Blunder gemaakt

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door Bob Diesel »

En zelfs dan :idea: soms maak je er weer een
soms kan je er om lachen ,soms huilen :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
AadenAnke
Berichten: 13242
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Blunder gemaakt



Bericht door AadenAnke »

Meestal eerst vloeken dan huilen en jaren later hartelijk om lachen

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Blunder gemaakt



Bericht door Roadboy »

Ik kan alleen maar zeggen, ze zijn zo bekend uit eigen ervaring :bang: gelukkig niet allemaal.

Groet, Jo
Arnor
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 23 okt 2009, 17:37

Re: Blunder gemaakt



Bericht door Arnor »

We willen een buscamper kopen, maar voor dat we daarover echt een besluit nemen zijn we zo verstandig eerst een camper te huren van het model dat we in gedachten hebben.

De fietsen hebben we ook mee; achterop op een rek. In de avond vrij laat een slaapplaats gezocht. Het gemanoeuvreer is natuurlijk even wennen deze eerste rit. Dat blijkt snel. Bij het achteruitrijden raak ik een paal die ik over het hoofd heb gezien. De paal is niet beschadigd; op de buitenste fiets zie ik een kleine beschadiging. Dat valt gelukkig mee (denk ik).

Volgende dag haal ik mijn fiets eraf om naar het dorp te fietsen. Dat lijkt niet te lukken. De voorvelg blijkt verbogen. Dus even naar een fietsenmaker. Die constateert dat het complete frame is verbogen. De fiets is eigenlijk totalloss, hetgeen later door mijn eigen fietsenmaker wordt bevestigd.

Zonder gefietst te hebben blijkt bij inlevering van de camper dat het stuur van de andere fiets een flinke barst in de achterruit heeft veroorzaakt. Ook de fietsendrager blijkt schade te hebben opgelopen.

Al met al een dure vakantieweek die ons veel heeft geleerd.

De eigen buscamper is er uiteindelijk gekomen en, van de gelegenheid gebruik makend, ook onze eerste elektrische fietsen.
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4380
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door jheeck »

Ik zit nog in het huurstadium en heb vorig jaar op vrijwel dezelfde wijze 'gelukkig' maar 55 euro schade aan de busbiker achterop de huurcamper gereden (1 achterlicht gekneusd) en zeven tientjes aan mijn fiets want het achterwiel was krom. Toevallig zat er tegenover de camping aan het Comomeer waar we die middag aankwamen een fietsenmaker die open was, ook nog eens een tweedehands velg van de goeie maat had liggen én tijd had het wiel binnen een dag om te spaken. Die 55 Euro heb ik keurig netjes teruggekregen van de eigen-risico-verzekering waar ik ca. 160 Euro premie voor had betaald :bang:

De scherven van het achterlicht had ik opgeraapt en met een in de naastgelegen supermarkt gekocht rolletje plakband weer tot een bruikbaar geheel geplakt zodat we gewoon verder konden. Daarna geen meter meer achteruit gereden zonder gids en een achteruitrijcamera op de wensenlijst gezet.

Eind augustus nog één keer drie weken huren om -hopelijk- te bevestigen dat we er écht zelf een willen hebben en dan gaan bestellen. :D
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Blunder gemaakt



Bericht door PaulBng »

Near miss!

Paar jaar terug wegens omstandigheden met de camper naar het AvL in AMS.
Moet je omslachtig om het parkeerdek heenrijden vanwege de hoogte.

Na afloop terug, even achteruit steken om te keren. Om weer om dat parkeerdek heen te rijden.
Gelukkig lette mijn ega op en riep luidkeels "STOP".

Een achteruitkijk camera achter helpt daar niet..

Daarna maar boven op het parkeerdek....
R+J
Berichten: 93
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 23:22

Re: Blunder gemaakt



Bericht door R+J »

Bij het opknappen van de camper een jaar of wat geleden de bruine kunststof omlijstingen van het raam wit gespoten. Aangezien het erg koud was in de schuur, was de verf wel droog, niet uitgehard. Omdat de houtoven in huis overdag aan was, de hoekstripjes maar even met de klep open in de oven gelegd. Of de hond is onder de klep doorgelopen en heeft deze een zetje gegeven of ik heb hem zelf gedachteloos dichtgedaan, maar de hoeklijntjes waren na een uurtje "drogen" iets anders van vorm :oops:
Afbeelding

