Dit is echt een heel slecht advies, ik hoop dat het een grap is.1e kleinere velgen onder de bus.
2e lagere hoogte band type
3e verlagen vd vering
Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
- Bas vd laar
- Berichten: 6302
- Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
- Locatie: Prachtig Brabant
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Beste.
Heel misschien is een oprolbaar windscherm een optie .
Verticale montage !
2 boven elkaar?
Gr. Toon.
Heel misschien is een oprolbaar windscherm een optie .
Verticale montage !
2 boven elkaar?
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 15:49
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Tijd voor een update (1 van 2 vandaag)
@PaulBng:
Dat zou dan ook betekenen dat ik de boeidelen aan de tuinzijde ook zou moeten inkorten. (Liever niet).
- Mag ik vergunningsvrij de garagedeur vervangen?
In eerste instantie dacht ik van wel, omdat de garagedeur zich aan achtererf gebied bevindt:
http://www.vergunningsvrijbouwen.com/al ... d-bepalen/
Ik heb met de gemeente gebeld en omdat het in ons dorp een welstandsgebied betreft, is er toch een vergunning nodig.
Ik zou 215/70/15 inch banden kunnen wisselen voor 215/65/15 banden. Dan is de camper wel nog iets stugger geveerd, maar je zou er (70%-65%)*215mm = zo'n 10.75mm (1cm) doorrijhoogte mee winnen.
Het is voor mij een optie als ik het verkeerd heb ingeschat en "achteraf blijkt" dat het op een cm na niet gaat passen.
@PaulBng:
Dan zou je de deuren moeten openen, en minimaal de lengte van de een deur extra naar voren rijden voordat de deuren weer dicht kunnen (en daarna zou je weer de camper naar achteren kunnen rijden.Twee deuren die elk in het midden naar binnen scharnieren?
Goedkoop, eenvoudig....
Dat zou dan ook betekenen dat ik de boeidelen aan de tuinzijde ook zou moeten inkorten. (Liever niet).
- Mag ik vergunningsvrij de garagedeur vervangen?
In eerste instantie dacht ik van wel, omdat de garagedeur zich aan achtererf gebied bevindt:
http://www.vergunningsvrijbouwen.com/al ... d-bepalen/
Ik heb met de gemeente gebeld en omdat het in ons dorp een welstandsgebied betreft, is er toch een vergunning nodig.
2e lagere hoogte band typeBas vd laar
Ik zou 215/70/15 inch banden kunnen wisselen voor 215/65/15 banden. Dan is de camper wel nog iets stugger geveerd, maar je zou er (70%-65%)*215mm = zo'n 10.75mm (1cm) doorrijhoogte mee winnen.
Het is voor mij een optie als ik het verkeerd heb ingeschat en "achteraf blijkt" dat het op een cm na niet gaat passen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 15:49
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Update 2 van 2 (vandaag)
En goed nieuws! We zijn gisteren gaan kijken bij een camper en zijn enthousiast! (Een Ducato 250 L1H1 met slaaphefdak).
We hebben de hoogte opgemeten door er een houten balk overheen te leggen, en aan beide zijkanten de afstand tot de grond te meten.
Deze camper was 231 cm±0,5 cm hoog, dus dat zou ik (bijna zeker) passend moeten kunnen maken onder de carport!
Voordat we hem direct gekocht hebben, mochten we thuis nog even het hele carport plan voorbereiden (en met de buren afstemmen) en dan hebben we afgesproken dat wij voor het weekend laten weten of wij hem willen overkopen!
Echter was dit misschien een beetje vroeg gejuicht, de camper was door waarschijnlijk zware belasting (fietsendrager?) of gewoon omdat het een camper is, doorgezakt door de bladveren en rust op de aanslagrubbers.
Op een vlakke weg reed de (lege) camper nog wel prima, maar als de camper vol servies ligt lijkt me dit niet ideaal voor onverharde wegen.
De bladveer vervangen door een nieuwe bladveer zou de camper weer naar de (fabrieks) hoogte van 233cm brengen of misschien zelf wel hoger.
