prijsverhoging door coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Zijn er dan kappers waar niet de een deel zwart gedaan word :?:

En ja alles word id duurder
zo als door een ander gezegd
geen sanitair op de campings, geen zwembad open , andere voor zieningen gesloten
maar wel gewoon de prijzen ivm hemelvaart,Pinksteren op hoogseizoen niveau houden

minder leveren ,zelfde prijs ,is ook verhogen
slikken of stikken
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Heb ook al gehoord dat ondernemers twijfelen of het wel lonend is om open te gaan met de beperkingen en maatregelen.
Het hele verdienmodel is toch gericht op een volle bezetting.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Dafluc »

Zwembaden mogen gewoon open zijn. De campings en camperplaatsen zijn heel wat inkomsten misgelopen. De seizoensstart hebben ze gemist. En vaak mogen ze niet alle plaatsen verhuren. Er is een maximum capaciteit afgesproken. Dat scheelt ook inkomsten. Dus dat ze nu niet goedkoper worden lijkt me logisch. We hebben er ook niks aan als volgend jaar de helft niet meer bestaat.
Afbeelding
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Will »

Ik weet niet waar jij woont, maar in de steden ben je veel duurder uit. Herenknippen kost in het westen van het land minimaal 20-22 euro. Als je tenminste niet je wilt laten knippen door een zwartwerker of “ bloempotkapper”.
Als je stille uren in het gemiddelde meeneemt verdiend zo'n man/vrouw 40 euro per uur incl. BTW.
En als een loodgieter 60 euro per uur rekent dan valt het mee zeggen wij dan.
Maar goed went er maar aan want dit is nog maar het begin van de crisis.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door iSonic »

Volgens mij betalen wij 12,50 voor de kids. Wel thuis haren ff wassen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door de Jonckheer »

Gino608D schreef:
zo 17 mei 2020, 10:46
Ik ben al 30 jaar niet meer bij de kapper geweest. Lang leve de tondeuse 😉
En zo is het maar net! Ik heb destijds een tondeuse gekocht voor €25 en die heeft zich al tig keer terug verdient. :mrgreen:
Ik snap dat ze een poos geen inkomsten hebben gehad maar dat is geen rechtvaardiging voor vette prijsverhogingen want het komt vanzelf weer in orde. Het lijkt er op dat "ondernemersrisico" een vies woord is geworden. Villa bewoner René Froger was ook al aan het janken dat ie tekort kwam, ja écht! :lol: :lol: :lol:
jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door jurgenc »

Neem een ons welbekend voorbeeld, een camperbouwer. Hoeveel campers bouwden ze per dag voor de covid maatregelen en hoeveel zouden ze nu nog per dag kunnen bouwen? De kosten per dag zullen zeker niet lager liggen. De output (aantal campers per dag) wel. Tel uit wat er zal gebeuren.
Kijk naar een supermarkt (hier in België). Een extra personeelslid aan de ingang om de karretjes te ontsmetten. Een Max limiet aan klanten toegelaten. Die winkels hebben bijgevolg m.a.w. meer onkosten en minder inkomsten.
H20
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Dafluc »

In het eerste kwartaal van dit jaar zijn er meer campers verkocht dan in het eerste kwartaal vorig jaar. 573 om precies te zien. Dat is een stijging van 20,9%. Maar in het tweede kwartaal zal inderdaad een dip komen. Al zijn campers en caravans eerder populairer geworden. Het lijkt dé vakantietrend voor dit jaar te worden. Want coronaproof. Denk niet dat ze snel goedkoper zullen worden. Misschien wel interessante actiemodellen.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door AadenAnke »

peter possl schreef:
zo 17 mei 2020, 11:12
Ik weet niet waar jij woont, maar in de steden ben je veel duurder uit. Herenknippen kost in het westen van het land minimaal 20-22 euro. Als je tenminste niet je wilt laten knippen door een zwartwerker of “ bloempotkapper”.
Hier in de Hoekse Waard wat toch wel tot het westen mag worden gerekend kan je bij de meeste herenkappers echt wel terecht vanaf een 15 euro dames zijn duurder in alles is mijn ervaring :shh: Wat betreft mezelf al sinds ik een camper heb een tondeuse. Ik had altijd een bos haar van een jonge vent elke keer dat ik nu in de spiegel kijk mis ik nog steeds die bos haar :silent:
Maar dat er prijzen omhoog zijn gegaan dat is wel zeker. Zelfs de boer waar je op de werf aardappelen kopt heeft de prijs omhoog gedaan, de bloementeler die aan de kas verkoopt heeft de prijzen ook omhoog gedaan.

Gr. Aad
willemzon
Berichten: 1751
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door willemzon »

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
Ik ken een camping, die het gehele jaar open is, vorig jaar de maanden maart april mei, zeer goede bezetting, nu nul, alleen de maand mei een 1/3 bezetting. Moet je nagaan wat dat een omzetverlies geeft..

Gr willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Karelkaywa »

Ach, en dan staan wij nu op een boerencamping en krijgen korting omdat het toiletgebouw niet gebruikt mag worden. Zo kan het dus ook. Overigens houden wij nu geld over omdat er geen eters over de vloer komen, geen terrasjes en restaurants bezocht worden. En die nu (tijdelijk) dure kapper die gaat straks wel weer terug naar het oude niveau als z'n agenda weer leegloopt. Belde gisteren mijn kapper en kan over drie weken terecht. Maar als al zijn klanten geweest zijn dan valt hij echt wel terug in de oude bezettingsgraad.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ha, korting omdat het toilet dicht is. Zo kan het inderdaad ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Kubo »

We blijven hollanders korting korting :-B
Straks wij zijn failliet maar gaven wel de hoogste korting. :(
Wij hebben net via de SVR de campings financieel gesteund. :wink:
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10101
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: prijsverhoging door coronavirus



Bericht door Peter LMC »

Plaats reactie