Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door KTManiac »

Gezien je bijdragen hier kan ik me dat niet voorstellen. :wink:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Kroppie »

ach , er zullen ook wel eens manonvriendelijke/mensonvriendelijke opmerkingen geplaatst worden, gewoon niet te ver op te laag water gaan zoeken, kan er verder niet wakker van liggen. :mrgreen:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Ruud Adam »

Man-onvriendelijke opmerkingen zie ik zelden tot nooit.

Ik zeg ook niet dat dit forum een mannelijk bolwerk is met onaardige seksistische mannen, maar het is wel wonderlijk dat het aandeel vrouwen (en zeker vrouwen die, als je naar hun profiel kijkt, alleen opereren) niet heel hoog is.
Terwijl dat aandeel op andere groepen op Facebook of Instagram een stuk groter is.
Daar moet een reden voor zijn.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 18 mar 2021, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door TestCase »

Camperic schreef:
roma schreef:
do 18 mar 2021, 14:11
Ik lees hier al zo 5 vrouwonvriendelijke reacties van figuren die niet eens door hebben dat ze vrouwonvriendelijk of seksistisch bezig zijn.
Je hebt kennelijk een andere bril op dan ik :think:
Op dat moment al 5 vrouwonvriendelijke reacties door jou zo geïnterpreteerd? :DD
Snarfsel schreef:
Aloys schreef:
do 18 mar 2021, 15:01
TestCase schreef:
do 18 mar 2021, 13:16
Voor bijv. jonge mensen is feestboek nou eenmaal hèt internet medium voor zoiets.
Ieder zijn meug, mag allemaal.
Oh oh Kees, wat loop jij achter! Je bedoelt natuurlijk Instagram, Facebook is voor opa's en oma's.
Sinds die in grote getale op Facebook zitten, zijn de jongeren er (al enkele jaren geleden) verdwenen! :mrgreen:

Dat was al zo toen ik nog in het onderwijs werkte, voorjaar 2017.
Weet je nog, dat waren de laatste jaren vóór het virus... Wat een mooie tijd was dat! :D
Wat is oud?
Ben je oud als je over de 50 bent, of 60, of.......

Ik ben zeker niet de oudste hier, gelukkig waarschijnlijk ook niet de jongste. Afbeelding
https://thebigstory.nl/social-media-in- ... jgt-sterk/

Tot 50 is voor mij jong hoor, en ja pubers en campers?Afbeelding

\\Kees


Afbeelding
AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Aloys »

Ik heb hier een foute opmerking verwijderd.
TestCase schreef:
do 18 mar 2021, 17:25
Wat is oud?
Ben je oud als je over de 50 bent, of 60, of.......
Kees, waarom quote je mij? Ik heb het niet over oud gehad. Ik had het over jongeren op Instagram, ik zei dat Facebook voor opa's en oma's was. Dat hoor(de) ik zélf van die jongeren.

Het woord OUD heb ik niet in de mond genomen. In tegendeel, ik vind veel opa's en oma's vaak erg jong, veertigers bijvoorbeeld.

Ik denk dat dit forum een zeker technisch gehalte heeft wat vrouwen minder aanspreekt. In een ander forum waar ik regelmatig te gast ben (Zendamateur.com) is het aantal vrouwen, ondanks 6000 leden, op één hand te tellen.

Het is zoals het is, ik maak me daar verder niet zo druk om. Misschien lezen die vrouwen in dit forum wel stiekem mee, als Gast. :D
Eet ze, ik moet naar beneden!
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door PaulBng »

Mijn gedachten kronkels....
Met het risoco afgefakkeld te worden... Afbeelding

Een forum is tegenwoordig niet "hot" meer, dus zal de jongere generatie camperaars eerder op social media gaan zoeken dan op fora.

Naar mijn idee is het technisch gehalte op dit forum redelijk hoog.
Ik merk ook om mij heen dat de interesse van de jeugd in techniek een aflopende zaak is. Kan ik mis hebben.

Daarnaast ben ik toch nog steeds ouderwets de mening toegedaan (en nu wordt het link) dat de interesse van vrouwen in techniek, enkele uitzonderingen daargelaten, minder is dan die van mannen.

Wellicht is dat de reden van de onbalans.

Een tijdje geleden is op dit forum gewag gemaakt van de Buscamper club op feestboek, en ben ik daar gaan kijken.
Ik heb de indruk dat ik daar wat meer breng dan haal.

Ik ben er tot nu toe nog niet toe gekomen om de daar aanwezige "leden" opmerkzaam te maken op dit forum.

En weet ook niet of dat een goed plan is...

