Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Zadowolony »

Hier nog een vrouw, al kan je dat uit de naam niet afleiden. Ik ben technischer dan mijn man, voornamelijk in denken maar niet in doen. Zoek ook alles uit als er iets gerepareerd of gekocht moet worden, maar manlief mag het dan het werk doen.
Heb een beta-achtergrond, bedrijfskundige informatica gestudeerd (bijna allemaal mannen op de opleiding) en altijd in de ict gewerkt (met bijna alleen mannen).
Maakt mij niet uit of het mannen of vrouwen zijn, gaat mij om de kwaliteiten.
Vind de toon op dit forum niet altijd even vriendelijk, maar dat is op FB ook zo. Blijkbaar de tijdsgeest en het medium leent zich er voor.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5611
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Camperic »

Zadowolony schreef:
do 18 mar 2021, 19:38
Maakt mij niet uit of het mannen of vrouwen zijn, gaat mij om de kwaliteiten.
:thumbup:
Zadowolony schreef:
do 18 mar 2021, 19:38
Vind de toon op dit forum niet altijd even vriendelijk, maar dat is op FB ook zo. Blijkbaar de tijdsgeest en het medium leent zich er voor.
Mee eens, maar niet specifiek vrouwonvriendelijk hier toch?
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door dieseltje+ »

Net zoveel vrouwen als mannen hier. Genderneutraal is toch het nieuwe normaal of is dit forum zooo ouderwets :-B

Man man man, vrouw vrouw vrouw....nog een tijdje vol houden, kan niet wennen aan genderneutraal.
wil het ook niet :wink:
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Aagje
Berichten: 1654
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 14:30
Locatie: Rotterdam

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Aagje »

Ik ben ook een vrouw die dagelijks even mee leest op dit forum. Dit gewoon om mijn camper en reishonger te stillen.
Verder ben ik zo a-technisch als wat, maar topografisch versla ik mijn mijn man met gemak.
Doe soms fanatiek mee met "Raad het plekje", stel soms een vraag, geef heel soms een antwoord, maar heb echt niet de behoeft om hier overal mijn mening over te geven. Ben dus een grootgebruiker in het opzuigen van informatie hier, maar draag zelf weinig toe. Het zij zo...
Ben ook lid van diverse Facebookgroepen, ook gewoon om zoveel mogelijk info vandaan te halen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door hathi »

Exact ,mijn mening Aagje ,vrouwen luisteren meer.....,hoeven niet zo zeer haantje te zijn,.....hun besluiten,zijn beter overwogen,....praten niet zo veel,maar denken des te meer, ,en nu zoals het hier gaat,ieder heeft zijn rol,en doet waar hij zij goed in is,....dat heeft zich na 57 jaar zo vanzelf uitgekristalliseerd, het bevalt beiden,mss wel de manier,om het zo lang vol te kunnen houden,wie weet :?:
Hans
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door AadenAnke »

Nu was er volgens mij nog niet zolang geleden een Japanner die daar toch anders over dacht. Moest toen wel wegwezen

:lol:
Gr. Aad
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door hathi »

Maar die mogen niet op het forum ,maar die leest zeker mee Aad :-B
Hans
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door Karelkaywa »

PaulBng schreef:
do 18 mar 2021, 17:27

Daarnaast ben ik toch nog steeds ouderwets de mening toegedaan (en nu wordt het link) dat de interesse van vrouwen in techniek, enkele uitzonderingen daargelaten, minder is dan die van mannen.

