Wonen in een camper

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Wonen in een camper



Bericht door PaulBng »

Ik ken die omgeving redelijk goed.

Even ten noorden van Groesbeek, aan de weg naar Wyler, zit camping de Oude Molen.
Op het moment dat de camping dicht gaat, wordt een veld achteraan (veld "K") een winter camper plaats.

Het heeft de basis voorzieningen, maar als het gaat vriezen, heb je alleen nog stroom. Voor de rest moet je even wandelen/fietsen naar de receptie, kleine kilometer.

Je staat daar in de winter wel het grootste deel van de tijd alleen.
Groesbeek heeft verder alles wat je nodig hebt.
Fietsen naar Nijmegen (bijv het Radbout) is een half uurtje.

Even voor Millingen a/d Rijn ligt camperplaats het Crumpse Hoekje. Ik dacht dat die het hele jaar open is. Wel wat verder van Nijmegen af. Matige busverbinding. Niet zoveel winkels als Groesbeek, maar wel het nodige (Appie, Aldi etc).

Maar in het seizoen kun je natuurlijk verkassen naar dichterbij. Bijvoorbeeld Persingen. Kleinste dorp van NL. Is verder niets..

Mss kun je hier iets mee?

Paul
Laatst gewijzigd door PaulBng op vr 30 apr 2021, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6051
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Wonen in een camper



Bericht door TestCase »

Het is niet verboden om met caravan op particuliere camperplaats te gaan staan. Even overleggen met beheerder/eigenaar.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wonen in een camper



Bericht door isoplus »

Koop geen camper maar een Ducato busje al dan niet professioneel ingebouwd, minder gedoe, standaard onderdelen , minder kans op lekken, onopvallend, makkelijk te rijden en te parkeren.
Ga eens bij een jachthaven vragen, die willen dat verblijven in de winter nog wel eens toestaan. Wel je plan goed uitleggen, niemand zit te wachten op problemen!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Wonen in een camper



Bericht door PaulBng »

Ik denk niet dat er veel jachthavens zijn in de buurt van Nijmegen...


Paul
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wonen in een camper



Bericht door EasyBee »

Jufferstraat 1 in Malden zou een camperplaats zijn (camperplaats Malden), volgens Park4Night.
Mogelijkheid van langer verblijf in overleg met eigenaar.

Maar ik heb nog niemand gehoord over sanitaire zaken. Water en toilet. Aan- en afvoer van water. Legen van chemisch toilet.
Heb je daar al aan gedacht?
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9161
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Wonen in een camper



Bericht door gjvonk »

Onderzoek ook de huisvestingsmogelijkheden eens die 'De Waalsprong' biedt: Lent, Bemmel, Nijmegen Noord, Elst. Daarvandaan zijn wel uitstekende OV verbindingen met Nijmegen. In Ressen (aan de Westkant klem tegen Bemmel aan) is een mini camping in een boomgaard gevestigd:

https://dewoerdt.nl/campers/

Informeer eens wat daar mogelijk is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Buscamper fan
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wonen in een camper



Bericht door AadenAnke »

Oké dus een caravan is geen optie! Een camper voor 15.000 is een al wat oudere dan moet deze ook nog winterhard zijn goede verwarming en isolatie voorzien zijn van een voor campers een ruime douche gelegenheid. Naast die 15.000 zal er niet veel budget zijn voor reparatie en onderhoud en dan vrees ik dat het er op neer komt dat over 1 of 2 jaar deze camper onverkoopbaar ergens ongebruikt staat.
Mijn advies zoek een leuke kamer. Vergeet daarbij Duitsland niet b.v. Kranenburg een goede bus verbinding naar/met Nijmegen. Het idee van een camper is mooi maar daar 4 jaar in wonen en studeren lijkt mij niet een succes worden

Gr. Aad
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8455
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Wonen in een camper



Bericht door EasyBee »