Kom ik hier mee weg?


Paul
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Kroppie »

wat mij betreft zeker :thumbup:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Aloys »

Paul, misschien tóch een beetje reclame maken voor dit "ouderwetse" forum?
Aan de andere kant, we groeien nog steeds! :D

Afgelopen zomer met soms meer dan 25 leden per dag! En er komen dagelijks toch wel 5-10 leden bij.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1736
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door marjasjaak »

Kan het draadje ook doortrekken naar, waarom er zo weinig vrouwen achter het stuur zitten met de man ernaast.
Je leest zoveel dat bij de start de man de technische dingen doet en de vrouw de huiselijke kant.

Of speciale curssusen voor vrouwen achter het stuur van de camper. Komt alleen maar omdat ze dan te weinig stuur ervaring krijgen.
Gelukkig rijden wij alletwee, is relaxed, kan je lekker naar buiten kijken. En mocht één van de 2 door oorzaken uitvallen, dan kunnen we nog rijden.

Maar je ziet als je van een camping weggaat, en Marja zit achter het stuur de mensen wel opkijken.
Het is schijnbaar toch iets bijzonders..
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Ruud Adam »

Paul, maar dan moet je ook opgevallen zijn dat er relatief veel vrouwen zijn die vragen stellen op die betreffende Facebook-groep?

Dat het niveau er niet hoog is, bemerk ik ook.
Maar dan zie ik niet veel verschil tussen de mannen en de vrouwen daar (in niveau van de vraagstelling en de beantwoording)
Wel vaak tussen oudere en jongere leden, waar de ouderen vaak wat meer doordachte antwoorden geven, vanuit kennis en ervaring.

Misschien is de interesse van vrouwen in techniek wel lager dan die van mannen.
Maar kan ook een beetje kip-ei verhaal zijn.
Ik neig er ook meer naar dat mannen meer interesse hebben in techniek, want mannen en vrouwen lijken nu eenmaal soms wel iets verschillend op sommige vlakken.
(er zijn bijvoorbeeld ook maar weinig vrouwelijke serie-moordenaars en hooligans. Of ze laten zich niet pakken. :) )
Wel zien ze op de TU's steeds meer vrouwelijke studenten. Schiet nog niet echt op, maar in vergelijking tot 30 jaar geleden al heel wat.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door PaulBng »

@Marja Niet helemaal..
Tijdje een wederhelft gehad die ook achter het stuur kroop.
Moesten we weg uit een blubberige toestand, liet ik haar haar gang gaan, want ze had uit een defender verleden veel meer ervaring daarmee....

@Aloys
Zal ik dit forum daar vermelden?


Paul
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door MonRoe »

Ik heb ook een tijd in de camper gereden en idd je zag rare blikken. Maar ik heb geen C1 rijbewijs, misschien ga ik die ooit nog een keer halen als ik tijd en geld over heb, dus ik mag nu niet meer rijden met de camper.

Verder ben ik van ons 2 diegene die van alles uit zoekt als er iets kapot is, aangeschaft moet worden. Of dit nou iets technisch is of huishoudelijk, ik doe het. Daarna kijken we er samen naar. Ook alles met navigatie is mijn deel.

In de camper weet ik ook hoe je olie moet controleren, hoe de batterij monitor werkt etc etc. Sommige dingen zelfs beter dan Roel. Het uitvoerende doen we meestal samen. Van veel technische zaken weet ik meer dan Roel, het interesseert hem niet.
Tot 2 jaar terug las ik hier elk topic, nu lees ik alleen nog wat ik interessant vind.

Vrouwonvriendelijk wil ik dit forum zeker niet noemen, maar er mogen wel wat meer vrouwen bij komen.

En neem niet altijd aan dat als er twee namen staan dat het dan vanzelfsprekend de man is die iets geschreven heeft, kijk bijv. bij Jan en Simonne.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door PaulBng »

Ik kan kort zijn:


Paul
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5662
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Camperic »

Aloys schreef:
do 18 mar 2021, 17:27
Kees, waarom quote je mij?
Datzelfde vroeg ik me ook af :think:
Wel een quote van mij, maar geen reactie er op en had ook niets met leeftijd te maken :wtf:
marjasjaak schreef:
do 18 mar 2021, 17:42
Kan het draadje ook doortrekken naar, waarom er zo weinig vrouwen achter het stuur zitten met de man ernaast.

Maar je ziet als je van een camping weggaat, en Marja zit achter het stuur de mensen wel opkijken.
Het is schijnbaar toch iets bijzonders..
Het valt mij juist op dat best vaak een vrouw rijdt!
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gesloten