FrankJC schreef:De 3 wieler was populair in Engeland omdat je er met een motorrijbewijs in mocht rijden. De eerste modellen Isetta kwamen van Iso Italië.
Dat principe gaat ook in Nederland nog steeds op, maar wel met een paar bijzonderheden waar je rekening mee moet houden: een motorvoertuig met 2 voorwielen en 1 achterwiel valt onder de categorie B en mag je met een B(E) rijbewijs rijden. Een motorvoertuig met 1 voorwiel en 2 achterwielen (b.v. een trike of een motor met zijspan) valt onder de categorie motorfietsen en daar MOET je (ook) rijbewijs A voor hebben.
Bij ons rijden bussen op aardgas ook zo rond, heben ze er alleen een polyster kap overheen gemaakt.
Ik kan met trouwens hier Fiat Fiorino en Simca Fourgonette s herinneren met lpg tanks op het dak van de cabine.
Ben.
Bijlagen
flbye1obrfbx.jpg (67 KiB) 664 keer bekeken
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
Bij ons rijden bussen op aardgas ook zo rond, heben ze er alleen een polyster kap overheen gemaakt.
Ik kan met trouwens hier Fiat Fiorino en Simca Fourgonette s herinneren met lpg tanks op het dak van de cabine.
Ben.
Ik had een VW bus van de baas lpg tank op een imperiaal op het dak had een opstapje nodig om er bij te kunnen.