adreslabels printen

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

adreslabels printen



Bericht door BP 2 »

Ik gebruik sinds enkele jaren de Google agenda en sinds enkele maanden de Google contactenlijst. Die agenda en contactenlijst synchroniseren automatisch op de smartphone, tablet en laptop waardoor de gegevens bij een crash nooit verloren kunnen gaan.
Ik zoek nu een programma om met de gegevens uit de contactenlijst adresetiketten te kunnen printen wat bvb bij wenskaarten gemakkelijk zou zijn en foutloos. Kent er hier iemand hiervoor een oplossing?

Ik zoek ook een manier om in die contactenlijst groepen te maken zoals bvb van de leden van een vereniging naar waar regelmatig een brief moet verstuurt worden.

Er bestaan programma's die de adressen uit een Word-lijst kunnen printen maar dan moet ik nog eerst zo een Word-document maken wat ik liever niet doe.

BP 2
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: adreslabels printen



Bericht door Gino608D »

Of er een kant en klare oplossing is weet ik zo niet. Je kunt je Google contacts wel naar een CSV bestand exporteren en die zou je weer in Excel kunnen importeren.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: adreslabels printen



Bericht door camperaap »

BP 2 schreef:
do 24 dec 2020, 14:12
Ik gebruik sinds enkele jaren de Google agenda en sinds enkele maanden de Google contactenlijst. Die agenda en contactenlijst synchroniseren automatisch op de smartphone, tablet en laptop waardoor de gegevens bij een crash nooit verloren kunnen gaan.
Ik zoek nu een programma om met de gegevens uit de contactenlijst adresetiketten te kunnen printen wat bvb bij wenskaarten gemakkelijk zou zijn en foutloos. Kent er hier iemand hiervoor een oplossing?

BP 2
Deze gegevens gaan echt niet verloren als je tablet of laptop crashed.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: adreslabels printen



Bericht door DucatoDolf »

Ja dat kan wel.

Zeker als er een hardware beschadiging is die gewoonweg niet te verhelpen is. Zo reed ik een paar jaar geleden met een heftruck over mijn telefoon. Daar was dus echt niets meer mee te doen. De geheugenkaart kon ik nog maar deels lezen, maar de hardware was ook niet meer te benaderen. Een crash betekent niet altijd alleen een softwarematige storing. Maar ook bijvoorbeeld met je camper er overheen rijden kan een crash betekenen :wink: Of wat als je tablet gestolen wordt? Een backup al dan niet gesynchroniseerd is zeker aan te bevelen.

On topic: Je kunt bij een contact een label maken. Zelfs meerdere dacht ik. Dus ome Jan kan bij familie horen, maar tegelijk ook bij de camperclubcontacten etc. Op die manier kun je dus groepen maken. Je selecteert in Googlecontacten gewoon het gewenste label en voila. Alle contacten met hetzelfde label komen naar voren.

Diezelfde groep kun je ook afdrukken. Verder ben ik nog niet gekomen. Wellicht dat je hier ook iets mee kan met je printerinstellingen. Of inderdaad via Excel naar een bepaald afdrukgebied converteren. Daarnaast heb ik geen adresgegevens in mijn googlecontacten, geen idee hoe dat er bij jou uitziet. Ik ga er ook eens naar kijken. Nu met die kerstkaarten was het ook al een gepriegel. Overal alle adressen vandaan getoverd. In een Excel gezet. Maar ja, updaten ho maar.

Maar misschien 1 probleem (van de groepen) al opgelost voor je?

N.B. Even heel snel wat geprobeerd. Een label selecteren in Google en dan exporteren naar .csv en in Excel openen. Je kunt dan vervolgens kolom 1 selecteren en bij Gegevens, Kolom naar tekst selecteren. Je komt dan al een eind. Je kunt dan op een nieuw tabblad bijvoorbeeld iets van alleen de naam met adres extraheren uit je datasheet. Moet je wel leuk vinden om te doen :D
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: adreslabels printen



Bericht door henk en lila »

DucatoDolf schreef:
do 24 dec 2020, 15:59
Ja dat kan wel.

Zeker als er een hardware beschadiging is die gewoonweg niet te verhelpen is. Zo reed ik een paar jaar geleden met een heftruck over mijn telefoon. Daar was dus echt niets meer mee te doen. De geheugenkaart kon ik nog maar deels lezen, maar de hardware was ook niet meer te benaderen. Een crash betekent niet altijd alleen een softwarematige storing. Maar ook bijvoorbeeld met je camper er overheen rijden kan een crash betekenen :wink: Of wat als je tablet gestolen wordt? Een backup al dan niet gesynchroniseerd is zeker aan te bevelen. ............
Die backup maakt Google automatisch in de cloud. Hoe dacht je anders dat die contacten meteen op je evt nieuwe telefoon staan (na inloggen bij Google)?
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: adreslabels printen



Bericht door BP 2 »

Allen bedankt voor de reacties. Ik heb het gehad over het synchroniseren en dat gebeurd gewoon automatisch dwz als ik een letter verander in een van de drie toestellen dan staat die wijziging direct in de andere toestellen mits wifi of bluetooth contact en er is natuurlijk ook die cloud. Omdat ik met mijn vorige smartphones veel gegevens ben kwijt geraakt heb ik nu Google gekozen.
Ik wil nu ook in het contactensysteem een veld vinden om die groepen te maken en deze heb ik nog niet gevonden. Een oplossing zou kunnen zijn dat ik bij een contact het veld van een bedrijf invul en dan moeten deze toch te selecteren zijn denk ik. Het printen van labels is nog iets anders natuurlijk maar met die omweg naar Excel is toch wel iets te omslachtig. Ik zoek nog verder.

