Huishoudelijke handigheidjes

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door marjasjaak »

Ik heb gezocht op het forum maar kan geen draadje vinden met huishoudelijke handigheidjes voor in de camper.
En dat kan van alles zijn zolang het maar niet over techniek e.d. gaat....

Ik zal aftrappen: in onze beginjaren als camperaars zaten we nog wel eens met rammelende flessen in de kastjes. Een goede tip was om dikke elastieken om de flessen te doen, dat hielp al een beetje.
Maar wat het rammelen echt goed tegen gaat en wat ook nog voorkomt dat de kastjes vuil worden van de olijfolie, ketjap enz. enz. is de flessen in afgeknipte vlapakken zetten en deze vlapakken in een langwerpig plastic doos zetten.
De vlapakken zijn natuurlijk ook nog eens waterdicht.

Ik zou het leuk vinden om hier nog meer goede tips te zien.
Gebruikersavatar
Yvonne57
Berichten: 888
Lid geworden op: za 18 jul 2009, 13:23
Locatie: N.-Br.

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door Yvonne57 »

Kussentjes: wij hebben 8 kleine Ikeakussentjes van 30x30 bij ons. Onder het rijden proppen we die in de keuken kastjes tegen het rammelen van alles en nog wat. Dus zowel bij het servies als bij de voorraad etc, zelfs eentje in de bestek-la.
's Nachts gaan ze min of meer rechtop dakpansgewijs tegen de achterdeuren van onze buscamper, aangezien ons bed dwars achterin is. Zo lig ik lekker in mijn nest! Overdag lekker om net wat comfortabeler te zitten. Multifunctioneel dus!
Yvonne
pwhooftman
Berichten: 1808
Lid geworden op: zo 10 mei 2015, 23:26

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door pwhooftman »

Niet huishoudeijk, maar de afgelopen dagen eens uitgeprobeerd en zeer tevreden over: een elastiek om een handrem van de fiets op het fietsenrek: staat veel beter stil.
Johan v V
Berichten: 325
Lid geworden op: wo 27 feb 2013, 17:05
Locatie: Amersfoort

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door Johan v V »

De houders die de camperdeur open moeten houden helpen al snel niet meer. Bij een vleugje wind slaat de deur dicht. Ik kocht twee zuignappen met een haakje. Één aan de deur, één aan de camperwand. Haakjes in elkaar laten haken (of evt. met een tie-wrap een lusje maken), en de deur doorstaat een flink windje!
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door hurktoilet »

Yvonne57 schreef:
di 08 sep 2020, 22:40
Kussentjes: wij hebben 8 kleine Ikeakussentjes van 30x30 bij ons. Onder het rijden proppen we die in de keuken kastjes tegen het rammelen van alles en nog wat. Dus zowel bij het servies als bij de voorraad etc, zelfs eentje in de bestek-la.
's Nachts gaan ze min of meer rechtop dakpansgewijs tegen de achterdeuren van onze buscamper, aangezien ons bed dwars achterin is. Zo lig ik lekker in mijn nest! Overdag lekker om net wat comfortabeler te zitten. Multifunctioneel dus!
Paar (bad-)handdoeken werkt ook prima
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
myway
Berichten: 15460
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door myway »

De motor van mijn 37 jaar oude transit maakt zoveel herrie dat ik daar niets van hoor.
Of is dat nou weer techniek
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3874
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door henk en lila »

Eén van onze langsbedden is opklapbaar voor meer "beweeg" ruimte als we wakker zijn. Die lattenbodem-onderkant-aanblik is best wel lelijk maar de voordelen zijn groter!
Zeker nu we er twee waslijntjes hebben gespannen voor een handdoekje of wandelshirtje etc. De was kan zelfs blijven hangen bij het omlaag klappen van het bed.
Zeer specifiek voor onze inrichting maar zo functioneel dat het gewoon weer mooi is. :-B
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door marjasjaak »

Wij hebben in de wc/wasruimte voor de handdoeken onderstaande handdoekenrek geplaatst. Omdat ze draaibaar èn uittrekbaar zijn kunnen de handdoeken tijdens het rijden goed drogen.
Om te zorgen dat de handdoeken er niet af vallen hebben we het rek wat schuin gemonteerd zodat de stangen wat omhoog wijzen.
Werkt prima!

https://www.ikea.com/nl/nl/p/brogrund-h ... -60426707/
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door Zadowolony »

Ik heb transparante tape gekocht waarmee ik tijdelijk spullen aan de wanden kan hangen, en weer kan losmaken. Ze noemen het nano magic tape. Volgens de recensies werkt het. Heb het nog niet binnen om te proberen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door marjasjaak »

We krijgen vast wel verslag van hoe goed het wel of niet werkt! :cheers:
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4368
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door jheeck »

Als je op een plek staat met stroom (en voldoende vermogen), en je hebt een boiler die electrisch opgewarmd kan worden, dan is het handig die op een reisdag ruim voor vertrek op 230v op te warmen. Dan heb je onderweg een paar liter warm water, dat scheelt tijd en gas bij koffie of thee maken.
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door Sun »

Goed idee.
Ik warm vooraf, al dan niet elektrisch, water op en giet dat in een thermosfles, zodat koffie of thee zetten nooit lang hoeft te duren.
Om dat veilig te vervoeren, is de thermosfles op de grond in een klem (pvc rioolaansluitstuk) geplaatst, zodat het tijdens het rijden geen kant op kan.

Gr Arie
Bijlagen
D270C91A-6B32-4E0A-9F66-6ABA986B74A8.jpeg
D270C91A-6B32-4E0A-9F66-6ABA986B74A8.jpeg (19.62 KiB) 4945 keer bekeken
0FD00B10-B389-43D4-99F5-6CD2680F487C.jpeg
0FD00B10-B389-43D4-99F5-6CD2680F487C.jpeg (19.42 KiB) 4945 keer bekeken
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
AadenAnke
Berichten: 13183
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door AadenAnke »

Oude binnenbanden van b.v. Racefietsen kan je heel goed gebruiken al elastiek om dingen vast te zetten een schroef met een ring en je zet ze vast op de maat die jij wil. Bij de meeste fietsenmakers kan je die zo krijgen dus nog lekker goedkoop ook :lolno:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Huishoudelijke handigheidjes



Bericht door Bob Diesel »

Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie