Blunder gemaakt

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Blunder gemaakt



Bericht door appellover »

Daarom,geintje hoor.
Ziet er wel echt uit,met die kabels die er langs lopen.
Afbeelding

Hier durf ik nog wel onderdoor.Wie wel eens naar Potes in Picos Europa is geweest weet dat dit soort wegen echt bestaan.
Een gevaarlijke avontuurlijke tocht met al die overhangen.
Gr.Ron.
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door B1gcheese »

Ja die weggetjes door de Picos staan me nog wel bij ja. Eind van de dag kramp in mijn reet van de samengeknepen billen tijdens het rijden :-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Blunder gemaakt



Bericht door rob2 »

Hier nog zo’n eigenwijze :wink:
In de Picos bij Posada de Valdeon kon je met de bus maar een wandeling in de kloof.
Prachtige wandeling Rio de Cares, en er bleek een camperplaats onderaan de afdaling...
Niemand zei de de bus een mercedes busje was en de camperplaats alleen geschikt voor kleine buscampers.
Als je er na de helft van de afdaling +20% achterkomt dat de weg steeds smaller wordt....
Halverwege zijn we gestopt, en omgedraaid. 10km/20% helling terug naar boven...
In Valdeon is een prima camperplaats, de wandeling is prachtig, maar met een grote camper
(Arto) zou ik de vallei nooit meer inrijden :crazy:
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Blunder gemaakt



Bericht door PaulBng »

Had je nog mazzel dat je kon keren...

Ik heb er nog één...

Ergens in CH, smal weggetje naar een camping aan een meer.
Bij een bocht komt een touringcar naar beneden.
Nou was ik stijgend, en heb dus voorrang.. Maar dacht.. Ik kan makkelijker achteruit. En ben kleiner.

Wat ik even vergat, was dat ik niet in mijn auto zat maar in een camper van 6m. Dan moet je dus iets verder van de rotswand blijven, maar dat verzon ik even niet.
Grote klap, en ik stond stil. Rechter achterkant vol in de rotswand.
Gerealiseerd wat het probleem was, terug naar voren en opnieuw.
Gelukkig was de buschauffeur geduldig.

Daarna doorgereden en bij de eerst mogelijke plek gestopt om de schade te bekijken.
Gelukkig was het alleen wat krassen op de kunststof bumper.

Was een wijze les, en gelukkig goed afgelopen.
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Blunder gemaakt



Bericht door bertt »

Ik was met de camper al eens de Alpe d'Huez op geweest. Paar jaar later weer die kant op, nou ben ik gek van kleine mooie weggetjes.
Ik zag dat je er ook via de achterkant kon komen en dat je dan van bovenaf op de Alpe d'Huez keek.
Vanaf beneden af eerst door een dorpje en dan moest Maaike ff kijken of het paste onder de dakgoot door.
Maar ging goed, toen maar omhoog. Een paar bewoners met het vingertje slingeren, van doe dat nou niet.
Maar ik dacht er anders over, bij mij gaat het ook altijd wel goed, niet even gemakkelijk, maar dat hoeft ook niet in het leven.
We stonden onderaan een scherpe hoek en flink steil omhoog. Er kwamen 4 op de mountainbike naar beneden, "je kan niet omhoog met dat apparaat hoor".
Waarom niet?
Nou ging het ook wel, maar erg steil, dus rustig aan, maar om de 20mtr een betonnen uitsparing overdwars om het smeltwater af te voeren.
Dan was het bij elke goot "tik" de trekhaak pakte hem ff, maar kon ook niet te langzaam, mocht niet komen te hangen.
Toen we eindelijk boven waren was het genieten van het uitzicht en ik was ook wel opgelucht dat alles goed gegaan was.
Boven stonden we op een soort bergweide met veel schapen.
Bloedjeheet en ze probeerden allemaal onder de camper te schuilen voor de zon.
Ik zeg, je ziet ze straks wel weer verschijnen met FIAT op hun rug gebrand door de uitlaat :wink:
Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
FrankJC
Berichten: 1417
Lid geworden op: do 05 okt 2017, 15:38
Locatie: Aa en Hunze

Re: Blunder gemaakt



Bericht door FrankJC »

Wat is de blunder :?:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Blunder gemaakt



Bericht door Kroppie »

die werd gemaakt door de schapen die gingen schuilen onder een hete uitlaat. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Blunder gemaakt



Bericht door bertt »

Ik had nooit daar langs omhoog moeten gaan. Als je dat grindpad zie, weet je genoeg. Een blunder, niet letterlijk, als ik op een van de honderd gootje was blijven hangen, dan de grootste blunder.
Had ik een tractor moeten regelen :-B

Bett.
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1516
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Blunder gemaakt



Bericht door Ruud-572 »

Toch nog een allerlaatste weekend weg met de huidige camper voordat we deze vrijdag a.s. bij de dealer inleveren. Nieuwe accu's geplaatst, dus wat kan er nog mis gaan? Nou, vrijwel geen water uit de kranen! Nu heb ik nog niet zo lang geleden de pomp vervangen, dus wat nu weer...

Pomp gecontroleerd (slang er af), die werkt gewoon. Zat overigens niet veel water in de tank, eigenlijk een bodempje. Blazen op de slang met geopende kraan voel ik best wel wat tegendruk, zou er dan een verstopping zijn? Enige plek waar ik zo bij een deel van de slangen kan opengemaakt, en dan zie ik het. De vorstbeveiliging staat uit! Ja, zegt mij vrouw, ik zei toch al dat er water onder de camper stroomde tijdens het vullen? Ik had er een paar gieters in gegooid bij aankomst, maar we staan op gras. Ik had de opmerking niet gehoord, en er zelf niets van gemerkt!

Nooi bij stil gestaan dat de vorstbeveiliging in werking trad toe de accu's kapot gingen, twee weken geleden :bang:
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1108
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Blunder gemaakt



Bericht door WiSpi »

Onze steeds terugkerende blunder is: vergeten de besteklade dicht te doen. Daar komen wel al tientallen keren achter..... na de eerste bocht.
(is daar een truuckje voor?)

Maar ik heb ook een keer door de binnenstad van Amsterdam gereden, vlak langs meerdere fietsers aan de rechterkant.... terwijl de trede nog uitstond. Gelukkig niets ernstigs gebeurd. Was een massa probleem. Daar let ik let wel op, maar die besteklade..... pffff.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
dethleffsi6810
Berichten: 248
Lid geworden op: wo 23 sep 2015, 21:19
Locatie: brabant-valkenswaard

Re: Blunder gemaakt



Bericht door dethleffsi6810 »

ook hier heel herkenbaar,ook regelmatig vergeten lade te vergrendelen :bang:
Theo
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22717
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Blunder gemaakt



Bericht door PaulBng »

WiSpi schreef:(is daar een truuckje voor?)
Ja. Ik denk dat daar twee oplossingen voor zijn. Maar dan moet je wel aan het hobbieen gaan.

1/ Er bestaan grepen die bij het sluiten vanzelf vergrendelen. Bij het openen moet je dan met je vinger tussen de handgreep een klepje oplichten, maar dat gaat in een beweging door. (Die zitten in mijn camper in de bovenkastjes). Dit lukt alleen indien er direct boven de lade een stuk kast zit, wat doorgaans bij een besteklade het geval is, omdat het de bovenste is. Kan ook wel zonder dat stuk, maar dan wordt het al een stuk ingewikkelder.

2/ wanneer ik in mijn camper de startsleutel omdraai, worden de laden automatisch vergrendelen, tegelijk met het intrekken van het trapje. Dit vereist ook wat knutsel werk.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Blunder gemaakt



Bericht door seth_space »

Op mijn camper sluiten alle kastjes en lades bij het dichtdoen. Die klikken dan dicht. Om te openen druk je de knop in ( ontkoppelen). Ik neem aan dat je de huidige knoppen gewoon kunt vervangen door een dergelijk systeem.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Blunder gemaakt



Bericht door bertt »

Kwestie van taken verdelen, ik rij :-B

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie