Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door bertt »

Omdat ik kort geleden een aanhanger heb gekocht voor mijn motorscooter heb ik hier nog een Twinny Load staan met nieuwe verlichting erop.(voor op de trekhaak) Kompleet met luxe bevestegings beugel. Het is geen advertentie topic hier maar voor € 20 mag je die hebben, zou ik zeker naar omschakelen. Had ik jaren achter op de camper met 2 sportfietsen. Steekt zeker niet meer uit.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door Joske »

Je ziet ook wel dat er een sjorband naar de dakdrager (zie laddertje) wordt gebruikt.
Maar ik zou zelf op het aanbod hierboven ingaan.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
camperfeels
Berichten: 63
Lid geworden op: di 22 okt 2019, 7:57

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door camperfeels »

bertt schreef:Omdat ik kort geleden een aanhanger heb gekocht voor mijn motorscooter heb ik hier nog een Twinny Load staan met nieuwe verlichting erop.(voor op de trekhaak) Kompleet met luxe bevestegings beugel. Het is geen advertentie topic hier maar voor € 20 mag je die hebben, zou ik zeker naar omschakelen. Had ik jaren achter op de camper met 2 sportfietsen. Steekt zeker niet meer uit.

Bert
Ik neem contact op!

Begrijp dat ik dat beter kan doen, bestaande rek kan er eenvoudig vanaf.
Lekkage heb ik al gecheckt, dat is er niet.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

camperfeels
Berichten: 63
Lid geworden op: di 22 okt 2019, 7:57

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door camperfeels »

Joske schreef:Je ziet ook wel dat er een sjorband naar de dakdrager (zie laddertje) wordt gebruikt.
Maar ik zou zelf op het aanbod hierboven ingaan.
Ook gebruikt, was al wel beter, maar niet ideaal als we een jaar op reis gaan Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door isoplus »

Versteviging naar de trekhaak gaat het niet worden immers het bovenste ophangpunt veroorzaakt het wijken van de wand en dat wordt, wat je ook verzint, nauwelijks opgelost. Een camper van die leeftijd en met ook nog een achterraam heeft een (op zijn minst) zwakke achterwand dus daar moet je niets aan willen hangen.
Voor dit geval is een op de trekhaak te plaatsen fietsenrek de ideale oplossing, wordt ook de verlichting en de nummerplaat beter zichtbaar omdat die achterop het fietsenrek komt.
Minder hoog tillen en je camper wordt er amper langer van, wel veiliger. :thumbup:
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door AadenAnke »

Inderdaad huidige drager er af en weggooien! Drager op de trekhaak maar nog beter op Sascha. De vraag is hoe de achterwand er aan toe is? Er is in ieder geval beweging/belasting van de kit naden en de hoek verbinding geweest. Goed in de gaten houden of er geen vocht probleem komt.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Achterwand wijkt van aanrechtblad na vervoer van fiets



Bericht door ducati 900 »

De kitnaden in elk geval nalopen met wart belasting op de drager en daarna zonder belasteng dan zie je zo wat er is gebeurd.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie