Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door ducati 900 »

Lees het stuk dat Bas heeft geschreven nog maar eens doot, daar staat het prima beschreven.

Ben
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door DucatoDolf »

Ja Bas beschrijft toch de situatie van aankoop? Heel helder.
Alleen ga ik door op de situatie wanneer ná aankoop de grijs kenteken bestelauto omgebouwd wordt tot camper, geel kenteken personen voertuig. Want dat lezen we weer van andere ervaringen. Zoals o.a. Duco ook aangaf, hoewel zijn details dan niet helemaal klopten.

Mijn vraag is dus meer om verhelderend te zijn, aangezien er hier verschillende situaties beschreven worden en er Babylonische spraakverwarring ontstaat.

Dan komt busjesman vervolgens nog met een situatie van eventuele dubbele Bpm afdracht. 1 voor aanschaf nieuw of gebruikt tot 5 jaar en vervolgens bij ombouw naar camper. En dat laatste zou weer niet hoeven als er al een keer Bpm betaald is.

Lijkt me handig als we hier met zijn allen een stroomdiagram van kunnen maken. Aangezien deze vragen telkens weer opduiken.
busjesman
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 16:25

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door busjesman »

DucatoDolf schreef:
za 03 okt 2020, 21:58
(...)
Dan komt busjesman vervolgens nog met een situatie van eventuele dubbele Bpm afdracht. 1 voor aanschaf nieuw of gebruikt tot 5 jaar en vervolgens bij ombouw naar camper. En dat laatste zou weer niet hoeven als er al een keer Bpm betaald is.

Lijkt me handig als we hier met zijn allen een stroomdiagram van kunnen maken. Aangezien deze vragen telkens weer opduiken.
Ik zal als eind volgende week ook het kenteken op mijn naam staat nog eens gaan zeuren bij de belastingdienst.
En na ombouw terugkoppelen hoe het afgelopen is. Maar dat laatste kan nog een paar maanden duren...
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7482
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door ducati 900 »

Het is heel simpel, zodra er een omzetting van grijs naar geel kenteken komt is er BTM verschuldigd, niet eerder.
Dubbel BPM of BPM 2 x betalen gebeurt niet.
Er wordt bij de RDW ook bijgehouden hoeveel BPM er is betaald, dat kan iederen bij OVI bekijken
als het kenteken wordt ingevoerd.
Om het leuker te maken, bij export en op kenteken gekomen na 2006 is het mogelijk BPM terug te vragen.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door DucatoDolf »

Ik had al een Deja vu gevoel, maar hier staat er ook over geschreven :
https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8470419
Dubbel BPM zal dus zeker kunnen zo kunnen we concluderen.
busjesman
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 07 nov 2018, 16:25

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door busjesman »

DucatoDolf schreef:
vr 23 okt 2020, 21:37
Ik had al een Deja vu gevoel, maar hier staat er ook over geschreven :
https://camperforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=8470419
Dubbel BPM zal dus zeker kunnen zo kunnen we concluderen.
Auw! Daar gaat mijn gedroomde meevaller :sick: Maar toch bedankt, dat topic had ik niet gevonden.
Gebruikersavatar
DucatoDolf
Berichten: 2192
Lid geworden op: di 09 jun 2020, 22:50
Locatie: Rotterdam

Re: Bestelauto BTW/BPM particulier zakelijk



Bericht door DucatoDolf »

Let op Busjesman, intussen ook in de andere topic verder gestoeid met een aantal mensen. Ik denk dat jij een meevaller gaat krijgen, maar de VOF waarvan je hem gekocht heb een tegenvaller. Check nogmaals deze reactie:https://camperforum.nl/viewtopic.php?f= ... 8#p1973801
Plaats reactie