Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door jielus »

Bedankt voor je positieve bijdrage. :cheers:
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Roadboy »

jielus schreef:
do 07 jan 2021, 7:52
Ik wordt een beetje moe van al die discussies of iets duur is of niet!
Dan lees je dat toch lekker niet, hou je meer tijd over voor zaken die je wel interesseren. Ik zou moe worden van de discussie die je in mijn ogen onnodig opstart.
Ik kijk iedere dag op het forum en met veel genoegen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik op ieder topic ga reageren. Enkel op dat wat mij aanspreekt zal ik mijn menig laten weten. En laten we wel zijn, er zijn genoeg camperstarters die maar wat blij zijn met de ervaring van de forumleden voordat zij overgaan tot een voor hun noodzakelijke aanschaf.

Dit wou ik even kwijt en ik laat je nu al weten dat ik ieders mening respecteer maar hier verder niet over dit topic zal reageren want dat is in mijn ogen zinloos.

Groet, Jo
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Dafluc »

Het antwoord is simpel. Nee, dat kan niet verboden worden. Althans, voor zover het enigszins campergerelateerde zaken betreft.
De steek richting coronatopic is ook onnodig. Zie het als een uitlaatklep in deze ook voor camperaars moeilijke tijd.
Aangezien corona overal invloed op heeft is het inderdaad een breed topic. Dat we daar ruimte voor geven zien we als een stukje camperforum waar behoefte aan is. Niet voor iedereen natuurlijk. Zint het onderwerp je niet, is het te vermoeiend, teveel herhaling? Dan sla je het over. Het kan zo simpel zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door DucatoDolf »

jielus schreef:
do 07 jan 2021, 9:47

Helemaal mee eens! Maar Jehova gedrag over artikelen die de schrijver zelf gebruikt is niemand mee gebaat?
Je bedoelt dat mensen zeuren over spulletjes die je beschrijft in een topic en alleen met een conclusie komen dat ze dat te duur vinden?

Dan kan ik inkomen in je verhaal. Hoewel het natuurlijk vrij is om je mening te geven, vind ik het ook vervelend als dit volledig uit strekking van het topic is. Net als eindeloos herhalen wat al gezegd is. Alsof mensen geen reacties van anderen lezen. Eerlijk gezegd vind ik dat persoonlijk nog veel erger.

Ik doelde meer op dat ik het wel fijn vind als mensen met goedkopere alternatieve ideeën of producten komen. We hebben elkaar dus niet helemaal begrepen.

Her ge-oordeel over elkaar is denk ik waar we het hier over hebben en niemand op zit te wachten. En ik proef dat hier inderdaad ook geregeld. Het invullen voor elkaar op negatieve wijze is bloedirritant. Waarschijnlijk maak ik me er ook wel eens aan schuldig. :oops: sorry. Laten we hier dan dus allemaal op letten en mee stoppen. Ook in dit topic. Door voorstanders, tegenstanders en TS. Hebben we ineens nog weinig te lullen.

En dat is wat veel mensen hier toch graag doen. Zoals Youp het zei in de oudejaars, dat we gewoon graag naar het café gaan om gewoon dom te lullen. Voor veel Forum gebruikers is dit ook zowat hun café :wink: . En als ik dat hier dan ook zo'n beetje opmerk komt er toch een glimlach :D :cheers:
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door marjasjaak »

Discussies over of iets duur is of niet zijn juist entertaining.
Maar het gebeurt wel dat een topic teveel gaat afdwalen, en dan is het goed als er even een moderator tussenbeide komt.
Back to topic: mensen vinden dit leuk, anders zouden er geen Black Friday of lange rijen bij een Zweedse meubelzaak bestaan.
Je maakt een keuze tussen prijs en kwaliteit. En prijstechnischè tips zijn altijd welkom.
Kom maar op met de aanbiedingen :cheers: :cheers:
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door jielus »

@Ducatodolf

Goed formuleren is moeilijk. Zo moeilijk dat veel lezers door hun oogkleppen alleen maar oog hebben voor hun eigen ideeën en gedachten.
Soms lees ik wel drie of vier keer de tekst om zeker te zijn dat ik het goed lees.

Andere ideeën en oplossingen zijn meer dan welkom. Maar altijd die goedkope Chinezen, mijn camper zit er ook vol mee, is niet altijd de oplossing.

