Smartphone kopen: de keuze is te groot

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door hathi »

Oh nu begrijp,ik,dan maar niet cool en chil,met mijn IPhone 12, ik vind hem makkelijk ,koop er ieder 2/3 jaar een. Gewoon omdat ik mezelf dat gun ? Of mag ik dit niet zeggen,ik heb ook 40 paar schoenen 6 scheerapparaten,gewoon hobby
Laatst gewijzigd door hathi op di 16 feb 2021, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door Marco Polo »

Volgens mij toch wel een beetje een statussymbool Hans :P :D ;-)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13417
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door hathi »

Ik loop er niet mee te koop Marco,dus zoals gezegd gewoon voor het gemak ,en alles gaat automatisch naar de I pad thuis,ik had vroeger ook de Samsung,niks mis mee,op advies v d Dochter overgestapt,en ze had gelijk,zo ook met de elektr, tandenborstel,mss een manier om jong te willen blijven( dan zit je er dichter bij :-B ). :hug:
Hans
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door kampo »

CaradoT135 schreef:
di 16 feb 2021, 9:50
kampo schreef:
ma 15 feb 2021, 8:55

Overzetten van gegevens op de nieuwe ben ik meer dan een hele week mee bezig en is voor mij een ramp.
Onlangs is mijn S8 overleden, helemaal dood. Nu heb ik een S9, het enige wat ik heb moeten doen is mijn Google account instellen en een aantal apps opnieuw instaleren, de rest wordt vanuit mijn Google account opnieuw gesynchroniseerd. Dat duurt hooguit met elkaar een uurtje.
Het overzetten gaat snel maar ik weet niet hoe je het doet in een uurtje met al die specifieke apjes en 10 tallen beveiligde instellingen. Zoals bv die van de banken en de zakelijke die strak beveiligd zijn. Zelf beschouw ik me eerder als een doorsnee gebruiker want ik heb maar een 80tal appjes in gebruik.
Ook de verschillende cloud en sharepoint adressen overzetten , privé, zakelijk , ben je even zoet mee.
Als het enkel een paar foto's moet overzetten dan gaat het sneller natuurlijk...

PS: bij veel Smartphone gebruikers betaald de baas mee en al zeker sinds de Corona home office toestanden. Maakt niet enkel een verschil in kostprijs maar de smartphone behoefte is verschillend.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door Kroppie »

precies de keuze is reuze, daarom heb ik de goedkoopste samsung a10, en bel ermee, whatsapp, doe wat bankzaken, navigatie , en that is it, camera, foto,s en andere flutapps zijn niet aan mij besteed, en heb ik ook nog nooit gemist.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door Bob Diesel »

Dat dat ook kan Jos :wink:
Dat schijnt moeilijk te snappen
Maar o zo makkelijk ih gebruik
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door CaradoT135 »

kampo schreef:
di 16 feb 2021, 15:45

Het overzetten gaat snel maar ik weet niet hoe je het doet in een uurtje met al die specifieke apjes en 10 tallen beveiligde instellingen. Zoals bv die van de banken en de zakelijke die strak beveiligd zijn. Zelf beschouw ik me eerder als een doorsnee gebruiker want ik heb maar een 80tal appjes in gebruik.
Ook de verschillende cloud en sharepoint adressen overzetten , privé, zakelijk , ben je even zoet mee.
Als het enkel een paar foto's moet overzetten dan gaat het sneller natuurlijk...
Foto's overzetten gaat na het instellen van mijn Outlook en Google account vanzelf, dan heb ik ook gelijk mij mail, agenda, contacten, Excel en Word terug.
App's heb ik met het terug zetten van mij Google account weer terug, zoals je al aangeeft moet de bank en nog een paar andere App's nog vanwege veiligheids dingen ingesteld worden maar dat is met de reader zo gepiept. Maar ik heb beslist geen 80 Apps!

https://www.androidplanet.nl/tips/andro ... -up-maken/
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door kampo »

Bedankt voor je backup tips. :thumbup:

