Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door iSonic »

Bob Diesel schreef:
vr 12 mar 2021, 17:20
Na dat ik ze er op gewezen had , met juripredentie ed
Dat mi niet in overtreding was , en hun dit niet hard konden maken
En geen tegendeel konden bewijzen

Henb ik gezegd dat ik tegen de klager aangifte :!: wegens laster , lastig vallen door steeds te klage ging doen tegen de klager :!: Nooit geen klacht meer gehad :mrgreen:
Waarom was je niet in over overtreding dan?
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Roadboy »

iSonic schreef:
vr 12 mar 2021, 17:22
En op zich terecht vind ik. Afhankelijk van waar en hoe hij staat. Maar als zo'n ding vlak voor mijn raam zou staan zou ik ook niet op zitten te wachten.
En die bedrijfsbusjes die iedere avond en een weekend lang voor je deur staan vindt je wel mogen :bang:

Groet, Jo
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Premiumliner »

Jij kunt dan wel vinden dat het niet mag, maar van de Gemeente (APV) mag het wel!
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door EasyBee »

Maar wat staat er nou in de 4e kolom van dat artikel. Is die bus dan niet geregistreerd als kampeerauto?
€ 3000 wegenbelasting. Als dat het kwarttarief is, wat is dan het voltarief? Verhaal krijgt steeds meer rare facebook kwaliteiten.
Als mensen zo begaan zijn met die lieve oudjes, dan collecteer/crowdfund je die vergunning, zo niet de wegenbelasting.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19157
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Aloys »

Nee, 3000 is voltarief, nu dus 750 per jaar kwarttarief. Maar voor minder dan € 150/jaar hebben ze vergunning/ontheffing, lees ik ook. In hetzelfde artikel als tip van de gemeente. Dus er is eigenlijk helemaal geen probleem...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Bob Diesel »

iSonic schreef:
vr 12 mar 2021, 17:22
En op zich terecht vind ik. Afhankelijk van waar en hoe hij staat. Maar als zo'n ding vlak voor mijn raam zou staan zou ik ook niet op zitten te wachten.
Klopt ook
Ik stond op een door de gemeente aangelegde :!: parkeerplaats,voor Mijn eigen deur
Langs een doorgaande weg
precies tussen 2 lantaarn palen ,dus dikke 25 mtr voor en achter de camper
Met aan de overzijde op 10 mtr ook nog een lantaarnpaal ,dus vol verlicht

In de gemeente apv is 5 dagen parkeren staan , binnen deze 5 dagen was ik regelmatig ff weg

In den beginne parkeervergunning aangevraagd en afgewezen met als reden
Mijheer :wink: u doet niets verkeerd en we kunnen dus geen vergunning ,lees toestemming geven
Voor iets wat u al gewoon doen mag

Ik wist wie er klaagde en heb ze dus er op gewezen dat de hele straat kon zien dat ik regelmatig toezicht voor en aan de deur had ,, u valt mij op klagers reden lastig terwijl ik niks verkeerd doe,maar dat weten mijn buren niet
En dat is laster ,, dus geef haar maar een waarschuwing

DE Boa,s vonden het wel leuk
Iemand die weet wat hij zegt ,zich emr in verdiept heeft en waar wij nu niks tegen in kunnen brengen

De meesten( hun woorden) weten het niet goed en als wij komen en hun iets vragen/ zeggen
Dan doen ze gewoon wat gevraagd word , :shh:
Laatst gewijzigd door Bob Diesel op vr 12 mar 2021, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8458
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door EasyBee »

Aloys schreef:
vr 12 mar 2021, 17:59
Nee, 3000 is voltarief, nu dus 750 per jaar kwarttarief. Maar voor minder dan € 150/jaar hebben ze vergunning/ontheffing, lees ik ook. In hetzelfde artikel als tip van de gemeente. Dus er is eigenlijk helemaal geen probleem...
Dat bedoel ik dus te schrijven. Er staat onzin. Die mensen hoeven helemaal geen € 3000 belasting te betalen, maar wordt er voor het drama wel neergezet. Als het hun enige auto is, gaat het om de kosten van de ontheffing.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Premiumliner »

Ter lering en de vermaeck:
Uit het APV van mijn Gemeente:

Artikel 5:6 Kampeermiddelen e.a.
1. Het is verboden een voertuig dat voor recreatie of anderszins voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt:
a. langer dan op drie achtereenvolgende dagen te plaatsen of te hebben op een door het collegeaangewezen weg, waar dit naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte of schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente;
b. op een door het college aangewezen plaats te parkeren, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
2. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod, bedoeld in het eerste lid, aanhef en onder a.
3. Het eerste lid is niet van toepassing in situaties waarin wordt voorzien door het Wegenverordening provincie Fryslân of de Provinciale landschapsverordening.
4. Op de ontheffing is paragraaf 4.1.3.3 van de Algemene wet bestuursrecht (positieve fictieve beschikking bij niet tijdig beslissen) niet van toepassing.

