Foto en filmbewerkingsprogamma

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
willemzon
Berichten: 1756
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door willemzon »

Oke
Ik heb de site opgezocht en toen op de button downloaden gedrukt en toen ik het progamma vervolgens wilde opstarten kreeg ik dit bericht maar ik zal het eea eens nader bekijken

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6055
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door TestCase »

Ik zou mij geen zorgen maken wanneer je het van de originele site gedownload hebt èn je krijgt dat bericht direct na het starten van dat programma.


\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door camperaap »

Deze link moet je hebben voor Photo-stage.
https://www.nchsoftware.com/slideshow/index.html

Er is nl ook een videogame die zo heet.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

Even een oud topic omhoog halen. Hopelijk weet hier iemand wat de oorzaak is van mijn probleem.

Tijdens onze reizen maken wij foto en filmopnames. Tussen de reizen door bewerken we die tot films die we op YT delen (Jaap en Trijntje on tour). We gebruiken hiervoor twee camera's, een Olympus OMD, meest voor de foto's,en een Olympus EPL7 op een dashboard steun voor de filmpjes. Al meerdere malen mijzelf de schuld gegeven dat de systeemtijd van de camera's niet gelijk leek te staan. Deze keer ook weer, twee uur verschil. Buiten de camper gebruik ik sporadisch de OMD ook wel eens voor een filmfragmentje.

Wat blijkt nu? De OMD is gebruikt voor eerst een foto, direct daarna voor een filmpje. Tussen beide opnames is nog geen minuut verstreken, later tijdens monteren blijkt de foto op 9.55 te staan en het filmpje op 11.56. Twee uur verschil! De systeemtijden van beide camera's staan gelijk, en dat is waarschijnlijk steeds het geval geweest.

Wat kan de oorzaak zijn van dit rare verschil? Beide camera's gebruiken dus een tijdstip van twee uur later wanneer er een .mov bestand is, en voor .raw en .jpeg de systeemtijd.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
JohnN
Berichten: 484
Lid geworden op: vr 30 jul 2010, 10:19
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door JohnN »

Verwerk je die films op een pc? Wellicht dat de systeemtijd van de computer wordt overgenomen?

John
John
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door Bob Diesel »

Staat de tijd misschien ingesteld op GMT
Dat kan verklaren dat je nu ,,zomertijd,, 2 uur verschil hebt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

GMT is inderdaad merkwaardig genoeg ook twee uur verschil, maar waarom dan alleen met de .mov files en de raw en jpeg niet? Even zo met de systeemtijd van de laptop. In ieder geval bedankt voor de suggesties, ik zal toch de menu's van de camera's maar weer eens induiken.

Groet Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8258
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door hurktoilet »

Voor videobewerking heb je Davinci Resolve. De pro versie DaVinci Studio is betaald, maar voor eenvoudig amateurgebruik is de gratis versie meer dan toereikend.
Qua fotobewerking is Gimp de gratis evenknie van Photoshop, maar die vond ik ooit wel heel ingewikkeld in gebruik. Is al weer wat jaartjes geleden en tegenwoordig heb ik de luxe van photoshop van de zaak, dus gimp al een tijd niet meer geprobeerd, geen idee of het nu gebruiksvriendelijker is. Een wat eenvoudiger maar voor eenvoudig gebruik wellicht redelijk tot prima alternatief is paint.net (niet te verwarren met het wel heel eenvoudige paint dat standaard in windows zit).
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door lassche »

Als ik het goed begrijp doet het zich alleen voor bij het filmen (.mov-bestanden) op de OMD.

Draait die OMD op de laatste versie van de firmware? Is dat niet het geval, dan zou ik beginnen met een update van de firmware.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

Gisteravond nog even een instelling van de camera aangepast. Nu net even bekeken met verkenner. Zolang de opname zich op de camera bevindt, staat de tijd correct. Nadat ik de bestanden definitief overhaal verspringt de tijd van de .mov bestanden. Ga straks eens proberen om de bestanden via het kaartslot over te zetten ipv de usb-kabel van de camera...

later meer....

Groet,

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door lassche »

Het probleem doet zich dus pas voor als het bestand op de computer staat. Welk bewerkingsprogramma gebruik je?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Will
Berichten: 3552
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door Will »

Onder Windows 10 bevinden zich foto - video editors en beantwoord precies wat jij wilt ik gebruik deze al jaren.
Je kan knippen, plakken, muziek eronder zetten dus je hoeft niets aan te schaffen want heb het al zonder het te weten.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
lassche
Berichten: 997
Lid geworden op: wo 03 jul 2013, 10:34
Locatie: N.W. Overijssel

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door lassche »

2014 - 2019 Frankia I650 SD bouwjaar 2001, 2019 - heden Frankia I680 BD Holiday Class bouwjaar 2007
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Foto filmbewerkingsprogamma



Bericht door rijschoollucassen »

Net weer wat aan het proberen geweest. Mov bestanden veranderen dus qua tijd zodra ze naar de laptop gekopieerd worden. Zowel via de usb-kabel, alsook bij kopiëren rechtstreeks met het kaartje in het kaartslot van de laptop. Bij terugzetten naar de camera gaan ze weer naar de correcte tijd. Voor nu de volgende montage maar vanaf het kaartje proberen....

Firmware kan ik nog proberen, maar het speelt dus op twee camera's.

Groet,

Jaap.
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Plaats reactie