Volgens mij vergeten we de verzekering en de wegenbelasting en uiteraard het reguliere onderhoud incl APK keuring.
Die lopen bij een zwaar voertuig met dieselmotor aardig op. Een wat oudere camper (gezien de aanschafprijs), dus een vuile diesel.
Wegenbelasting voor een camper van 3000 kg is al gauw richting € 100 per maand.
Daar komt de verzekering bij, je zult waarschijnlijk nog geen giga no-claim korting opgebouwd hebben, dus WA verzekering al gauw € 50 per maand.
Onderhoud van zo'n oud campertje komt echt niet gratis en tenzij je heel veel zelf kunt doen, leg maar € 100 per maand apart. (Het ene jaar zit het mee en het andere jaar ben je de Sjaak).
Dan heb je dus nog de sta-kosten van je camper (hopelijk incl water en electra in 1 bundelprijs), gasflessen of diesel voor verwarming.
Oh, en als je gaat rijden. Zo'n camper rijdt gemiddeld tussen de 1 liter op 8 tot 10 kilometer.
Persoonlijk denk ik dat een andere oplossing verstandiger is.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Wonen in een camper



Bericht door camperaap »

PaulBng schreef:
vr 30 apr 2021, 21:19
En als ie blijft staan, dan zit je voor dat budget een stuk rianter op een camping in een caravan.

(Oei, is dit vloeken in de kerk?)


Paul
En je hebt niks te maken met APK en Motorrijtuigenbelasting.
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Wonen in een camper



Bericht door AadenAnke »

Maar hij blijft niet staan ze wil er ook mee op vakantie enzo. Ik denk dat ook bij haar het algemeen mis verstand bestaat van vrijheid en gratis maar helaas. Maar ik begrijp het wel hoorde van een medisch student in Nijmegen dat zij voor een kamer met gedeeld sanitair en keuken 650 per maand betaalde. Haar pa en de pa van haar huidige huisgenoten kochten samen een huisje de woonkosten waren meer dan gehalveerd maar dan moet pa natuurlijk wel de mogelijkheid hebben om de knip te trekken

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1932
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Wonen in een camper



Bericht door Zadowolony »

Buiten kosten en praktische zaken: sta je daar alleen in je eentje terwijl het bruisende studentenleven aan je voorbij gaat…..En dan fiets je s avonds in je eentje terug over de polderweggetjes, ook niet even veilig alleen. Kom je terug in een vochtige klamme en koude camper/caravan. Douchen is behelpen, waar laat je je natte spullen , wasmachine, droger waar zijn die? (Bij moeders?)
Vergeet het joh, huur een leuke kamer en maak er een mooie tijd van!
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wonen in een camper



Bericht door rob2 »

Volgens mij, en ik ken Nijmegen en omgeving redelijk :wink: zal dit idee een uitdaging worden.
En als je 5 nachten per week €15.- af mag tikken, wordt het nog een dure hobby...
Op dit moment is er redelijke beschikbaarheid van studentenkamers bij afwezigheid van buitenlandse
studenten heb ik begrepen...
En als je als student kacheltje lam :cheers: terug de bult op moet naar Groesbeek succes :lolno:

En dat de huurprijzen (in Nijmegen) hoog zijn, tja, onze camper moet ook ergens van rijden.....
Groet,
Rob
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Wonen in een camper



Bericht door Premiumliner »

Ik verhuur al een jaar of 15 vier kamers in een woning in Nijmegen en tot op heden heb ik nog geen moment leegstand gehad!
Die woning staat wat verder van het centrum af, op zo'n 20 minuten fietsen van de Universiteit. Blijven de huurders fit van. :wink:
De huurprijzen vallen overigens best mee, vergeleken bij Utrecht en Amsterdam. En inderdaad.... mijn campers kunnen er leuk van rijden. :D
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
JohnCurly
Berichten: 348
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 15:22

Re: Wonen in een camper



Bericht door JohnCurly »

Dit lijkt net een club van vakantiecamperaars :cheers:
Steek je licht ook eens op bij de div. FB-groepen, zoals “wow, wonenopwielen”, en “camperaars zonder vaste verblijfplaats”, en “campers, camperaars en meer”
Daar zijn er velen, die hier al ervaring mee en kennis over hebben.
Plaats reactie