BPM aangifte formulier?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Dicki
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 07 okt 2020, 20:51

BPM aangifte formulier?



Bericht door Dicki »

Tja ook ik ben nu bezig met BPM aangifte voor

Fiat Ducato 39-vrj-4,150.000km, Diesel.

Het is al moeilijk om de cataloguswaarde te krijgen. RDW site geeft alleen bruto BPM aan. Fiat benadert via de chat en die probeert alleen je privegegevens te ontfutselen. De verzekering zegt nu €42862,- dus houd ik dat maar aan.
Al geeft het formulier dan een Bruto BPM die bijna €5000,- hoger is dan de gegevens die de RDW site aan geeft?

Bij punt 7 weet ik alleen niet welke bedragen ik kan aangeven voor Accessoires en opties?
Is daar ergens een overzicht van? Heb bv, Cruisecontrol, trekhaak, airco, ramen in achterdeuren, 2 zijramen enz.

Nu zit ik op het formulier "Aangifte BPM" bij punt 8 waar ik niet helemaal uit kom.
Als ik bijvoorbeeld zoals de afbeelding laat zien: Kies voor Fortfaire afschrijving wordt er niets automatisch in 8e ingevuld. terwijl ik zou verwachten dat daar een bedrag komt te staan, of €0,- maar net of het formulier nog wacht op gegevens om daar een bedrag in te kunnen vullen.

Iemand een idee? Want ik wil het formulier natuurlijk wel meteen goed invullen.

Bedankt alvast voor het meekijken.
Afbeelding van sectie 7 en 8 --> https://bit.ly/3jVyjWO

Ps. O ja wat is dan mijn vraag :-) Heb ik het formulier zo goed ingevuld en klopt het dat 8e verder niet ingevuld wordt?
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: BPM aangifte formulier ???



Bericht door Blauwkous »

Een auto ouder dan 15 jaar hoeft geen BPM meer te betalen. Jou formulier geeft ook € 0,00 aan. Je hoeft alleen maar de vragen die bij jou van toepassing zijn in te vullen. De aangifte rekent dus automatisch uit wat je moet betalen. Zo te zien is het goed, behalve misschien de actuele BPM. Met deze verschillen vermoed ik dat de cruisecontrol, trekhaak, enz. na aflevering zijn ingebouwd. Dan tellen ze voor de actuele BPM niet mee. Advies is de accessoires niet vermelden en kijken wat er dan gebeurt.
Alleen de pagina's afdrukken die voor jou van toepassing zijn.
Mocht je wagen jonger zijn, dan is er een fout in het programma of je hebt het verkeerd ingevoerd.
Ik heb eerst via een commercieel bedrijf laten berekenen (https://live.xray.nl). Dan krijg je een Email en kan je kiezen wat je wil, van hen aannemen of niet. Oftewel: betalen of niet. Bij bij kwamen zij te laag uit. Maar ik kreeg wel een aardige indicatie.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
DJSmiley
Berichten: 4038
Lid geworden op: za 31 aug 2019, 13:37
Locatie: Nunspeet

Re: BPM aangifte formulier?



Bericht door DJSmiley »

Ik heb de berekening van autotelex aangehouden en die ook als bewijsstuk gebruikt bij de aanvraag.

T is ff zoeken met de modelbenamingen maar adhv maten, gewichten enz heb ik denk ik de juiste geselecteerd. Die werd ook door de belastingdienst geaccepteerd.
Als ik zo snel ff op mn telefoon kijk en (gok ik) jouw bus opgeef (adhv de specs vanaf rdw) zou ik op een restBPM uitkomen van 460 euro
Fiat Ducato L2H2 2007 ombouw naar camper: https://www.djsmiley.com
Gebruikersavatar
Blauwkous
Berichten: 2901
Lid geworden op: wo 03 mei 2006, 13:38
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: BPM aangifte formulier?



Bericht door Blauwkous »

Ik heb het formulier van de belastingdienst dus gebruikt, kreeg nu de aangifte binnen en wat bleek: ook hun eigen internetformulier gaf het niet helemaal juist aan. Het werd uiteindelijk wel € 11,00 minder. Het wordt dus door de belastingdienst goed gecontroleerd.
Rij niet sneller dan je beschermengel kan vliegen.

Beheerder FB pagina "camperplaatsen tot en met € 15,00"

Restauratie project Dethleffs op Fiat Ducato 290 gestart in november 2022.

Hartelijke groeten,
Paul en Rita.
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: BPM aangifte formulier?



Bericht door Bas vd laar »

Een auto ouder dan 15 jaar hoeft geen BPM meer te betalen
Dat is 17,5 jaar, geen 15

TS: Stuur de gegevens door naar bpm-online.nl en je hebt voor een paar tientjes alles in huis.
Plaats reactie