Een grote schouw de trap op verhuizen?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6715
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door evdoetelaar+larana »

Als via de trap geen optie is, kun je overwegen dat via een raam te doen. Het "hijsinstrument" wordt dan mede bepaald door de opstelmogelijkheden ter plekke (in de tuin, op straat, afhankelijk van bereikbaarheid), het hefvermogen en de afstand die overbrugd moet worden. Liftjes zijn hierboven al als mogelijkheid genoemd. Andere mogelijkheid is een verreiker. Deze kan tillen en er kan een afstand vanaf het raam overbrugd worden. Er zijn voldoende verhuurbedrijven, zoals Boels, Riwal en andere verhuurbedrijven. Ook verhuizers maken soms gebruik van zo'n verreiker. De voorbeeldfoto is van Boels en betreft een "kleine" verreiker (maar er zijn ook grotere beschikbaar).
Bijlagen
verreiker_9_m_35_ton_big_1_4.jpg
verreiker_9_m_35_ton_big_1_4.jpg (40.37 KiB) 411 keer bekeken
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door NAWM »

isoplus schreef:
ma 01 mar 2021, 21:03
Planken op de trap, kettingtakel op de verdieping goed vast zetten, schouw met dekblad op de planken naar boven sjorren.
Niet onder de schouw gaan staan maar erboven of er naast ter geleiding.
En ja, als je materiaal niet zwaar genoeg gekozen is moet je waarschijnlijk de stukken uit de kelder vissen en is er veel te repareren :wink:
Tot nu toe de goedkoopste zelfwerkzaamheid.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22719
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door PaulBng »

Wat is "zwaar" eigenlijk?
1x1m. Hoe dik/diep/breed?


Paul
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2174
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door DucatoDolf »

Een verhuislift is zeker de beste optie als je echt denkt dat het niet lukt. Persoonlijk zou ik alleen voor een schouw niet aan een lift denken en gewoon meer spierballen 'regelen'. Maar, niet iedereen is zo gek.

Het karretje van een verhuislift vertrekt vanaf ongeveer heupniveau tot recht voor je raam, dan schuif je 'm zo naar binnen. Dus ff op een plaatje hout zetten zodat ie makkelijk naar binnen kan glijden zonder je kozijnen en/of de schouw zelf te beschadigen. En vastbinden op het liftkarretje. Op een manier zodat je het boven gemakkelijk los kan maken. Zo'n lift huur je bij de bekende verhuurbedrijven van groot gereedschap.

Succes,
:cheers:
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 0:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door NAWM »

Ik wil graag iedereen bedanken voor de aangedragen oplossingen. Jammer dat niet twee stevige vrijwilligers zich gemeld hebben :cheers:
Zodra ik weet hoe er foto’s op dit forum gezet kunnen worden laat ik het resultaat zien.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 0:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Camper-T
Berichten: 1145
Lid geworden op: ma 21 sep 2020, 19:57

Re: Schouw de trap op verhuizen



Bericht door Camper-T »

FrankJC schreef:
ma 01 mar 2021, 12:22
Een schouw van marmer uit één stuk, da's bijzonder :think:
Dat was ook mijn eerste gedachte. Volgens mij zijn hard stenen (marmeren) schouwen altijd uit 3 of meerdere kleine stukken.
Deze stukken zitten verlijmd met cement en kun je voorzichtig lostikken om nadien weer op dezelfde manier te verlijmen.
Wij hebben nog geen foto van de schouw gezien maar misschien moet TS eens zoeken naar "marmeren schouw demonteren".
Bürstner Lyseo Time T 727G Limited 2020
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door NAWM »

Dank voor alle reacties, we gaan ermee aan de gang. Als hij boven is laat ik het weten.
Gebruikersavatar
NAWM
Berichten: 1218
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 10:59
Locatie: Hilversum

Re: Een grote schouw de trap op verhuizen?



Bericht door NAWM »

Met een verhuis lift istie boven. Ik zit te oefenen om hier foto’s te plaatsen, dus, later.......
Plaats reactie