Ik had zitten meten met een paar stukken tyleen waterslang in de buurt van de boiler. 1 van deze slangen had ik apart gelegd want die moest nog 20 cm worden ingekort, maar natuurlijk had ik het mesje niet bij de hand. Eerst de boormachine maar gepakt en met een gatenzaag een doorvoer maken voor een kachelslang. Hoor ik een paar keer tik, tik, en een klap, blijkt de opening in de zaag in een verscholen schroef te zijn geklapt. Gevolg: boormachine over de vertanding dus rijp voor de afvalbak :evil: :evil: :evil: Met wat krachtige woorden tegen de schroef ineens het stanleymes in beeld. De schroef nog een paar keer uitgescholden, de boormachine gevraagd waarom hij na een jaar of 10 al kapot was, het mes in de slang gezet :o :shock: :evil: :evil: :evil: de verkeerde #################.
De bewuste slang was naar beneden gevallen, achter degene die al op maat was waar ik lekker in aan het raggen was. Toen eerst maar even naar huis gegaan voor een kalmerend kopje thee :(
.
Mijn hele leven nog niet gefaald, wel duizenden manieren gevonden waarop het niet werkt.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door henk en lila »

Na een hete rit met toen nog de Toyota met hoogdak en zonder airco. Wilde ik die bij de supermarkt onder zo'n schaduw luifel zetten. Naast al die personenauto's. Mijn vrouw riep net op tijd "STOP".
Of die keer dat we op een schuin opritje naar een boerenlandje parkeerden in zijn "één" om even een foto te maken. Sta ik mee te kijken naar het fraaie vergezicht en hoor ik "gloeck" en even later nog een keer. Draai me toch maar om en zie de auto door de compressie heen langzaam naar een greppel/watergoot naast de weg bewegen.
Dankzij een recordsprint liep ook dit goed af.

Groet, Henk



Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door FJM »

Afgesproken met neef en nicht die ook een camper hebben.
“Ja, wij koken dit weekeinde!” Lekker een paar recepten opgezocht voor op de skottelbraai. Alle ingredienten gekocht en als we gaan koken missen we toch wel een heel essentieel onderdeel: de skottel ... :bang:
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Blunder gemaakt



Bericht door PaulBng »

Paar jaar terug, in het pre-camper Era.

Met de tent op pad vanuit Leiden. Zo bij Breda hoor ik naast mij: "Ik zit met mijn korte benen toch altijd met mijn voeten op die zak met haringen?"

Juist.

En ik kan je vertellen... In het buitenland fatsoenlijke haringen kopen is best wel een dingetje.
Decathlon bij Metz. Alle priegel harinkjes voor werptentjes opgekocht.
Uiteindelijk bij de Landi in Zwitserland (soort boerenbond) wat gevonden.

Recent 5kg aan haringen aan mijn zoon meegegeven

En nog kilo's over..
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door Bob Diesel »

Ook een uitje er bij gedaan😂😂
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Blunder gemaakt



Bericht door PaulBng »

Dat al helemaal niet.

Probeer over de grens maar eens uit te leggen hoe wij haringen eten.
Valt ook in de categorie blunders
rfcdejong
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 07 mei 2010, 19:05
Locatie: Dordrecht

Re: Blunder gemaakt



Bericht door rfcdejong »

Deze week alleen al:

- opstapje op de stoep thuis bij vertrek vergeten;
- nieuwe cadac pizzasteen na 1x gebruikt te hebben stuk laten vallen;
- afbakbroodjes zwart laten worden;
- omnistor zijwanden verkeerd om gemonteerd.

Daarvoor bij grote gaten boren voor comfort plaatsing van airco slangen een 12v kabel meegenomen in de boor.

En nog wel meer van de door jullie benoemde punten
Gebruikersavatar
ekruijsse
Berichten: 892
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 22:19
Locatie: terneuzen

Re: Blunder gemaakt



Bericht door ekruijsse »

Eén van onze eerste camperreizen (camper van familie... :thumbdown: ) wegrijden, na 500 mtr. "ik hoor toch wel iets?" weer 500 mtr verder "wat tocht het hier" en jawel hoor voorraam van de alkoof eruit geklapt. Naderhand hebben we nog zo'n jaar of tien campers verhuurd en dit zeker nog drie keer aan de hand gehad met huurders, klassiekertje dus. Ook was één van onze huurders zo vriendelijk om ruim 100 ltr. diesel te tanken........in de drinkwatertank, ook een klassiekertje :P
Lering van één en ander: vertrek nooit overhaast en maak altijd nog een laatste inspectie rondje buitenom de camper voor je gaat rijden
Eugene
Plaats reactie