga ik starten met een studie waarbij ik op kamers moet. Ik zat te denken om te gaan wonen in een camper. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb op het forum al gekeken en er staat veel over de wettelijke regeling maar minder over of het te doen is in de winter. In de winter lijkt condens mij een groot probleem. Of valt dit mee als je een ontvochtiger in de camper zet?
Wat zijn ongeveer de kosten van gas verbruik als je leeft in een camper tijdens de winter?
Hoe doen jullie het met internet? Er is gratis wifi op de camperplek. Zou een wifi signaal versterker voldoende zijn? Of is een onbeperkt data bundel handiger?
Gebruikersavatar
Pienmajer
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 06 dec 2015, 21:12
Locatie: Sittard

Re: Wonen in camper



Bericht door Pienmajer »

Ik zou beginnen om aan de beheerder van de camperplaats te vragen of je er zo lang mag staan. En zo ja, wellicht tegen gereduceerd tarief.
Een camper met dubbele bodem is in de winter comfortabeler. Condens zal zeker optreden, maar met stoken en regelmatig luchten en soms vegen met doekje, houd ik dat in de winter onder controle. Als het erg koud is gebruik ik circa 24 liter gas per week. Met stroom bijverwarmen kan ook, maar is doorgaans duurder.
Als je op een camperplaats altijd goede en snelle wifi wil hebben, is het beter dat je zelf een onbeperkt data bundel aanschaft. Maar je kunt natuurlijk ook eerst de wifi op de camperplaats proberen.
Groet
Gebruikersavatar
Snarfsel
Berichten: 645
Lid geworden op: wo 09 dec 2020, 9:51
Locatie: Daar waar mijn camper staat!

Re: Wonen in camper



Bericht door Snarfsel »

Verwarmen op diesel is waarschijnlijk goedkoper en ik vind het persoonlijk fijner dan op gas.
Biker for life!
My camper, my home!
Too old to die young!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wonen in camper



Bericht door Bob Diesel »

Eerst een plek vinden waar je langer kan/mag bivakeren
Je bent niet de eerste en/of enige met dit idee
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wonen in camper



Bericht door PaulBng »

Tessa,

Je zult even de nodige dingen moeten uitzoeken.
Wettelijk, brief adres enzo.

Verwarmen: als je dat op gas doet, blijf je slepen met gasflessen. Bij een echt koude periode is 3 flessen per week niks...
Beter op diesel. Is al aangehaald.

Kun je op een plek staan waar je niet voor stroom per Kw betaalt, kan bijverwarmen met een kleine olieradiator (bouwmarkt, paar tientjes) lonen.

Voor adviezen helpt het, als je meldt in wat voor camper je wilt gaan bivakkeren...


Paul
Tessa189
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:25

Re: Wonen in camper



Bericht door Tessa189 »

Bedankt voor de reacties!
Ik ben zeker van plan om te na te vragen aan de eigenaar van de camperplaats of het is toegestaan en of er misschien korting mogelijk is.
Verwarmen met een diesel kachel lijkt mij ook handiger dan, bedankt voor de tip!
Wettelijk blijf ik bij mijn ouders ingeschreven staan, dus dit zou geen problemen moeten geven.
Ik weet nog niet in wat voor camper. Ik moet er nog 1 aanschaffen, ik heb ongeveer een budget van 15000 euro. Zijn er bepaalde merken die altijd een dubbele bodem hebben?
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wonen in een camper



Bericht door AadenAnke »

Ik vraag me af waar ga je studeren? De meeste studies zijn tegenwoordig 4 jaar dacht ik en dan is natuurlijk ook de vraag wil je er tussen door ook mee rijden of is het neer zetten en de komende jaren niet meer van zijn plek? Dat zal mede bepalend zijn voor wat je kunt kopen binnen budget

Gr. Aad
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wonen in een camper



Bericht door PaulBng »

En als ie blijft staan, dan zit je voor dat budget een stuk rianter op een camping in een caravan.

(Oei, is dit vloeken in de kerk?)


Paul
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wonen in een camper



Bericht door Cee Pee »

Nee realistisch, ik dacht aan hetzelfde. :crazy:
Laatst gewijzigd door Cee Pee op vr 30 apr 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wonen in een camper



Bericht door Bob Diesel »

Frankia , bmw altijd een dubbele bodem
Maar niet de goedkoopste €amper
En dat hier boven is absoluut waar
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wonen in een camper



Bericht door de Jonckheer »

Een camper is een auto en die moet periodiek rijden anders gaat ie heel snel achteruit. Daarnaast is daar verzekering, belasting, reparaties en onderhoud wat allemaal nogal aantikt, vergis je niet.
Een toercaravan is voor wat jij wilt gaan doen stukken goedkoper en comfortabeler omdat je voor dezelfde prijs of een stuk minder een grotere caravan kunt kopen. Hier bij ons op de camping staan er een aantal die nooit bewegen dus ik neem aan dat daar mensen in wonen, al dan niet tijdelijk. Hier is het helemaal goed geregeld, ze hebben desgewenst zelfs een water, stroom, gas en internet aansluiting. Je moet een camping opzoeken die het hele jaar open is anders heb je nog niks en dat zijn er niet veel.
Voor €15000 kun je geen recente camper kopen, dat wordt een oudje met alle mogelijke sores daarbij. Oudere campers gaan lekken omdat die op 2 assen staat en dus al rijdend tordeert waardoor op termijn verbindingen loslaten wat lekkage oplevert met een verrotte opbouw tot gevolg. Een caravan staat op 1 as, tordeert dus niet en gaat in principe nooit lek. Mijn eerste caravan was een 35 jaar oude Adria en die was zo droog als maar kon.
Denk het nog maar eens goed door, je zou niet de eerste zijn die een camper koopt met de verkeerde gedachte daarachter. Waar het om gaat is dat je vooraf deksels goed weet wat je wilt gaan doen. Wil je ook 2 maal per jaar een maand met vakantie met een camper zou ik voor een camper gaan maar anders?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wonen in een camper



Bericht door PaulBng »

En zelfs dan, kan het voordeliger zijn om dan die camper te huren...

Dus wijdt even verder uit over je plannen (mits je dat wilt natuurlijk)


Paul
Premiumliner
Berichten: 1093
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Wonen in een camper



Bericht door Premiumliner »

100% eens met de jonckheer.
Wat ook meegewogen moet worden is dat een beetje studentenkamer bijv. in Nijmegen weliswaar toch al gauw € 300.- tot € 400.- per maand kost, inclusief gas water elektra en internet maar toch...

Een beetje camper kost per maand al gauw hetzelfde als je verzekering, motorrijtuigenbelasting, onderhoud en afschrijving bij elkaar optelt en dan moet daar ook nog het stageld, gas, diesel en elektriciteit bij worden opgeteld. En vooral: je moet in deze dure periode ook nog eens relatief veel geld uitgeven voor een "oudere" camper.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Tessa189
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:25

Re: Wonen in een camper



Bericht door Tessa189 »

Ik ga studeren in Nijmegen en ik heb gezocht naar campings in de buurt, maar ik heb er geen 1 gevonden die het hele jaar open is. Daardoor is een caravan een wat lastigere optie. Ik begrijp dat dit wel een goedkopere oplossing is en ik ga nog wel even verder zoeken of ik toch nog een camping kan vinden die het hele jaar open is. Als 1 van jullie toevallig een plek voor mij weten zou ik het graag horen. Ik heb wel een camperplaats gevonden die het hele jaar open is maar ik moet natuurlijk nog langs om te vragen of het wel mogelijk is om daar te staan tijdens mijn studie. Ik zou in de weekenden en de vakanties naar huis gaan, dus de camper staat niet heel lang stil. De camper zou ook gebruikt worden om op vakantie te gaan.
Plaats reactie