Aow

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Aow



Bericht door Vertrokken2 »

Het klopt. Ik was net geen 25 toen ik afzwaaide van de modeacademie
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Aow



Bericht door Peter LMC »

Dat verklaart een hoop. :-B
Heb ook vele jaren door gestudeerd maar op het eind van de maand bracht het niet € extra.
Bleek dat ik in de verkeerde wereld werkzaam was.
Een sollicitatie bij een ander bedrijf en men betaalde zomaar € 1500 netto meer.
De keuze was snel gemaakt.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Aow



Bericht door henk en lila »

In 1972 op mijn 24e begonnen met werken na afronding HBO. Getallen hierboven kloppen dus aardig.
Mijn vierde baan was in de gezondheidszorg en met mijn bouwjaar kon ik er op mijn 60e uit. De baas nog hevig soebatten; er waren nog zoveel projecten!!! Ik heb toen netjes een halve dag nagedacht en doei doei gezwaaid. Bijna altijd heel prettig werk gehad, maar wel " werken om te leven" en niet andersom.

Groet, Henk

Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Aow



Bericht door appellover »

Ben op 22 jaar begonnen maar toen was er nog wel diensplicht dus dat moest eerst,hoewel dat ook geen straf was,barkeeper.
Mijn hele leven in de buitendienst,laatste tiental jaren als soort relatiebeheerder ook eigenlijk ongezond zwaar werk,autorijden en veel lunchen.Altijd heel vrij leven.Toen nog geen mobieltjes dus vaak onbereikbaar.
Kan raar in leven lopen maar het meeste geld verdient met bouwen en verbouwen van huizen,liep beetje uit de hand,was op laatst soort “huisjesmelker”,oud pand in Amsterdam oud west,verbouwen opknappen,schilderen stucen,verhuren en weer verkopen.Volgende klus,had op laatst geen tijd meer om te werken.En mijn dochter moest regelmatig verhuizen want je moest er zelf in wonen anders moest ik belasting over de winst betalen.
Wel weer groot voordeel in Nederland,winst op je huis is belastingvrij.
Gr.Ron
Laatst gewijzigd door appellover op vr 21 aug 2020, 19:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Aow



Bericht door de Jonckheer »

We kunnen niet allemaal studeren want wie gaat je auto repareren of je wasmachine? Hoe lang denk je dat je in leven blijft als "hoger opgeleide" dus in de regel mensen die nog geen spijker recht in een plank kunnen slaan zonder handwerkslieden? Of boeren? Of vakkenvullers? Nog geen maand zou je overleven! Dus de kapsones die veel van dat soort lieden hebben terwijl ze neerkijken op "het plebs" is volkomen onterecht.
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2428
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Aow



Bericht door pepon »

Ben nu blijkbaar volgens mijn profiel hier 68 jaar (ikzelf hou het niet zo bij).
En trek nu zo'n 2 jaar pensioen en AOW.

Ik heb alles op een hoop laten gooien en krijg nu ruim €100,00 pensioen per maand.

Zit wel een eigen taxi en busbedrijf in Amsterdam tussen van 20 jaar.
En had daar een, bleek later, woekerpolis voor afgesloten.
Het is daarmee uiteindelijk nog wel goed mee gekomen.

De vrouw is 13 jaar jonger dus die brengt nog het grootste deel binnen, dus ben wel blij met haar. :wink:

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Aow



Bericht door PE1OPQ Theo »

de Jonckheer schreef:
vr 21 aug 2020, 20:08
We kunnen niet allemaal studeren want wie gaat je auto repareren of je wasmachine?
Leuk dat je dit opmerkt, maar dat zie je dus nu al gebeuren.
Er zijn onvoldoende mensen die met hun handen willen werken, en daar is een te kort aan.
Creatief manager en andere fantasie beroepen, daar zijn er genoeg van wel op HBO niveau.

Theo
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1936
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Aow



Bericht door Zadowolony »

de Jonckheer schreef:We kunnen niet allemaal studeren want wie gaat je auto repareren of je wasmachine? Hoe lang denk je dat je in leven blijft als "hoger opgeleide" dus in de regel mensen die nog geen spijker recht in een plank kunnen slaan zonder handwerkslieden? Of boeren? Of vakkenvullers? Nog geen maand zou je overleven! Dus de kapsones die veel van dat soort lieden hebben terwijl ze neerkijken op "het plebs" is volkomen onterecht.
Wat een vooroordelen weer, zucht.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Aow



Bericht door Vertrokken2 »

de Jonckheer schreef:
vr 21 aug 2020, 20:08
We kunnen niet allemaal studeren want wie gaat je auto repareren of je wasmachine? Hoe lang denk je dat je in leven blijft als "hoger opgeleide" dus in de regel mensen die nog geen spijker recht in een plank kunnen slaan zonder handwerkslieden? Of boeren? Of vakkenvullers? Nog geen maand zou je overleven! Dus de kapsones die veel van dat soort lieden hebben terwijl ze neerkijken op "het plebs" is volkomen onterecht.
Gevoelig puntje? Minderwaardigheidscomplexje....?
Geloof niet dat hierboven ergens geroepen is, noch gesuggereerd is, dat werklieden plebs zouden zijn.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 866
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Aow



Bericht door Veebee »

+1......😂😂
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Aow



Bericht door Dafluc »

Punt gemaakt en weer on topic.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Aow



Bericht door Bob Diesel »

Lees de reactie van Roma nog eens :clap:
En denk daar eens over na :idea:


Toen ik de keus had ,doorgaan en misschien :roll:
In de kreukels/invalide kon geraken
En gelukkig goed verzekert er uit kon stappen
Werd bij mijn Elly ook bovenop andere dingen
Nog iets minder leuks ge constateerd

We verkochten een jonge Suzuki Vitara met een Hobby caravan en vervulden onze wens een camper
2x zo oud :bang:
Doen sinsdien wat wij willen binnen onze mogelijkheden,leven reizen, ook al meer als 2 jaar interen ivm pensioen gat
Maar groen ,dus zunig leven :mrgreen:
En er gaat meer als je denkt

Dus leef en maak gebruik van de / je mogelijkheden
En lig niet te klagen
Ga leven ,het kan zo maar voor bij zijn
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Aow



Bericht door Vertrokken2 »

Dat doet me denken aan een van mijn professoren op de modeacademie. Hij zei altijd, pluk het leven als het kan. Wacht niet tot je achter geraniums zit en denkt “had ik toen maar”.
soit, toen ben ik maar hippie geworden en op de dam gaan slapen.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Aow



Bericht door PE1OPQ Theo »

Bob Diesel schreef:
vr 21 aug 2020, 22:13
Lees de reactie van Roma nog eens :clap:
En denk daar eens over na :idea:
Ja dat besef ik, en al heel lang al dat er een einde aan zit.
En dat voor het zo ver is, jezelf er iets van moet maken, de ander wil toch alleen je geld en gaat verder niets voor je doen.
Doe iets met je leven, voor je het beseft is het op of ben je niet meer in staat om de plannen uit te voeren.

Theo
Plaats reactie