Een goede 12 volt camperstofzuiger?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door krekwakwou »

Wil je een echte handstofzuiger die ook echt zuigt neem dan de “Invictus One”. Kost wel wat maar heb je wel waar voor je geld. Bevalt mij uitstekend na de zoveelste miskoop van die normale handzuigertjes.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door Pilha »

Met een 90W motortje? Komt er na de filters, als die er in zitten want het ding weegt incl. batterijen 500gr, nog lucht uit aan de andere kant? Misschien daarom dat ik de autonomie niet kan vinden. Bovendien alleen 220v, precies wat de TS niet zoekt.
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door AadenAnke »

Wel de hoeveelheid luchtstroom en de diameter van de zuigmond bepalen de zuigkracht ik ben nog geen handstofzuiger tegen gekomen die dat voldoende doet ook op 230 volt niet. Natuurlijk zijn we wel verwend tegenwoordig. Een jaar of 15 geleden van een oude tante na haar overlijden het huis opgeruimd. Er stond in de berging nog een ouderwetse slede stofzuiger van 600 watt dat ding zoog dus voor geen meter. Nu hebben we thuis al een aantal jaren een flinke Philips stofzuiger van 2000 watt en regelmatig denk ik van hij zou best wat krachtiger mogen zijn. Inderdaad bij thuiskomst de hele camper goed uitzuigen en indien echt nodig bij de pomp de stofzuiger gebruiken deze zuigen een stuk krachtiger is mijn ervaring. Verder ff 2 keer per dag op mijn knieën met een stoffertje. Wij hebben geen huisdieren dus geen last van haren en veren in de camper. Heb wel een keer bij iemand gezien die had een zuigmond gemaakt met een stuk slang van een vinger dikte voor zijn handstofzuiger de zuigkracht was toen wel behoorlijk maar dan is een groter oppervlak zuigen weer een halve dagtaak

Gr. Aad
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2437
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door bently »

krekwakwou schreef:
wo 28 apr 2021, 19:05
Wil je een echte handstofzuiger die ook echt zuigt neem dan de “Invictus One”. Kost wel wat maar heb je wel waar voor je geld. Bevalt mij uitstekend na de zoveelste miskoop van die normale handzuigertjes.
Phila.
Met een 90W motortje? Komt er na de filters, als die er in zitten want het ding weegt incl. batterijen 500gr, nog lucht uit aan de andere kant? Misschien daarom dat ik de autonomie niet kan vinden. Bovendien alleen 220v, precies wat de TS niet zoekt.
[/quote]

Wij hebben die Invictus One ook, en zijn daar ook héél tevreden mee. Is mét laadstation !
Alle 12 volts stofzuigers zijn met accu's die opgeladen moeten worden door 220.240 volt. ;;-)
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door Pilha »

Een Vacuboy b.v. draait op zowel 12V als 220V, omschakelbaar.
Zonder accus of 220v laadstations of walstroom of omvormers, of die zeer beperkte autonomie.
Ja, d'r zit een snoer aan.
Maar als je dan toch voor stijl en grandeur wilt gaan, rommel dan niet in de marge en neem een Dyson, en laat de wereld dat weten.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door Marco Polo »

Vanwege de herrie bedoel je :D
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door TestCase »


bently schreef: Alle 12 volts stofzuigers zijn met accu's die opgeladen moeten worden door 220.240 volt. ;;-)
Nou die van ons gelukkig niet, gewoon met lang snoer op 12v plug. Bijv.
Afbeelding

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door krekwakwou »

Gewoon ook op 12 volt te gebruiken hoor en oplaadbaar
1796EFBB-603C-466C-A06B-851F6D2C71EE.png
1796EFBB-603C-466C-A06B-851F6D2C71EE.png (189.45 KiB) 269 keer bekeken
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
toine-s
Berichten: 788
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 6:51
Locatie: Waalre

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door toine-s »

Deze doet het perfect in de camper, en is ook handig rondom het huis.
https://www.bosch-professional.com/nl/n ... 06019C6300
Wat wel helpt is als je meer gereedschap uit deze serie hebt zodat je dezelfde accu's kan gebruiken.
Blij met onze Phoenix op MAN chassis
panda58
Berichten: 706
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 20:15

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door panda58 »

Ben op vakantie dan wil ik geen stofzuiger horen.
Ga je ook ramen zemen?
En neem je de grasmaaier ook mee,ben vast nog iets vergeten. :-B :cheers: :cheers:
Nee wij zijn op vakantie en dat soort zaken blijven thuis.

Gr jan
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door AadenAnke »

Ja ook wij zijn op vakantie maar elke dag wat schoonmaken is wel nodig en naar gelang de inrichtings materialen zal daar soms ook een stofzuiger bij nodig zijn. Ramen zemen meestal toch wel een keer of 2 per week vooral die van het wagen gedeelte onze vakanties tussen de 3 en 30 dagen en dan laten wij niet de boel de boel hoor. Sterker nog ik denk dat we in de camper meer schoonmaken dan thuis maar er is gelukkig ook minder schoon te maken :lol:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door Marco Polo »

Zelfde stof, haar en huidschilfer hoeveelheid als thuis verspreiden zich over een veel kleiner oppervlak dus bijhouden is geen luxe ;-)
Zeker niet als je in het koude seizoen zit en veel binnen verblijft.
Wij gebruiken 230v accu spul en dat heeft tot nu toe geen problemen opgeleverd.
Eura1
Berichten: 303
Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:17

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door Eura1 »

panda58 schreef:
za 01 mei 2021, 8:25

En neem je de grasmaaier ook mee,ben vast nog iets vergeten. :-B :cheers: :cheers:
Nee wij zijn op vakantie en dat soort zaken blijven thuis.

Gr jan
De afwas misschien ?

Grtz
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Een goede 12 volt camperstofzuiger?



Bericht door Marco Polo »

Andere optie is tapijt door de hele camper.
Zie je de zooi tenminste niet :D
Plaats reactie