Dodehoeksticker Frankrijk

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Zijspan
Berichten: 2574
Lid geworden op: za 07 sep 2019, 11:58
Locatie: Zeeuwse land, Alentejo Portugal

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Zijspan »

Ik zie de dode hoek plakkers op allerlei vrachtauto’s zitten maar op een aanhanger of oplegger nog niet gezien!
Een mooie Hymer 614SL om ons leven mooier te maken.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 0:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Toevallig van de week op Lageweide (Utrecht).
Moest even goed kijken.
Viel bijna niet op naast zijn rechter reflector op de trailer.

Vooral bij chauffeurs uit het Oostblok zie je ze structureel (maar dat is onderhand ook de harde kern van de Europese chauffeurs).
Wat je wel ziet is dat trekkers voorzien zijn van de stickers en de trailers dan weer niet.
Waarschijnlijk rijden die gasten dan niet met een vaste trailer.
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door AadenAnke »

Tegenwoordig zijn heel erg veel trailer huur. Trailer zou wel een een probleem kunnen geven met minimale hoogte van de sticker. Zag pas nog een trailer voor speciaal vervoer heel veel assen met hele kleine wielen (schat in 16") hoogste punt achter ? 60cm dan zal het dus op de lading moeten komen of zo. In de loop der tijd zal het wel allemaal duidelijk worden. Hopelijk zijn ze de eerste tijd niet te streng

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Voertuigen/ aanhangers waarbij het technisch niet mogelijk is om een sticker te plakken hebben ontheffing.
Tot April wordt er niet sowieso niet gehandhaafd.
Martin49
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 03 mar 2021, 16:43

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Martin49 »

Hoe het ook is of uitgelegd word ,ik zit niet te wachten op die domme dingen op mijn camper (en met mij velen ook niet ) het is toch van de zotte dat dit zou moeten ,die Fransen hebben altijd wat ,als heel Europa straks begint met dingen te bedenken ,mogen we blij zijn dat we nog door de ramen kunnen kijken ,dan vind ik dat er bij de camper clubs ook weinig tot niks gedaan word aan verweer in dezer ,en wij ons alles maar moeten laten wel gevallen is het niet onze regering met allerlei flauwe kul dan wel de buitenlandse ,ze moeten eens begrijpen dat wij al meer dan genoeg geld betalen in Nederland maar zeker over de grenzen ,en het houd maar niet op ,er is langzamerhand niet veel meer aan ,ik oep dan ook de camper clubs op om eens sterk te protersteren
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Die zijn druk om het rijbewijs gewicht voor B op 4250kg te krijgen.
Nog weer een hele rits wagens erbij die van die mooie stickers mogen plakken :D
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Dafluc »

We hebben net een topic van 22 pagina's gehad met daarin genoeg gemopper. Eén sticker is overigens voldoende, je hoeft niet voor elk land een aparte sticker. Wie weet draaien ze het nog terug, het blijven tenslotte Fransen. Maar hier graag niet weer opnieuw gemopper. Praktische tips of eventuele oplossingen. En bij het onderwerp blijven.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Marco Polo »

Frankrijk vermijden is een optie.
Of in ieder geval de drukke binnensteden waar de urgentie het hoogste is ;-)
Nederlandstalig sticker mag voorlopig ook nog.
En een hoogst illegale optie die ik natuurlijk niet kan promoten ;-)
Bij het omzetten naar een hoger gewicht >3500kg is het je eigen verantwoordelijkheid om het oude creditcard kentekenbewijs met 3500kg max te vernietigen.
Ligt er net aan hoeveel verantwoordelijkheidsgevoel je hebt of je dit ook doet natuurlijk of er andere creatieve dingen mee gaat doen in het geval van een controle ;-)
Maar natuurlijk zijn we allemaal zo braaf dat we daar niets mee doen :D :D :D
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Gino608D »

Totdat je een ongeluk maakt en ze erachter komen dat je eigenlijk stickers zou moeten voeren.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Kroppie »

wat een gedoe om een sticker, net alsof een voertuig/camper/personenauto op zich zo iets verschrikkelijks moois is dat er geen sticker op kan het is een voertuig hoor, kan er maar 1 ding erover kwijt, stel je niet aan.!!
zal er verder niet meer over reageren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door AadenAnke »

Martin49 schreef:
do 04 mar 2021, 12:03
Hoe het ook is of uitgelegd word ,ik zit niet te wachten op die domme dingen op mijn camper (en met mij velen ook niet ) het is toch van de zotte dat dit zou moeten ,die Fransen hebben altijd wat ,als heel Europa straks begint met dingen te bedenken ,mogen we blij zijn dat we nog door de ramen kunnen kijken ,dan vind ik dat er bij de camper clubs ook weinig tot niks gedaan word aan verweer in dezer ,en wij ons alles maar moeten laten wel gevallen is het niet onze regering met allerlei flauwe kul dan wel de buitenlandse ,ze moeten eens begrijpen dat wij al meer dan genoeg geld betalen in Nederland maar zeker over de grenzen ,en het houd maar niet op ,er is langzamerhand niet veel meer aan ,ik oep dan ook de camper clubs op om eens sterk te protersteren
Je hebt het voordeel dat het Frankrijk is dan heb keus wel sticker of niet dus niet naar/door Frankrijk of misschien een prent. Wat betreft dat de camperclubs er tegen in actie moeten komen dat kunnen ook particulieren individuen zijn dus start een petitie en als jezelf 50.000 handtekeningen heb ga ze aanbieden in Parijs of op de ambassade misschien dat ze zich er wat van aantrekken. Als je een petitie start krijg je mijn handtekening ik heb wellis waar een camper onder de 3500kg maar voor het goede doel zeg ik dan maar over dat ze maar moeten begrijpen dat is net anders om denk ik wij moeten maar begrijpen dat zij de baas zijn in deze

Gr. Aad
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door willemzon »

Op het kent bewijs zitten de meeste campers onder de 3500 kg

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Dodehoek sticker Frankrijk



Bericht door Cee Pee »

Ik zat alles nog eens door te nemen maar het gaat toch alleen over stedelijke gebieden.
Dus de doorreis hoeft geen problemen te geven.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie