Twee campers verzekerd: kan dat niet?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Plaats reactie
Michaela
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 20:43

Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Michaela »

Onlangs hebben wij een andere camper gekocht en de schadevrije jaren van de ‘oude’ camper gebruikt.
De ‘oude’ camper is echter nog niet verkocht en is dus nog verzekerd.
Deze week Kregen we een brief dat de verzekeraar vd nieuwe camper de schadevrije jaren nog niet kan gebruiken en dus vervallen die jaren en een fikse factuur over de afgelopen Maanden.
Ik begrijp dat de jaren nog in gebruik zijn, Maar Zoek naar tips om dit voordelig op te Lossen. Je kan op 1 naam niet 2 campers verzekeren?
Er is nog een auto verzekerd. En zakelijk bijna 50 schadevrije Jaren.
Wat weten jullie hierover?
Na 12,5 jaar onze B544, nu blij met de B614 😎.
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Twee campers verzekerd, kan niet?



Bericht door jansloos »

andere maatschappij.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 6059
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Twee campers verzekerd, kan niet?



Bericht door TestCase »

Bij zakelijke auto worden gegevens vaak niet in Roy-data gezet, je moet de schadevrije jaren dan opvragen. Deze gegevens worden dan vaak geaccepteerd bij prive auto. Maar wanneer op zelfde naam zelfde probleem?

//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Zadowolony »

Wij hebben alle jaren na wisseling van een leaseauto een verklaring voor de schadevrije jaren opgevraagd. Deze allemaal ingescand en naar de verzekeraar gestuurd. En op basis daarvan de som van de verklaringen de schade vrije jaren korting gekregen (verklaringen moeten wel aansluitende jaren bevatten)
Wij konden overigens ook geen twee auto’s hiermee dekken, dus beide nu een auto op onze naam. Gelukkig hadden we allebei voldoende schadevrije jaren.
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Janpinz »

Twee campers op twee namen zetten?
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door MonRoe »

kijken of je de te verkopen camper wa kan verzekeren en dan daar niet de schade vrije jaren opzetten. Je schade vrije jaren dan overzetten naar je nieuwe camper, die je waarschijnlijk all risk verzekerd. Dan scheelt het in ieder geval in de kosten.

Of, zoals wij hebben, de verzekeringsmaatschappij neemt de schade vrije jaren over van de prive auto.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door dieseltje+ »

Vaag dat je geen 2 campers op dezelfde naam.kan zetten. Was bij mij geen probleem. (Unive)
Principe zou je toch meerdere campers kunnen verzekeren op 1 naam.
Kan meerdere auto's wel bij die maatschappij?
Schade vrije jaren over zetten van de ene naar de andere kan bij Unive ook niet. Pas nadat er een voertuig verkocht is.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Bas vd laar
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma 28 okt 2013, 14:41
Locatie: Prachtig Brabant

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Bas vd laar »

Je kunt wel 100 auto's op je naam zetten, als je maar betaalt.
Je kunt je schadevrije jaren echter niet verdelen over de 2 campers.
Op naam van je man zetten werkt ook niet want jullie hebben hetzelfde adres ( neem ik aan )

Maar begrijp ik het nou goed dat de schadevrije jaren van de oude camper nu niet meer tellen op zowel de oude EN de nieuwe camper?
Dat dat je alles kwijt bent?
Als dat het geval is zou dit kunnen komen door de zakelijke auto.

Dat zou wel vreemd zijn maar ik denk dat je er wel uitkomt als je ze belt.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Dafluc »

Ts schrijft dat hij de schadevrije jaren nog niet kan gebruiken voor de nieuwe. Nog niet. Dus als de oude is verkocht kan het wel. Volgens mij is dit overal en ook nooit anders geweest. Ik zou ook niet weten hoe hier onderuit te komen.
Afbeelding
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Vertrokken2 »

Ze zijn beducht voor handelaren. Ik had hetzelfde met mijn motoren toen er een beetje veel stonden op enig moment. Eventjes uitleggen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Michaela
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 31 mei 2020, 20:43

Re: Twee campers verzekerd: kan dat niet?



Bericht door Michaela »

De verzekering zelf gebeld en die adviseerde om eerst de verzekering van de oude camper op te zeggen,waardoor de schadevrije jaren naar de nieuwe idd allrisk verzekerde camper kunnen. En daarna weer een nieuwe verzekering afsluiten voor de oude camper..... beetje omslachtig maar dat doen we dan maar.....en hopen dat de oude snel verkocht wordt.....
Na 12,5 jaar onze B544, nu blij met de B614 😎.
Plaats reactie