Poll: overzicht vaccinatie

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.

Vaccinaties overzicht

Vaccinatiedatum februari
14
3%
Vaccinatiedatum maart
29
7%
Vaccinatiedatum april
85
19%
2e vaccinatie ca 2 weken
23
5%
2e vaccinatie ca 12 weken
62
14%
Centrale vaccinatieplek
64
15%
Huisarts
39
9%
Astraz
48
11%
Pfizer/moderna
72
16%
Ander vaccin(melden in topic)
3
1%
 
Totaal aantal stemmen: 439

Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Yvonne57 »

Brief van de huisarts. Vriendin van dezelfde leeftijd kreeg een telefoontje van haar huisarts.
Yvonne
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door PaulBng »

Dank. Ik hou het in de gaten....


Paul
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Ruud Adam »

2 familieleden van mij, beiden uit 1956, hebben vorige week en deze week ook een brief van de huisarts gekregen.
Beiden Brabant (Zuid-Oost en Oost)
Eentje bij de huisarts op de praktijk, de ander wordt op een centrale lokatie geprikt.
Beiden AZ.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Cee Pee »

Jan en Simonne schreef:
wo 24 feb 2021, 16:06
Rijdt die prikwagen dan niet over het hele eiland?
Zodat iedereen (die Pfizer krijgt) daarin geprikt kan worden?
Die mobiele prikeenheid gaat alle verpleeg en verzorgingshuizen langs en ook de kleinschalige woonvormen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Jan en Simonne »

Dank!
Het lijkt mij zo logisch, dat dan het hele eiland in de bus wordt geprikt.
Volgens mij had ik ergens gelezen, dat dat op één van de andere eilanden ook al gebeurde.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Cee Pee »

Er is ook een priklocatie ingericht op het eiland hoor dus alles wat mobiel is gaat daarheen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door seth_space »

Voor de Astra Zeneca prikkers is er weer goed nieuws..
Het AstraZeneca-vaccin heeft last van een slecht imago. Ja, het bedrijf kampt met grote leveringsproblemen waarover de topman vanmiddag uitleg moet geven in het Europees Parlement. Maar met de veiligheid van het vaccin lijkt niks mis. Al één prik geeft 94 procent minder kans op ziekenhuisopname, blijkt uit een nieuw Schots onderzoek.
"Astra had als imago een beetje een tweederangs vaccin te zijn."
Dat is het dus niet, laat het Schotse onderzoek zien. Een half miljoen Schotten kregen tot dusver één prik, slechts twee van hen belandden in het ziekenhuis. "We zijn erg tevreden met het resultaat", zegt Aziz Sheikh, een van de onderzoekers van de Universiteit van Edinburgh. Van der Zeijst: "Dit is weer eens een meevaller."

In Schotland krijgen juist 65-plussers het Astra-vaccin. Het vaccin blijkt dus ook bij ouderen te werken. En dat terwijl de Gezondheidsraad adviseert om het vaccin van AstraZeneca niet in te zetten voor mensen ouder dan 65. Sheikh: "De voorzichtigheid is te verklaren, want toen was het nog niet zo grootschalig onderzocht. Nu zeg ik met veel meer vertrouwen: neem het vaccin."
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
GeMa
Berichten: 504
Lid geworden op: ma 28 sep 2020, 10:19

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door GeMa »

Man, 65+ en vrouw 75+, wonend omgeving Alkmaar NH, nog helemaal niets gehoord, gekregen of een idee wanneer we aan de beurt zijn! Bizar, zie in Brabant mensen van 62-63 een oproep krijgen. Hoe bedoel je vaccinatie strategie, het is vaccinatie chaos!
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Jan en Simonne »

Ik kan me voorstellen, dat je door de bomen het bos niet meer ziet....
Maar die groep, die jij noemt krijgt een ander vaccin, dat wel voorradig is.
Jouw eigen groep (waar wij ook in vallen) krijgt het vaccin, dat op dit moment slechter leverbaar is.
Dus andere groepen zullen inderdaad hun prik eerder krijgen dan wij.
We wachten het nog maar af...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door TestCase »

Klopt volgens strategie, je bent geen uitzondering. Goed de routemap lezen.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Yvonne57 »

GeMa, ik snap de frustratie. Ze zijn met AstraZeneca gestart met senioren onder de 65, dus 64 en jonger, specifiek mensen uit 1956 en 1957, met een uitloop naar 1958 om geen vaccin te verspillen. De keuze is gebaseerd op het feit dat men nog niet wist of het ook geschikt is, (want niet getest) voor mensen van 65 en ouder. Er is in Zeeland begonnen omdat deze provincie precies het aantal mensen had in deze groep dat overeen kwam met het aantal vaccins dat toen beschikbaar was. Daarna Limburg en inmiddels dus Brabant. En zo naar het noorden. Dus ja, het is niet anders. Sterkte met wachten!
Yvonne
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door PaulBng »

Ik ben uit 56, niets gehoord nog, dus maar eens de vraag gesteld aan de huisartsenpraktijk...


Paul
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Yvonne57 »

De huisartsen mogen pas een bericht geven om het moment dat ze mogen bestellen en zeker weten dat ze geleverd krijgen. Maar dan ben je ook binnen een week aan de beurt. Even afwachten of het Zuid Holland of Gelderland wordt na Brabant, is nog niet bekend zover ik weet. Pas als Astra Zeneca daadwerkelijk levert, en ze dus weten hoeveel er besteld kan worden door de huisartsen, wordt bekend gemaakt wie aan de beurt is. Alle papierwerk etc. hebben de huisartsen klaar liggen, als het goed is. Dan hoeven ze bij wijze van spreken alleen nog op de knop VERZEND te drukken en het proces wordt gestart. Maar dan ben je ook snel aan de beurt. Alles is dus afhankelijk van levering.
Yvonne
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Overzicht vaccinatie

Bericht door Ruud Adam »

GeMa schreef:
ma 01 mar 2021, 9:16
Man, 65+ en vrouw 75+, wonend omgeving Alkmaar NH, nog helemaal niets gehoord, gekregen of een idee wanneer we aan de beurt zijn! Bizar, zie in Brabant mensen van 62-63 een oproep krijgen. Hoe bedoel je vaccinatie strategie, het is vaccinatie chaos!
Nee, het is geen chaos.
60 t/m 64 jaar wordt eerder geprikt omdat hiervoor een andere vaccin wordt gebruikt (AZ) en omdat deze prikken door huisartsen worden gezet.
Dit is volgens de strategie, en heeft in alle media gestaan. Deze vraag is daarnaast ook al eerder in dit topic aan de orde gekomen.
De reden dat 60 t/m 64 eerder geprikt kunnen worden, is dus vanwege beschikbaarheid van AZ en beschikbaarheid van huisartsen.
Door deze groep naar voren te halen, zal de groep 60 jaar en veel ouder in zijn totaliteit eerder geprikt zijn.

Wel wordt het even afwachten hoe het zit met de levering van AZ.
Het is juist die beperking die ervoor zorgt dat men per provincie prikt.
Groet, Ruud
Gesloten