Je hebt me prima aangevuld. Bedankt.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door hathi »

Nou ,met deze stelling ben ik het totaal niet eens. eigenlijk is niets te duur,...alleen als je vind dat je het niet nodig hebt,en dat is persoonlijk,....verder zal iets waarvan er niet veel zijn,altijd duur blijven,mits er vraag naar is, vraag en aanbod bepaald altijd de prijs, dat is nu eenmaal zo ...., verlaag de rente en er ontstaat vraag.( economie)...,creeer schaarste op de Huizen markt,en de prijzen stijgen,maar ook de inkomsten voor de overheden,dus dit word al jaren gebruikt,om te sturen,en geld te generen. M.a.w. Het heeft geen nut,om iets duur te vinden,je word toch wel van je geld af geholpen
Hans
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door jielus »

@marjasjaak,

Ook helemaal bij het rechte eind! Lees er eens een paar Onderwerpen op na? Begint serieus, mooie mogelijke oplossingen, serieuze adviezen worden haast altijd gevolgd door zinloze discussie over de prijs. En dat terwijl de topic starter aan een zekerheid grenzende onwaarschijnlijkheid bekend is met Google om de meest bevredigende oplossing te vinden binnen het budget dat hij/zij tot zijn beschikking heeft.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door marjasjaak »

Nou kreeg ik toevallig vandaag een prijs tip in mijn privé mailadres, over iets wat ik in mijn draadje een keer gevraagd had.
Het is gewoon makkelijk als er tips links en rechts gegeven worden. Dat scheelt veel zoektijd op google.
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door travelscout »

Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven en een beetje opletten daarbij lijkt me totaal geen kwaad kunnen.

Is in ieder geval iets heel anders als het niet willen of vooral, niet kunnen uitgeven.
Bedenk ook dat veel mooie apparatuur hier al lang niet meer in de regio wordt geproduceerd.
Al willen fabrikanten ons op werkelijk allerlei mogelijke manieren, ervan overtuigen dat dat niet zo is.....
Daar worden zelfs ook zeer oneigenlijke (onorthodoxe) methoden voor gebruikt.
Vraag gewoon maar eens of je met mede camperforumleden, hun fabriek mag bezoeken...

Wij hebben ook zéér eenvoudig rondgereisd (en doen dat nog wel eens).
Vooral omdat dat -onsinziens- soms handiger is.
Maar eerder nog omdat dat ook zijn charmes heeft en wij daar echt niet ongelukkiger van worden.

Maar als je deze stelling hanteert:
"je word toch wel van je geld af geholpen"

Tja. Iedereen moet het dan zelf weten. Ik zie niet in waarom je dan zou reageren in zulke topics.
Hoeft toch helemaal niet?
Paul.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8675
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door seth_space »

Ik zie nu een soort bevruchting van Calimero met Trump ontstaan.
Elke discussie enthousiast opstoken maar meteen om een verbod vragen als het je zelf niet uitkomt. Raar gedrag.

Als er daarnaast gemotiveerd wordt waarom men iets te duur vindt dan lijkt me dat een prima aanvulling op een lopende discussie. En zoals al zo vaak hier aangehaald. Niet geintresseerd leg dan jezelf wat noodzakelijke discipline op en sla een onderwerp of bijdrage over.

De vaak in die topics genoemde alternatieven hebben velen (waaronder ondergetekende) hier al tot voordelige koopjes weten te verleiden. Prima!!
Niemand weet alles dus uitwisseling is de bron van een forum.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13420
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door hathi »

Paul als dat het enige is wat je gelezen hebt,...je moet het wel in de context zien “ dat iets duur is wanneer je het niet kan betalen,dat was n.m het item, en daarom,die stelling ,wat is dan duur.?
Hans
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door DHM »

Ik ben wel blij met die duur of goedkoop topics.
Heeft me in de loop van de jaren schat ik toch 800 euro opgeleverd door de tips.
Die kun je dus mooi weer in reparaties stoppen van b.v. een Rimor :wink:
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Het is alleen maar duur wanneer je het niet kan betalen!



Bericht door Camperic »

Vaak wordt inderdaad iets als (te) duur bestempeld, terwijl het alternatief niet (helemaal) vergelijkbaar is vanwege andere specificaties. Appels met peren vergelijken dus :wink:

Heb je geen behoefte aan de extra functionaliteiten, stabiliteit, betrouwbaarheid, etc. dan moet je vooral voor het goedkopere alternatief gaan, maar bestempel het andere dan niet als (te) duur. Persoonlijke mening dus op basis van eigen behoefte, wat niets zegt over de waarde van het betreffende artikel.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Plaats reactie