BP 2
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: adreslabels printen



Bericht door veetee »

is dit wat? Geen ervaring mee, kwam voorbij in google... :wink:
Gebruikersavatar
evdoetelaar+larana
Berichten: 6776
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 13:13
Locatie: Schijndel

Re: adreslabels printen



Bericht door evdoetelaar+larana »

BP 2 schreef:
do 24 dec 2020, 17:20
Allen bedankt voor de reacties. Ik heb het gehad over het synchroniseren en dat gebeurd gewoon automatisch dwz als ik een letter verander in een van de drie toestellen dan staat die wijziging direct in de andere toestellen mits wifi of bluetooth contact en er is natuurlijk ook die cloud. Omdat ik met mijn vorige smartphones veel gegevens ben kwijt geraakt heb ik nu Google gekozen.
Ik wil nu ook in het contactensysteem een veld vinden om die groepen te maken en deze heb ik nog niet gevonden. Een oplossing zou kunnen zijn dat ik bij een contact het veld van een bedrijf invul en dan moeten deze toch te selecteren zijn denk ik. Het printen van labels is nog iets anders natuurlijk maar met die omweg naar Excel is toch wel iets te omslachtig. Ik zoek nog verder.

BP 2
Ik denk dat je bedoeld dat je Google wil gaan gebruiken voor je contactpersonen beheer. In dat geval zijn er naar ik meen 2 opties:
a. bestaande contacten middels een CSV- of vCard-bestand importeren in Google Contacts
b. alle contacten handmatig invoeren en labellen.
Of je hiermee je gewenste functionaliteit bereikt, weet ik niet; ik gebruik voor mijn contactenbestand andere software (Apple).
Adria Twin 600 SP - Citroën Jumper 2017
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: adreslabels printen



Bericht door henk en lila »

In Google contacts kun je op de computer groepen aanmaken zoals Familie, Voetbal enz. En je kunt daarna, zelfs op je telefoon, een nieuw contact aan en groep toevoegen. Ondanks dat het veld grijs gekleurd is. Afbeelding

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: adreslabels printen



Bericht door WimZ »

veetee schreef:
do 24 dec 2020, 17:35
is dit wat? Geen ervaring mee, kwam voorbij in google... :wink:
Net even geprobeerd, maar dat is een leuk programma van Avery. Werkt goed.
Ik zag dat hij ook op Google drive kan kijken dus misschien ook wel wat voor TS. Maar een excel bestand kan hij ook zo lezen dus dat is geen omweg via excel maar alleen downloaden naar excel en in het programma voor de print weer inlezen.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: adreslabels printen



Bericht door DucatoDolf »

henk en lila schreef:
do 24 dec 2020, 17:03
DucatoDolf schreef:
do 24 dec 2020, 15:59
Ja dat kan wel.

Zeker als er een hardware beschadiging is die gewoonweg niet te verhelpen is. Zo reed ik een paar jaar geleden met een heftruck over mijn telefoon. Daar was dus echt niets meer mee te doen. De geheugenkaart kon ik nog maar deels lezen, maar de hardware was ook niet meer te benaderen. Een crash betekent niet altijd alleen een softwarematige storing. Maar ook bijvoorbeeld met je camper er overheen rijden kan een crash betekenen :wink: Of wat als je tablet gestolen wordt? Een backup al dan niet gesynchroniseerd is zeker aan te bevelen. ............
Die backup maakt Google automatisch in de cloud. Hoe dacht je anders dat die contacten meteen op je evt nieuwe telefoon staan (na inloggen bij Google)?
Maar dat is dus precies wat TS blijkbaar dus eerst niet had dus. En als je dus niet backupt en/of synchroniseert met een ander contactpersonen app, dan heb je dus wel degelijk een probleem. TS heeft juist daarom dus voor Google contacten gekozen. En inderdaad zijn er meerdere apps die hetzelfde doen, maar blijkbaar zijn er nog steeds apps die dat niet doen. En daar had TS het over.
henk en lila schreef:
do 24 dec 2020, 18:24
In Google contacts kun je op de computer groepen aanmaken zoals Familie, Voetbal enz. En je kunt daarna, zelfs op je telefoon, een nieuw contact aan en groep toevoegen. Ondanks dat het veld grijs gekleurd is. ..........

Groet, Henk
Dat legde ik dus ook al uit. Die groepen worden ook wel labels genoemd in Google contacten. Maar bedankt voor de fotoot.
Plaats reactie