Wij zijn van plan om de camper voor langere tijd aan te schaffen, dus ik overweeg om er zelf hulpluchtvering onder te monteren.
Het idee zou dan zijn: Voordat de camper naar binnen wordt gereden, de luchtdruk in de balgen te laten zakken tot 0,5bar (minimale druk) en wanneer we met de camper rijden zal deze (met 2,5 bar?) voldoende veerweg en bodemvrijheid hebben.
Na wat Youtube filmpjes en Telefonisch contact met een dealer van VB airsuspension bleek dit eenvoudig zelf te monteren.
Deze vering zou het bijv. kunnen worden:
https://www.vbairsuspension.com/upload/ ... 0-X290.pdf
De hulpluchtvering wordt dan geplaatst in plaats van de aanslagrubber, met een bedieningspaneel in de cockpit.
Volgens de dealer zou deze vering, in zijn minimale druk (0,5 bar) alsnog zo'n 2 tot 5 cm hoger zijn dan enkel de aanslagrubber.
Dus ik zou een carport moeten bouwen waar een camper van 231+5 =236 cm in moet kunnen rijden.
Ik ga aan de slag met de tekeningen. Van horen zeggen zou het geen groot probleem zijn als de tekening een klein beetje (10%?) afwijkt van wat er werkelijk gebouwd gaat worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor jullie verhalen. (mag ook in PB)
Ik ben van plan om de carport er aan de buitenzijde (met name het boeiboord boven de camper) er zo veel mogelijk uit te laten zien als hoe het er nu uit ziet, en dan stuk boeiboord boven de garagedeur demontabel maken zodat toch de doorrijhoogte gehaald kan worden. Dan kan de welstandscommissie moeilijk klagen toch?
Als ik dit deel dan niet (permanent) mag verwijderen kan dan kan ik altijd het laatste stukje boeiboard enkel bij in/uit rijden naar buiten laten scharnieren.
En goed nieuws! We zijn gisteren gaan kijken bij een camper en zijn enthousiast! (Een Ducato 250 L1H1 met slaaphefdak).
We hebben de hoogte opgemeten door er een houten balk overheen te leggen, en aan beide zijkanten de afstand tot de grond te meten.
Deze camper was 231 cm±0,5 cm hoog, dus dat zou ik (bijna zeker) passend moeten kunnen maken onder de carport!
Voordat we hem direct gekocht hebben, mochten we thuis nog even het hele carport plan voorbereiden (en met de buren afstemmen) en dan hebben we afgesproken dat wij voor het weekend laten weten of wij hem willen overkopen!
Echter was dit misschien een beetje vroeg gejuicht, de camper was door waarschijnlijk zware belasting (fietsendrager?) of gewoon omdat het een camper is, doorgezakt door de bladveren en rust op de aanslagrubbers.
Op een vlakke weg reed de (lege) camper nog wel prima, maar als de camper vol servies ligt lijkt me dit niet ideaal voor onverharde wegen.
De bladveer vervangen door een nieuwe bladveer zou de camper weer naar de (fabrieks) hoogte van 233cm brengen of misschien zelf wel hoger.
Wij zijn van plan om de camper voor langere tijd aan te schaffen, dus ik overweeg om er zelf hulpluchtvering onder te monteren.
Het idee zou dan zijn: Voordat de camper naar binnen wordt gereden, de luchtdruk in de balgen te laten zakken tot 0,5bar (minimale druk) en wanneer we met de camper rijden zal deze (met 2,5 bar?) voldoende veerweg en bodemvrijheid hebben.
Na wat Youtube filmpjes en Telefonisch contact met een dealer van VB airsuspension bleek dit eenvoudig zelf te monteren.
Deze vering zou het bijv. kunnen worden:
https://www.vbairsuspension.com/upload/ ... 0-X290.pdf
De hulpluchtvering wordt dan geplaatst in plaats van de aanslagrubber, met een bedieningspaneel in de cockpit.
Volgens de dealer zou deze vering, in zijn minimale druk (0,5 bar) alsnog zo'n 2 tot 5 cm hoger zijn dan enkel de aanslagrubber.
Dus ik zou een carport moeten bouwen waar een camper van 231+5 =236 cm in moet kunnen rijden.