Artikel 5:8 Grote voertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter te parkeren op een door het college aangewezen plaats, waar dit naar zijn oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
2. Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van de lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter te parkeren op een door het college aangewezen weg, waar dit parkeren naar zijn oordeel buitensporig is met het oog op de verdeling van beschikbare parkeerruimte.
3. Het eerst en tweede lid zijn niet van toepassing op campers, kampeerauto’s, caravans en kampeerwagens, voor zover deze voertuigen niet langer dan drie achtereenvolgende dagen op de weg worden geplaatst of gehouden.
4. Het tweede lid is voorts niet van toepassing op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, dagelijks van 08.00 tot 18.00 uur.
5. Het college kan ontheffing verlenen van de verboden.
6. Op de ontheffing is paragraaf 4.1.3.3 van de Algemene wet bestuursrecht (positieve fictieve beschikking bij niet tijdig beslissen) niet van toepassing.

Artikel 5:9 Uitzichtbelemmerende voertuigen
1.Het is verboden een voertuig dat, met inbegrip van lading, een lengte heeft van meer dan 6 meter of een hoogte van meer dan 2,4 meter, op de weg te parkeren bij een voor bewoning of ander dagelijks gebruik bestemd gebouw op zodanige wijze dat daardoor het uitzicht van bewoners of gebruikers vanuit dat gebouw op hinderlijke wijze wordt belemmerd of hen anderszins hinder of overlast wordt aangedaan.
2.Het verbod is niet van toepassing gedurende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor het uitvoeren van werkzaamheden waarvoor de aanwezigheid van het voertuig ter plaatse noodzakelijk is.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Bob Diesel »

5.8 en 5.9 mag je vergeten ,is niet van toepassing

Maar aangezien deze discussie regelmatig de kop op steekt
Ik steek er geen energie meer in(hier)

Ik woon sinds een half jaar ergens anders ,met 3 dagen regeling
Echter ivm corona staat The Bench tot eind maart op stal
Echter hier sprak toezicht ook toen ik de camper net 1 uur met verhuizen staan had
, het is hier leven en laten leven , en is er een probleem , dat iemand het stoort
Gaan we gewoon ff in overleg wat er wel mogelijk is
Daar na heeft de camper de gehele maand September mooi voor de deur gestaan👍👍
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door thole »

Aloys schreef:
vr 12 mar 2021, 17:59
Nee, 3000 is voltarief, nu dus 750 per jaar kwarttarief. Maar voor minder dan € 150/jaar hebben ze vergunning/ontheffing, lees ik ook. In hetzelfde artikel als tip van de gemeente. Dus er is eigenlijk helemaal geen probleem...
Ik zie het probleem ook niet zo, met een ontheffing is er niets aan de hand.

Wij hebben ook een ontheffing van de gemeente nadat we een met argumenten omkleedde brief hadden geschreven, oa dat we 8 maanden per jaar weg zijn en dat ik wat minder valide ben.
We hebben nu 2x een ontheffing voor telkens 5 jaar gehad, 2 leges betaald. Al die jaren ook stallingsgeld uitgespaard, dus die leges zijn dan peanuts.
Overigens hebben we nu weer voor het eerst sinds 15 jaar de camper weer in een stalling staan, iets met corona..
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6774
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door evdoetelaar+larana »

Ik denk dat iedere gemeente wel een APV heeft met voorwaarden die het mogelijk maken een camper of caravan in de openbare ruimte of op een oprit alleen maar voor korte duur toe te staan. Dan is vervolgens het al dan niet handhaven van die APV een punt. Is het echt overlast? Zijn er klachten? Zijn er veel "overtredingen" of is het hier en daar een "verdwaalde"? Hoe is het humeur van de BOA? Voor ontheffing zal ongetwijfeld een goede reden moeten zijn.

Ik zie in mijn omgeving verschillende campers het hele jaar op de oprit staan. Dus blijkbaar heeft onze gemeente min of meer een gedoogbeleid.
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door iSonic »

Roadboy schreef:
vr 12 mar 2021, 17:36
iSonic schreef:
vr 12 mar 2021, 17:22
En op zich terecht vind ik. Afhankelijk van waar en hoe hij staat. Maar als zo'n ding vlak voor mijn raam zou staan zou ik ook niet op zitten te wachten.
En die bedrijfsbusjes die iedere avond en een weekend lang voor je deur staan vindt je wel mogen :bang:

Groet, Jo
Waar lees je dat?
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 1:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Kampeerbus moet na 11 jaar de straat uit



Bericht door Dafluc »

Yep. Gewoon een kwestie van lezen.
Afbeelding
Plaats reactie