Drone brevet

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
krekwakwou
Berichten: 1834
Lid geworden op: vr 14 sep 2007, 16:26
Locatie: Etten-Leur

Drone brevet



Bericht door krekwakwou »

Zijn er leden die een drone brevet gehaald hebben. Zo ja, zou u hierover wat info kunnen geven over de cursus zelf. Aangezien ik ook al bij de oudjes hoor vind ik dit wel belangrijk. Gebruik de DJI Phantom 3 pro voornamelijk enkel bij canperplaatsen.
groetjes Jacob en Ada, reizend met een Hymer B 674SL Star Edition, voorzien van airco, hydraulisch levelsysteem en 4 kanaals luchtvering
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Drone brevet



Bericht door camperaap »

Volgens mij heb je alleen een brevet nodig wanneer je de drone zakelijk gaat gebruiken. Niet als hobby.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Drone brevet



Bericht door FJM »

Nee, je hebt al een brevet nodig als de drone zwaarder is dan 250g. En dat zijn ze al gauw!
Ik heb enkele maanden geleden overwogen om een drone aan te schaffen, maar toen ik hoorde dat je eenbrevet nodig hebt, ben ik afgehaakt. Voor die paar keer per jaar dat ik gebruik zou gaan maken van een drone is me dat niet waard.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Drone brevet



Bericht door Jan en Simonne »

Die kleine DJI staat nog steeds op onze verlanglijst.
Maar daar staat nog wel meer op, dus voorlopig gaat dat het niet worden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Drone brevet



Bericht door DynaDetty »

Hier staan de nieuwe regels per 2021 uitgelegd:

https://www.dronewatch.nl/2019/04/12/di ... betekenen/


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Drone brevet



Bericht door MonRoe »

Roel heeft een paar weken terug zijn brevet digitaal gehaald in Ierland. Hij moest een filmpje van 15 minuten bekijken en daarna 40 vragen beantwoorden in het engels. De antwoorden staan allemaal in het filmpje.

Het geheel is gratis te doen. Daarna legitimatie mailen en je krijgt een certificaat toegestuurd.

De link stond in een nieuwsbrief van dronewatch.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Ahjwinth
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 11:55

Re: Drone brevet



Bericht door Ahjwinth »

Ik heb me er laatst ook in verdiept maar na het lezen van onderstaande afgezien om een drone te kopen omdat er nog geen fabrikant is die het juiste CE label heeft zodat ik na 2022 ook nog een keer kan vliegen.
Technische eisen aan drones
Nieuw is dat er via C0 t/m C4 labels als onderdeel van het CE keurmerk eisen gesteld gaan worden aan drones in de Open categorie. Denk hierbij aan de implementatie van maatregelen zoals geofencing, de manier waarop drones omgaan met een wegvallende radioverbinding, de veiligheid van de constructie, geluidsproductie, en het uitzenden van informatie die door handhavers op afstand uitgelezen kan worden, zoals de locatie van zowel drone als piloot, het serienummer van de drone, het registratienummer van de bestuurder, et cetera. Afhankelijk van het type operatie worden de producteisen strenger. Meer hierover lees je in dit artikel.

De invoering van de verplichte CE-labels voor drones betekent overigens niet dat drones waarmee nu wordt gevlogen niet meer gebruikt mogen worden: na invoering van de EU regels mag er nog twee jaar worden doorgevlogen met drones zonder C0 t/m C4-label, dus tot en met 31 december 2022. In die periode valt het vliegen met zogenaamde legacy drones onder de overgangsregeling, waarbij de gewichtsgrenzen komen te liggen op 500 gram en 2 kg (ipv 900 gram en 4 kg).
MAN L2000 8.224 - 1998 7.5 ton vrachtwagen Met camper opbouw.
Zundapp KS50 -517 1967
Zundapp KS125 -521-01 1971.
BMW R100 RS, 1977
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Drone brevet



Bericht door MonRoe »

Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
SkiRon
Berichten: 447
Lid geworden op: do 31 okt 2019, 18:04
Contacteer:

Re: Drone brevet



Bericht door SkiRon »

Heb het voor de UK gedaan, lachertje, even e.e.a. lezen/bekijken, wat vragen beantwoorden en klaar, zal voor de EU volgend jaar wel beetje van gelijke strekking zijn. Je steekt er wel wat van op dus het is niet helemaal voor niks. Zie eerdere post van Monroe, zelfde verhaal.
Gebruikersavatar
Charm
Berichten: 3453
Lid geworden op: zo 17 aug 2008, 13:49

Re: Drone brevet



Bericht door Charm »

Op korte termijn ga ik de opleiding doen, niet alleen de basisopleiding A1&A3 maar ook A2. Bij wie ik het ga volgen, moet nog worden uitgezocht. A1&A3 kan gratis via de Ierse route. Het is wel even de vraag of A2 ergens los wordt aangeboden. Ik zag al wel het complete pakket A1 t/m A3 voor 200 euro.
    --Groeten van Mea & Egbert PE9B --

    Benimar Cocoon 463 Northautokapp 170pk automaat.
    Gebruikersavatar
    MonRoe
    Berichten: 17482
    Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
    Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
    Contacteer:

    Re: Drone brevet



    Bericht door MonRoe »

    De registratie bij de RDW is ook goed gegaan met het ierse certificaat. 23 euro betalen en je bent geregistreerd.
    Afbeelding

    Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
    tvdsande
    Berichten: 2268
    Lid geworden op: do 16 okt 2014, 9:21

    Re: Drone brevet



    Bericht door tvdsande »

    Wat voor drone hebben jullie
    De Phantom 4 pro waar valt die onder.
    Gebruikersavatar
    Kubo
    Berichten: 1130
    Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
    Locatie: Tytsjerk

    Re: Drone brevet



    Bericht door Kubo »

    Hier is ook een mogelijkheid.
    http://dutchdroneacademy.com
    Voor A2 moet je eerst A1&A3 halen.
    Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
    Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
    Gebruikersavatar
    Aloys
    Site Admin
    Berichten: 19102
    Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
    Locatie: Kampen
    Contacteer:

    Re: Drone brevet



    Bericht door Aloys »

    tvdsande schreef:
    vr 08 jan 2021, 16:21
    De Phantom 4 pro waar valt die onder.
    Even gegoogled: Weight (Battery & Propellers Included) 1388 g

    Dan valt ie in de categorie 250gram-2Kg, daar heb je (volgens mij) dus die A1/A3 voor nodig.
    Ik lees veel (mee) maar heb zelf nog geen drone (ja, ik had eens een speelgoeddrone...)
    Beheerder www.camperforum.nl
    Een overzicht van onze reisverhalen.
    Plaats reactie