Ik ga aan de slag met de tekeningen. Van horen zeggen zou het geen groot probleem zijn als de tekening een klein beetje (10%?) afwijkt van wat er werkelijk gebouwd gaat worden.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor jullie verhalen. (mag ook in PB)
Ik ben van plan om de carport er aan de buitenzijde (met name het boeiboord boven de camper) er zo veel mogelijk uit te laten zien als hoe het er nu uit ziet, en dan stuk boeiboord boven de garagedeur demontabel maken zodat toch de doorrijhoogte gehaald kan worden. Dan kan de welstandscommissie moeilijk klagen toch?
Als ik dit deel dan niet (permanent) mag verwijderen kan dan kan ik altijd het laatste stukje boeiboard enkel bij in/uit rijden naar buiten laten scharnieren.
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Dus je gaat potentieel iets van 2000 - 3000 euro uitgeven om je camper achter een deur te kunnen hebben? Ik blijf me erover verbazen. Als het om uit het zicht gaat of om droog staan zou ik een zeiltje laten maken en ervoor spannen. Als het om beveiliging gaat: koop een goed wielslot. Beide opties zijn veel makkelijker en goedkoper. Voor 3000 euro heb je ook bijna 7 jaar (overdekte) stalling (bij onze stalling iig).
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Nou als ik zo bekijk heb je geen bladveren ,maar alko as.
Gr. Toon.
Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Of, als het om veiligheid gaat, verzeker hem all-risk. Voor de extra kosten van de deur kun je je bus lang all-risk verzekeren.
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Daar lijkt het wel op ,ik zie echt geen bladveren.
Of zie ik dat verkeerd
Gr. Toon
Of zie ik dat verkeerd
Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.
Mudanishinai de
Mudanishinai de
- rijschoollucassen
- Berichten: 3065
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
- Locatie: Mook
- Contacteer:
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Is maar één enkel blad. Zou idd op deze foto aangezien kunnen worden voor een reactiestang.
Vergeet ook de voorvering niet. Als achter zover is door gezakt, zal voor niet veel beter zijn. Kun je zien aan de aandrijfassen. Als die horizontaal liggen, zit het ertegen aan.
Jaap.
Vergeet ook de voorvering niet. Als achter zover is door gezakt, zal voor niet veel beter zijn. Kun je zien aan de aandrijfassen. Als die horizontaal liggen, zit het ertegen aan.
Jaap.
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Je ziet duidelijk de veerstroppen waar de as op de bladveer vast zit en de aanslagrubbers. Een alco as ziet er heel anders uit.
- Peter LMC
- Berichten: 10166
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
- Locatie: Parel van de kempen
- Contacteer:
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Goed kijken.
Er zit een paraboolveer onder.
Wat jullie bladveer noemen.
Er zit een paraboolveer onder.
Wat jullie bladveer noemen.
Re: Garageroldeur bovenop carport i.v.m. doorrijhoogte
Is gewoon een Ducato starre achteras, niets bijzonders.
Ik heb het al eens vaker gezegd dus herhaal het nog maar eens, die kunststofblokken onder de bladveren zijn onderdeel van het veersysteem het is dus niet perse onjuist dat de bovenzijde al aanligt.
Lees de documentatie van Fiat daarover na en spaar je de aanpassingen aan het veersysteem vooral als je vind dat de auto nu goed rijdt.
Zelf heb ik een Ducato Maxi die met het originele Fiat-systeem prima rijdt, het is tenslotte een bestelwagen en geen DS 21 (Ik ken het verschil).
Ik heb het al eens vaker gezegd dus herhaal het nog maar eens, die kunststofblokken onder de bladveren zijn onderdeel van het veersysteem het is dus niet perse onjuist dat de bovenzijde al aanligt.
Lees de documentatie van Fiat daarover na en spaar je de aanpassingen aan het veersysteem vooral als je vind dat de auto nu goed rijdt.
Zelf heb ik een Ducato Maxi die met het originele Fiat-systeem prima rijdt, het is tenslotte een bestelwagen en geen DS 21 (Ik ken het verschil).