Ondertussen heb ik eens geteld en er staan niet 80 maar bijna 170 apps op mijn smartphone
30 zijn smartphone gerelateerd zoals zaklamp, camera, rekenmachine, kalender, verbruik
25 betreffen monitoring zoals decibelmeter, barcodescanner en temperaturen via Flir of weerbericht. Hiervan ook een 10 tal om voertuigzaken te monitoren.
30 zijn eerder zakelijke toepassingen
15 apps ivm met cloud, sharepoint, teams en office toepassingen die zowel zakelijk als privé gebruikt worden
30 zijn camper, navigatie, reizen en fietsen, hotel, gerelateerd
20 gaan over internet toestanden en communicatie zoals instagram, facebook, skype, zoom
10 zijn om toestellen te bedienen, personenwagen, stofzuiger, verwarming
8 apps ivm met bankzaken

Mij leek dat allemaal nog niet zo veel vandaar dat ik dacht rond de 80 te zitten.
Mijn eerste mobiele telefoon was 32 jaar geleden. Als ik gemiddeld om de 4 jaar wissel dan heb ik er bijna 8 versleten. De eerste mobi was de duurste. De tijd gaat snel...
Groeten Kampo
CaradoT135
Berichten: 2355
Lid geworden op: di 06 okt 2020, 12:15
Locatie: Borger-Odoorn

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door CaradoT135 »

Mijn eerste mobiele ervaringen was in 1996, toen had ik een vaste autotelefoon en een losse mobiele GSM beiden zakelijk. Daarna bij elke nieuwe auto (om de ± 3 jaar) ook een nieuwe GSM ivm de carkit die we toen standaard ingebouwd kregen.
Wat toen in het begin vooral duur was waren de belminuten, maandelijks regelmatig bedragen tussen de 400 en 500 gulden. Wat dat betreft is het nu spotgoedkoop, helemaal zakelijk. Mijn eerste eigen GSM kreeg ik pas in 2013 vanwege veranderen van baan. Persoonlijk vind ik een telefoon van ± 400,- al duur genoeg. Niet te groot, een goede accuduur en goede foto's maken en ik ben tevreden, vandaar mijn S9 die ik als overjarig model heb aangeschaft.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door travelscout »

Met een flinke kam er door heen kun je vast hetzelfde als wat je nu kunt.
Zo krijg je een meer "lean system" waarbij je minder resources van je foon nodig hebt en minder kwetsbaar wordt.

Krijg je wel IT-support, Kampo??
Paul.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door kampo »

IT support wat is dat ? Je moet alles zelf doen natuurlijk.
Velen wel maar niet iedere campergebruiker is actief bezig.
Ook dat maakt nogal een verschil in gebruik van de smartphone natuurlijk.
Een smartphone is geen mobiele telefoon maar veel meer.

Ik zie niet in waarom ik "lean" zou moeten gaan werken !
Je moet geen waarzegger zijn om te weten dat er in de toekomst nog meer op de smartphone zal opstaan.
Een smartphone en enkel bellen...dat gaat gewoon niet samen.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door travelscout »

Ha ja dat geloof ik zeker ook.
Zelf bedienen we ook van alles en nog wat;
Bedienen van schakelaars, dimmers, koelkast, verwarming, intercom, printer.
Maar ook; monitoren we cameraas, tracker gedoe, scannen, etc. etc.
Daar voldoet mijn ruim 5 jaar oude foon, meer dan nog goed genoeg voor.

Maar dat je voor iedere fabrikant van een apparaat, ook weer een fabrikant eigen app nodig hebt (met alle reclame meldingen)...
Nee daar geloof ik niet in.
Hetl ligt er maar aan hoeveel moeite je wilt doen.

En als hiervoor is android redelijk veilig. Maar met veel apps op je foon wordt die veiligheid zeker niet groter.
Dus derhalve liefst zo min mogelijks apps.
Paul.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6302
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door Bas vd laar »

Ik denk dat een Nokia 1610 25 jaar geleden (en ja, ik heb hem nog)
Ik wed dat de batterij nog steeds vol was, deed je ontzettend lang mee
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Smartphone kopen: de keuze is te groot



Bericht door KTManiac »

:P Best kans op, maar ik realiseerde me wat anders. Ding werkt nog wel op 2G, maar al niet meer op 3G.
Dat gaat wel een dingetje worden heel binnenkort nu 2G door verschillende providers uitgeschakeld gaat worden.

Maar ja, aan de andere kant: hij hoeft niet echt te werken om hem heel cool in een leren etui aan je broekriem te hangen toch? :-B
Plaats reactie