Wellicht is dat de reden van de onbalans.
Ik ga helemaal met deze gedachte mee. En waarom?
Wij hebben 7 kleinkinderen, 5 meisjes en 2 jongetjes. Regelmatig zijn ze, en soms meerder dagen, bij ons (nu even niet). Kisten vol speelgoed zijn hier voorradig en nu komt het: alle meisjes kiezen van jongs af als speelgoed poppen, prinsessenkastelen, verkleedjurken, poppenhuizen etc. etc. Daarentegen kiezen de mannetjes direct voor auto's, garage, racebanen, voetballen etc. etc. Dan komen er ook nog kleinkinderen van familie over de vloer, en ook daar het zelfde beeld.
Nu ben ik 75 jaar jong en behoor waarschijnlijk ook tot de ouderwets denkenden. Maar de praktijk wijst uit dan jongens meer in techniek geïnteresseerd zijn dan meisjes. En wie met een camper op stap gaat moet ook regelmatig wat klussen aan dat ding. En daar is de man dus meer in geïnteresseerd dan de vrouw. Vanaf de geboorte bepaald! Uiteraard zijn daar veel uitzonderingen op, dat bewijst dit forum wel.

Maar het is mij om het even, dames zijn wat mij betreft even welkom als mannen. M.b.t. feestboek, ik heb een account maar doe daar helemaal niets mee. Op dit forum wordt heel veel geleuterd maar feestboek verslaat ons daarin :DD
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13346
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door hathi »

Karel ook mijn gedacht :thumbup:vroeger was zo slecht nog niet,al zullen de jongeren onder ons,daar vast anders over denken,maar dat komt nog wel , ze worden vanzelf ouder,en sommigen ook nog verstandiger:-B
Laatst gewijzigd door hathi op do 18 mar 2021, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door PaulBng »

Weet je?
Het maakt allemaal niet uit.
Ieder zijn ding.
Ieder is welkom.
Aub geen quotum.
Het forum is als een buffet
Hoe meer diversiteit, hoe beter.
Kunnen we alleen maar van leren.
Ik geniet van verse inbreng!


Paul
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door isoplus »

Ik heb het even aan de chef gevraagd.
Haar antwoord: " wat moet ik in vredesnaam op dat camperforum, jij zorgt toch dat de camper in orde is en reisklaar staat!"
Ja maar wellicht vind je het leuk om reisverslagen te lezen?
Antwoord: " we zijn nog altijd ergens aangekomen en ik doe de navigatie en heb geen zin in sturen met dat ding"
Dus zeer waarschijnlijk zijn wij nog wat ouderwets opgevoed, hoewel ik prima kan koken en de keet op orde kan houden.
Daar ligt ook wel een deel van het antwoord denk ik, de meeste mensen die langdurig met een camper rondtrekken zijn al iets ouder, in ieder geval willen onze navolgers geen sores van een camper aan hun hoofd dus die zullen niet op het camperforum kijken.
Gebruikersavatar
beatrix18
Berichten: 4153
Lid geworden op: wo 20 sep 2006, 14:50

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door beatrix18 »

Al vier pagina's wordt hier gesproken over mannen, vrouwen, jongens en meisjes.
Om nog maar niet te spreken over termen als jong en oud, opa en oma. Nog al stigmatiserend.
Genderneutraliteit is toch wat we willen....

Zo, nadat ik vandaag nog met mijn autootje heb gespeeld ga ik zo even kijken of mijn vrouw haar roze nachthemd al aan heeft.

Peter

(Ik had ook even niets te doen.... :lol3: )
Schreef ik: mijn vrouw....? Oei, oei...
VW T3, Mercedes 508 ex ambu, Mercedes Sprinter La Strada, Ford Nugget laag en hoog, nu VW T6

Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is (Leo B.)
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door marjasjaak »

@ Karelkaywa :Vanaf de geboorte bepaald!
Dat klopt voor beide "partijen", veel jongeren hebben niet geleerd om te klussen of iets te repareren.
ZIjn onhandig met gereedschap, omdat de ouders dit ook niet hebben gedaan.
En je moet het ook leuk vinden om iets te maken, of willen weten hoe iets werkt.
Dat is hetzelfde als met fora, als je het niet interesseert ga je ook niet kijken.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Waarom zo weinig vrouwen op dit forum?

Bericht door PaulBng »

Kort samengevat..
Ieder zijn ding
Gewoon laten gaan
Komt goed
Iedereen welkom
Niet zeuren


Paul
Gesloten