Dodehoeksticker Frankrijk

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door Dafluc »

Dus we gaan ons alleen nog aan de regels en wetten houden waar we het mee eens zijn?
Afbeelding
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door tonic »

Toon schreef:
vr 03 sep 2021, 13:05
tonic schreef:
do 02 sep 2021, 18:28
Heel Frankrijk doorkruist overal lekker 150 gereden. Geen enkele bekeuring gekregen dus zal wel meevallen die maximale snelheids controles :lol3:
Dit is dus gewoon forum vervuiling
Alleen maar een reactie op de eerste regel
Dat zet zoden aan de dijk
Je bent zeker ook al 150 keer vreemd gegaan en je partner heeft er niets van gemerkt
Dat is een vergelijkbare opmerking zoals die van jou
Ik mis bij jou wel de onderbouwing van je antwoord
Maar ga lekker dom verder zo dan kom je er wel
Wil je echt een onderbouwing zelf niet enig idee waar dit over zou gaan? Ik zou zeggen neem even de tijd en lees het hele topic opnieuw!

Als je dat even rustig hebt gedaan dan zal je zelf de conclusie kunnen trekken.
Wat is er aan de hand bij dit topic? De Franse regering heeft besloten dat er op ALLE voertuigen met een gewicht van meer dan 3500kg een paar stickers moeten komen. Dat is een eis net zoals snelwegvignetten in verschillende landen.
Een aantal wittedozenbezitters stampen als kleuters in het rond en schrijven pagina's vol. Want op hun wittedoos mag geen sticker. Dan komen ze terug van vakantie en wordt er door die zelfde kleuters een stukje in deze schoolkrant geschreven met als onderwerp wie of wat ze hebben gezien zonder stickertje. Wat wil je daarmee bereiken? Mag jou stickertje er nu af? Dus over dom gesproken als je geen stickertje wil ga je toch gewoon niet naar Frankrijk.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door Zwerfsteen »

Zo dat is er uit, en luchtte het op? :wink:
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door marjasjaak »

Onze bestelbuscamper voldoet niet aan de dodehoeksticker eisen.
Ben ik in overtreding als ik ze er toch op stickerrr.
Sjaak
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door MonRoe »

sticker gaat bij de meeste mensen waarschijnlijk dezelfde weg als de alcohol tester, over een jaar of 2 de prullenbak in.
We hebben de stickers in een kastje in de camper liggen en daar blijven ze voorlopig ook liggen, wij rijden donderdag Frankrijk in zonder sticker op de camper. (oeh wat zijn we stout :wink: )
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
lassche
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door lassche »

Wat een verschrikkelijk gezever is deze hele discussie. Die sticker is niet voor niets ingevoerd. In onze kennissenkring is iemand in de bloei van haar leven om het leven gekomen op de manier waar deze sticker voor waarschuwd. Ik heb de sticker in nagedachtenis aan haar en met liefde op onze camper geplakt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door MonRoe »

Heel erg dat dat gebeurd is, je moet er niet aan denken. Maar denk je nu echt dat een sticker haar leven had gered?

Onze camper is sinds een paar jaar boven de 3500kg en moet nu een sticker hebben. Als we de camper terug keuren dan hoeft het niet. Raar toch, 350 kg van het kentekengewicht af en ineens is de dode hoek ook weg.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
tonic
Berichten: 2452
Lid geworden op: do 18 jul 2019, 22:49

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door tonic »

Tja als je een brommer terugkeurt naar snorfiets hoef je ineens geen helm meer op. Terwijl het voertuig hetzelfde is gebleven en de weg ook.
Dat heet een grens! En die grens is duidelijk.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door marjasjaak »

Per 1 juli 2022 moeten snorfietsbestuurders ook een helm op.
In de tussenliggende tijd mag je een sticker op je hoofd plakken. Dan weten de hulpdiensten waar je hoofd zat als je tegen een paal knalt.
Komt vooral omdat de opgevoerde snorfietsen niet te handhaven zijn.
Sjaak.
lassche
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door lassche »


MonRoe schreef:Heel erg dat dat gebeurd is, je moet er niet aan denken. Maar denk je nu echt dat een sticker haar leven had gered?
.
Dat weet ik natuurlijk niet. Maar ik heb het geloof ik al eerder in deze discussie gezegd, al scheelt die hele stickercampagne maar 1 slachtoffer dan heeft het zijn doel toch bereikt? En dan helpt het niet om hem in het dashboardkastje te bewaren. Laten we nou gewoon die sticker plakken waar die hoort. En zo meehelpen aan de bewustwording van de gevaren van de dode hoek.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10157
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door Peter LMC »

tonic schreef:
za 04 sep 2021, 7:22
Tja als je een brommer terugkeurt naar snorfiets hoef je ineens geen helm meer op. Terwijl het voertuig hetzelfde is gebleven en de weg ook.
Dat heet een grens! En die grens is duidelijk.
Als je een brommer terug keurt naar snor dan mag deze ook maar 25 km/h meer rijden..
En daar moet deze dan bij de rdw voor gekeurd worden.
Of niet dan.
Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 373
Lid geworden op: ma 15 aug 2016, 17:06
Locatie: Enschede

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door Wim Corduwener »

MonRoe schreef:
za 04 sep 2021, 7:02
Heel erg dat dat gebeurd is, je moet er niet aan denken. Maar denk je nu echt dat een sticker haar leven had gered?
Misschien niet en misschien ook wel. Persoonlijk denk ik: “Baat het niet dan schaadt het niet!” Als van al die opgeplakte klote-stickers slechts één leven wordt gered: prima, opplakken dat kreng!
Maar zo denk ik erover en er zijn altijd weer gasten die van iets kleins een levensgroot punt willen maken.
Onze camper is sinds een paar jaar boven de 3500kg en moet nu een sticker hebben. Als we de camper terug keuren dan hoeft het niet. Raar toch, 350 kg van het kentekengewicht af en ineens is de dode hoek ook weg.
Dat kun je inderdaad vinden, maar ergens wordt er een grens worden getrokken en dit ligt bij 3.500 kg. Of je jezelf wel of niet aan alle voor jou onlogische regels wilt houden, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk, dubbellucht, achterwielaandrijving en luchtvering achter.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51263
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door Kroppie »

nog nooit een bekeuring /controle gehad, of de overheid wacht tot het meerendeel de regels aan de laars lapt en gaat dan massaal controleren , bingo kassa!!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80383
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Dodehoeksticker Frankrijk



Bericht door Dafluc »

Ook opwaarderen van gewicht heeft voor- en nadelen. Je kunt maar aan 1 kant van een vastgestelde grens zitten
Afbeelding
Plaats reactie