Auto- of camperverzekering?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Yes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 10:36

Auto- of camperverzekering?



Bericht door Yes »

Goedemorgen!

Wij hebben pas een Hymer B674SL gekocht. Volgende maand is hij rijklaar, dus hoog tijd om een verzekering te regelen.
De opties en prijzen lopen best wel uiteen, wat is nu wijsheid? Hierover is al eea geschreven in het forum, ik weet het.

Mijn belangrijkste vraag voor nu is: wat is het grote verschil tussen een auto en camper verzekering?
Allianz bijvoorbeeld is een verzekering waarmee we via de werkgever korting krijgen (collectief), maar is een auto verzekering. Hij pakt de camper via het kenteken echter prima op... 🤔

Nog een off-topic vraag:
Onze zoon wil in een tentje, maar bij koud weer of onderweg willen we de optie bekijken om hem in de garage te laten slapen, waar makkelijk een matras of luchtbed in past. Iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Auto of camper verzekering



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. Een camperverzekering is over het algemeen goedkoper. Daarbij kun je kiezen voor aanschafwaardedekking en de inboedel wel of niet meeverzekeren. Ook is het terughalen van je camper bij pech vaak inbegrepen. Dus ik zou beginnen met het vergelijken van de prijzen en wat er dan allemaal bij zit.
Je zult een reden hebben waarom je zoon niet in de camper bij jullie mag slapen.....
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Auto- of camper-verzekering?



Bericht door AadenAnke »

De zoon snurkt Luc :lol: :lol: in de garage slapen ventilatie lijkt mij dan wel een dingetje :?: en wat met ff naar het toilet toch niet het achterwiel hoop ik

Gr. Aad
klot80
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 12 feb 2021, 21:14

Re: Auto- of camper-verzekering?



Bericht door klot80 »

De preutse jeugd van tegenwoordig: douchen met onderbroek :wink:
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Auto- of camper-verzekering?



Bericht door marjasjaak »

Zorg dan wel dat de garagedeur van binnenuit te openen is.
Bij touringcars zie je ook wel slaapgelegenheid onderin de bus voor de 2e chauffeur.
Maar dan zit er ook vaak een raampje en ventilatie in de deur. Dat zal je dus wel moeten aanbrengen om het veilig te houden.
Sjaak
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Auto- of camper-verzekering?



Bericht door Bob Diesel »

En airco ,ventilatie ,boord communicatie met de Chauffeur
Hotel smal gelegen :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Auto- of camper-verzekering?



Bericht door FrankJC »

En als er geslapen moet worden in de garage alle zooi die daarin staat buiten zetten, lijkt mij niet handig i.v.m. het Gilde van de snelle handjes.
Yes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 10:36

Re: Auto- of camperverzekering?



Bericht door Yes »

Hahaha, ik heb heerlijk gelachen om jullie reacties wbt " slapen in de garage". Ik had het even moeten uitleggen...onze kinderen zijn pubers en zacht gezegd; niet altijd de beste vrienden . Onze camper heeft een hefbed en enkele bedden achterin, dus geen aparte slaapplekken voor beiden. We waren eigenlijk op zoek naar de indeling als die we nu hebben, maar ipv de L zit een treinzit, waar een bed van te maken is. Bijna niet te doen, merkten we! Tot onze zoon aangaf dat hij het wel leuk zou vinden om zijn eigen tentje te hebben. We dachten eerst nog dat hij dat niet zag zitten, maar wel dus.
We vinden het wel fijn om een noodoplossing te hebben, voor het geval het koud is ofzo, dus vandaar het idee van de garage. We hebben gehoord dat er ook wel honden in vervoerd worden, in een bench, die zullen toch ook ventilatie nodig hebben... Ik denk dat onze lattenbodem er direct boven ligt, maar wel even goed om te checken. En hij mag 's avonds gewoon niets meer drinken, zodat hij niet hoeft te plassen ;) En anders de boom of even kloppen, zodat we hem binnen laten. Van onze bedden kan ook een groot bed gemaakt worden, dus hij kan ook altijd nog bij ons " in" bed...had ik al gezegd dat het een puber is? :-B

Bedankt ook voor de tips wbt de verzekering, ik dacht dat er grotere verschillen zouden zijn, maar valt dus mee.
Ik ga nog even zoeken op topics hierover.
Yes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 10:36

Re: Auto of camper verzekering



Bericht door Yes »

Dafluc schreef:
di 20 apr 2021, 9:42
Welkom op het forum. Een camperverzekering is over het algemeen goedkoper. Daarbij kun je kiezen voor aanschafwaardedekking en de inboedel wel of niet meeverzekeren. Ook is het terughalen van je camper bij pech vaak inbegrepen. Dus ik zou beginnen met het vergelijken van de prijzen en wat er dan allemaal bij zit.
Je zult een reden hebben waarom je zoon niet in de camper bij jullie mag slapen.....
Goedkoper? Ik kom op bedragen tussen de 164 en 170 euro per maand, doe ik iets verkeerd??

Ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer...

Ik denk dat wij gaan kiezen tussen twee bekende verzekeraars, bij de ene krijg je een gratis lidmaatschap met magazine, de ander is van de wegenwacht. Maarja, die zijn gelijk ook het duurst :roll:
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Auto- of camperverzekering?



Bericht door AadenAnke »

Dat is pittig. Ik betaal voor mijn all-risk voor de buscamper iets van net 800 per jaar kon wel een verzekeringspolis tonen met toen 29 en 1 met 27 schadevrije jaren :shh: WA extra betaalde ik 3 jaar terug voor de MB307D ergens van een euro of 12 per maand bij de NKC dus toch nog maar eens verder zoeken


Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Auto- of camperverzekering?



Bericht door Zadowolony »

Ik 80 per maand incl reis en fietsverzekering bij camperverzekerd, all risk , voor hymer buscamper van 2018.
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Auto- of camperverzekering?



Bericht door Karelkaywa »

De premiehoogte hangt ook samen met de waarde van de camper. Voor een camper van € 50K zul je minder betalen als een camper van € 100K. Ook de hoogte van je no-claim speelt een belangrijke rol. Ik betaal met een no-claimkorting van 80% bij de NKC € 104 per maand. Een slimme rekenaar zou nu kunnen uitrekenen wat de nieuwwaarde van mijn camper is. Die € 104 is overigens inclusief reisverzekering.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Yes
Berichten: 7
Lid geworden op: do 08 apr 2021, 10:36

Re: Auto- of camperverzekering?



Bericht door Yes »

Ja dat zal het probleem zijn. Wij hebben amper no-claim, vanwege jarenlang verblijf in het buitenland en onze flinke camper is van 2006... Drijft de prijs natuurlijk allemaal op
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Auto- of camperverzekering?



Bericht door AadenAnke »

Oké maar zelfs dan zou ik toch ff kijken bij Univé NKC campervezekerd safetrip en dat soort clubs bij de meeste kan je dan verzekeren voor taxatie waarde die voor 3 of 5 jaar vast staat

Gr. Aad
Plaats reactie