Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door Marco Polo »

Wordt tijd dat de overheid hier ook de pakketjes gaat sponseren ;-)
Net zoals China Post gesponsord wordt en goedkoop spul, goedkoop verzonden kan worden.
metatoon
Berichten: 9575
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door metatoon »

Marco.

Kun je de mensen er nog op wijzen,dat we van alie af moeten zien.
Hier heeft de chinees ook al een groot deel van Emmen in de macht.
(Twaron.)
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8343
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door EasyBee »

Gaat niet gebeuren Marco. Die sponsoring in China gaat er langzaam aan vanaf.
China spul wordt duurder doordat invoerrechten en BTW er bij op komen voor alles buiten de EU per 1 juli.
https://chinafans.nl/douane-invoer-china-kosten/
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27384
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door Marco Polo »

Ik dacht dat het voordeel in portokosten van de Chinese overheid af kwam.
Maar blijkbaar komt dit vanuit de UPU. De Universal Postal Union.
Die geeft arme landen voordeel bij het verzenden van kleine pakketjes.
De US schijnt al 2 jaar geleden uit deze unie gestapt omdat het voordeel toch wel heel erg richting China ging.
Nu is China zo arm niet meer en de goederenstroom naar de rest van de wereld gigantisch dus zal dat voordeel inderdaad ook vanuit deze postunie wel een keer op de schop gaan.
Naast het verhaal van de BTW verhoging, wat helaas slechts steeksproefsgewijs gecontroleerd wordt.
Niet dat ik iemand zijn voordeeltje misgun verder maar een gelijk speelveld is het nooit geweest.
De Chinezen werken harder voor hun geld - soms afgedwongen - maar als je kan besparen op allerlei randvoorwaarden waar Europese bedrijven - terecht - wel aan moeten voldoen dan is er nauwelijks of geen sprake van eerlijke concurrentie en marktwerking.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door hwendt »

153 All Orders vanaf Bestelling tijd: 13:07 april 28 2018

Dat zijn de orders die ik tot nu toe geplaatst heb. Varieert van laptop tot magnetisch plaatje op mijn gastanks die mij aangeven hoeveel ik er nog in heb zitten. Kosten 1,89 eurocent. Prima en ook weer gratis in de bus gekregen.
3 keer probleem gehad. 1 keer met soort Zwitsers zakmes 8,75 euro , 1 keer met een GPS sensor voor de laptop 32 Euro en 1 keer
Alle 3 de keren direct een andere bestelling gekregen toen ik melden de zending niet of beschadigd ontvangen te hebben,
Beetje wrang was het feit dat de USB GPS niet functioneerde en ik zonder problemen een nieuwe kreeg die ook niet functioneerden
Later bleek mijn laptop de verkeerde drivers hadden dat na wat zoeken opgelost was maar dat was enige weken daarna. Ik had dus eigenlijk 2 sensors op dat moment.

Dus eigenlijk nooit geen last gehad.
Ja je moet verder zoeken zitten soms dikke verschillen in prijs voor het zelfde product.
Ook moet je soms verzendkosten betalen ook met dikke verschillen DHL is meestal de duurste en als je de Chinese Post gebruikt kost het tussen de 1,50 en 6 euro.. Maar als u even verder zoekt is die 6 euro ergens anders 1,03 of zo. Meestal zijn de goedkope radio's ( als voorbeeld ) weer belast met hogere verzendkosten tot 10.00 euro. 2 bladzijde verder voor 6 Euro.
Ik heb er perfecte radio versterkers voor gekocht onder de 30 euro waarbij ik mijn JVC van 250 euro er uit gehaald heb om die van 30 Euro er in te bouwen. 400 watt uitgang vermogen met een prachtig geluid.

Dus Alie is mijn beste vriend...er komt elke week wel wat binnen. Laatste bestelling Filament lampen 6 stuks van 2 soorten. 16,98. Kijk maar op Google wat ze kosten. 7 en meer euro per stuk

Alie Hugo Max wordt mijn nieuwe naam. Noemt u mij maar Alie :lol3: :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :hug: :hug:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31822
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door Bob Diesel »

Zal je wel een hoop
Sambal bij hebben Hugo :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Prhg
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 17:44
Locatie: Rijsbergen

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door Prhg »

hwendt schreef:153 All Orders vanaf Bestelling tijd: 13:07 april 28 2018

Dat zijn de orders die ik tot nu toe geplaatst heb. Varieert van laptop tot magnetisch plaatje op mijn gastanks die mij aangeven hoeveel ik er nog in heb zitten. Kosten 1,89 eurocent. Prima en ook weer gratis in de bus gekregen.
3 keer probleem gehad. 1 keer met soort Zwitsers zakmes 8,75 euro , 1 keer met een GPS sensor voor de laptop 32 Euro en 1 keer
Alle 3 de keren direct een andere bestelling gekregen toen ik melden de zending niet of beschadigd ontvangen te hebben,
Beetje wrang was het feit dat de USB GPS niet functioneerde en ik zonder problemen een nieuwe kreeg die ook niet functioneerden
Later bleek mijn laptop de verkeerde drivers hadden dat na wat zoeken opgelost was maar dat was enige weken daarna. Ik had dus eigenlijk 2 sensors op dat moment.

Dus eigenlijk nooit geen last gehad.
Ja je moet verder zoeken zitten soms dikke verschillen in prijs voor het zelfde product.
Ook moet je soms verzendkosten betalen ook met dikke verschillen DHL is meestal de duurste en als je de Chinese Post gebruikt kost het tussen de 1,50 en 6 euro.. Maar als u even verder zoekt is die 6 euro ergens anders 1,03 of zo. Meestal zijn de goedkope radio's ( als voorbeeld ) weer belast met hogere verzendkosten tot 10.00 euro. 2 bladzijde verder voor 6 Euro.
Ik heb er perfecte radio versterkers voor gekocht onder de 30 euro waarbij ik mijn JVC van 250 euro er uit gehaald heb om die van 30 Euro er in te bouwen. 400 watt uitgang vermogen met een prachtig geluid.

Dus Alie is mijn beste vriend...er komt elke week wel wat binnen. Laatste bestelling Filament lampen 6 stuks van 2 soorten. 16,98. Kijk maar op Google wat ze kosten. 7 en meer euro per stuk

Alie Hugo Max wordt mijn nieuwe naam. Noemt u mij maar Alie :lol3: :lol3: :lol3: :cheers: :cheers: :hug: :hug:
Werkt dat? Zo’n magnetisch plaatje op je gastank?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
jansloos
Berichten: 6833
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door jansloos »

Hij heeft m nog niet gebruikt zeker,
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door de Jonckheer »

Je kunt er over klagen en principieel niets uit China bestellen, je hoort dat vaker. Wat er dan gebeurt is dat je iets besteld wat jouw leverantier uit datzelfde China laat komen en de prijs 3 of meer keren over de kop gooit. Soms bestellen ze het en laten het rechtstreeks vanuit China naar de klant sturen. Ja, zo kan ik het ook; de wifi kamer thermostaat die ik uit China ontving voor €30 was exact dezelfde als die hier werd aangeboden voor €120. Dan betaal je dus 4 keer zoveel en denk je dan dat je betere service en garantie krijgt? Als je dat geloofd ben je wel erg naïef. En dit is dan één voorbeeld, ik kan er nog tientallen opnoemen. De meeste zaken die je tegenwoordig koopt komen nu eenmaal uit China of bevatten de meeste onderdelen van daar. De stuurpomp in mijn bus komt uit China, werkt al jaren perfect voor een kwart van de prijs van Volvo die schijnen te denken dat iedereen miljonair is gezien hun prijzen. Ook mijn banden zijn Chinees, perfecte bus banden en zomaar €200 per stuk goedkoper dan vergelijkbare westerse banden.
Het is allemaal makkelijk praten als je een vette bankrekening hebt maar heb je die niet let je, net als AH, op de kleintjes en kom je bij Aliexpress uit. Ik ben er blij mee.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door iSonic »

veetee schreef:
zo 18 apr 2021, 15:46
Huh? China, service, garantie...?
.
Ik heb twee keer mee gemaakt dat iets niet werkte waarvan een keer een artikel van 40 euro. Kreeg zonder pardon een nieuw opgestuurd.
Gebruikersavatar
amigob2
Berichten: 1023
Lid geworden op: di 11 mei 2021, 16:52

Re: Zijn de China verzendkosten nou zo hoog?



Bericht door amigob2 »

De mensen die klagen hebben meestal ook geen enkele ervaring met Aliexpress. Mij ervaring zijn ook goed ook de grantie afhandelingen, je moet wel geduld hebben.

En Chinese producten rotzooi noem is ook zo'n dood doener, bijna alles komt uit China, en wat ik bij ALi koop kun je hier ook kopen maar dan is de totaal prijs in een keer een factor 3 hoger. En blijkbaar is het dan geen Chinese rotzooi meer want het is duur.
Je bent een dief van je eigen portemonnee als je een product in Europa koopt dat ook op aliexpress aangeboden wordt.

En garantie is hier in Nederland ook niet altijd goed, Subwoofer die mijn huis bijna in de Fik heeft gezet is nu al meer dan 3 maanden voor garantie afhandeling weg. Dan kun je het beter direct in China bestellen. Ik maak me er niet zo druk over want die subwoofer gaat niet meer geplaatst worden in dit huis.
Mercedes Sprinter 4x4 2010, camper in wording
Plaats reactie