Overzicht vaccinatie deel 2

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

Vaccinaties overzicht

Ik ben NOG NIET gevaccineerd.
14
7%
Ik ben 1 maal gevaccineerd
48
25%
Ik ben volledig gevaccineerd (zie toelichting)
120
63%
Ik wil niet gevaccineerd worden
9
5%
 
Totaal aantal stemmen: 191

PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door PE1OPQ Theo »

Dat zijn ook de effecten van het neo liberalisme, de mark doet alles beter en goedkoper.

Theo
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Marco Polo »

In dit geval niet relevant maar dat had ik al uitgelegd ;-)
Als het testen niet gebeurd was zoals het gebeurd is hadden er meer mensen risico gelopen waarschijnlijk.

Alleen erg lastig nu een positieve - goed gedocumenteerde - test een “waardevol” bezit blijkt ;-)
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Fee »

K ben verbaasd, mensen zetten hier openlijk op een forum of ze zijn gevaxxed of niet?

Er bestaat zelfs een poll voor?

Iets met medische privezaken, en dat het een ander geen moer aangaat

In dat rijtje ben ik dan ook wel benieuwd naar de soas, aambeien , uitstrijkjes en ander medische ongemakkelijke gevoelige informatie, die kun je dan toch ook wel delen?

Of nee, liever niet,maar ik bedoel, waar ligt je grens?

Ongelooflijk

Fee
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door PaulBng »

Fee schreef:Iets met medische privezaken, en dat het een ander geen moer aangaat
Dat bepaal jij alleen voor jezelf.


Paul
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Zwerfsteen »

Inderdaad, het gaat anderen niets aan.
Maar je bepaald zelf of je het wilt delen of niet en wanneer je die beslissing neemt gaat het, om dezelfde bewoording te gebruiken, anderen geen moer aan. :mrgreen:
Groet,
Leny en Pieter
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door CaradoT135 »

Fee schreef:
do 10 jun 2021, 10:55
K ben verbaasd, mensen zetten hier openlijk op een forum of ze zijn gevaxxed of niet?

Er bestaat zelfs een poll voor?

Iets met medische privezaken, en dat het een ander geen moer aangaat

In dat rijtje ben ik dan ook wel benieuwd naar de soas, aambeien , uitstrijkjes en ander medische ongemakkelijke gevoelige informatie, die kun je dan toch ook wel delen?

Of nee, liever niet,maar ik bedoel, waar ligt je grens?

Ongelooflijk

Fee
Er is niets mis mee om je blijdschap met je medeforumleden te delen dat je gevaccineerd bent of gaat worden. Dat betekend dat je weer (beperkt) kan reizen. Het hebben van al door jouw genoemde andere ongemakken staan normaal gesproken een ander niet in de weg om te kunnen reizen, dat is nogal een verschil.
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Fee »

Mij ontgaat ten eerste de relevantie, en ten 2de, gevaccineerd zijn, en daarom je vrijheid teruggekregen?

Daar zit een contradictie in, je had zonder die vaccinatie ook recht op je vrijheid, dus hoe vrij ben je dan nu eigenlijk, je te hebben laten verleiden tot iets, wat geen recht had je vrijheid te geven?

Enfin, fijne vakantie allemaal, ik begrijp er niets van
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Zwerfsteen »

Die vaccinatie hebben wij niet genomen om vrijheid te krijgen maar om niet erg ziek door corona te worden.
Daarnaast is het ontegenzeggelijk wel zo dat het volledig gevaccineerd zijn je in Europa wel meer vrijheiden geeft.
Groet,
Leny en Pieter
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Fee »

Waarmee het met die laatste zin dus toch een pressiemiddel is geweest

Gr
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Zwerfsteen »

Onzin, omdat dat ten tijde van onze 1e prik helemaal niet bekend was.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door TestCase »

In mijn omgeving merk ik dat mensen die vrij zijn of zich vrij voelen de vaccinatie vaak delen. Anderen, vaak de niet gevaccineerden, verklaren dat zij vrij zijn om het niet mee te delen en zij hun vrijheid 'opdringen' aan anderen. Wie zijn er nou 'vrij'? (Dit is geen beschuldiging of veroordeling maar een constatering en mijn bespiegeling over vrijheid.) En iedereen is vrij om hier zijn mening te geven gelukkig.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Fee
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 16 sep 2019, 14:15

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door Fee »

Dan zit je in de hogere leeftijdscategorie en begrijp ik de keuze best, toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat vanaf het begin er al pressie aanwezig was, vanaf maart vorig jaar riep de jonghe al, vaccinaties zijn de enige oplossing

Inmiddels is bepaalt dat dat het enige is, wat ons uit deze zooi kan krijgen, en al het andere moet wijken

Dat stinkt, magoed, dat is mijn mening

We zullen echter als gevolg daarvan aan een wereldwijd controlesysteem vast komen te zitten waardoor het voorgoed over is met je vrije camperleven, priveleven, men zal op elke seconde van de dag weten waar je uithangt,en ook, hoe je gezondheidsstatus is, en daar zonodig op ingrijpen, verplichte quarantaine bijv, wil je dat?

Want dat zijn ook de gevolgen van het kiezen voor vaccinatie

Ik had wat meer weerstand verwacht van mensen met de voorkeur voor dat vrijere leven, mbt camper en reizen, maar het valt tegen

Fee
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door PaulBng »

Fee schreef: je had zonder die vaccinatie ook recht op je vrijheid,
Wat jij vergeet is dat jij van jouw vrijheid straks alleen kunt genieten omdat de meerderheid zich wél laat vaccineren.


Paul
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Overzicht vaccinatie deel 2



Bericht door TestCase »

Inderdaad en Fee spreekt zichzelf ook nog eens tegen. Mag allemaal hoor.
Maar je wordt ook gedwongen te stoppen bij het verkeerslicht of een zebrapad of..... Allemaal om elkaar de gelegenheid te geven te kunnen leven. En die chip in mijn arm merk ik trouwens helemaal niets van, nadeel is wel dat mijn partner nu altijd weet waar ik ben.
Zit trouwens net te lezen in het boek 'Authoritarian Nightmare' door John W. Dean et all. Zeer leerzaam en verklarend voor deze bespiegelingen.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Plaats reactie