Coronawangedrag?

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gesloten
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Coronawangedrag?

Bericht door Transitje »

Op het nieuws en in de krant is er aandacht voor mensen die de minder drukke wegen gebruiken als racebaan, op de A28 iemend die 228 Km per uur reed en elders eentje met 230 Km per uur. Je vraagt je af wat die mensen mankeert om zich zo te gedragen. Maar het beperkt zich niet tot de snelwegen, het valt mij op dat er ook op buitenwegen en in de bebouwde kom af en toe onwijze snelheden worden gehaald. Wij wonen in Apeldoorn aan een 30Km weg waar altijd al te snel gereden wordt maar de laatste tijd is het echt bizar met welke snelheden er wordt gereden.
Het is intussen heel gewoon aan het worden dat mensen met 70, 80 over deze 30Km weg scheuren, af en toe denk ik dat het nog sneller gaat.
Wat bezield mensen toch om zo gevaarlijk te doen?
Gisteren reed ik achteruit vanaf het erf de weg op, kon gemakkelijk want de auto die er aan kwam rijden was nog helemaal aan het andere eind van de weg, maar hij kwam toch vol remmend achter mij tot stilstand en dat kwam echt niet omdat ik zo traag was, het was toch echt zijn bizar hoge snelheid.
En politiecontrole kun je vergeten, die hebben andere zaken aan hun hoofd.
Je kleinkind zal maar over willen steken met haar fietsje, die kan ook de snelheid van zo'n auto niet inschatten, en wie rekent er op dat die naderende auto zo onbeschoft hard rijdt?
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Coronawangedrag?

Bericht door Dafluc »

We hebben al jaren een ergernis-topic. Ik weet ook dat je je al jaren ergert aan de snelheid in je eigen straat. Dat laatste heeft verder niks met corona te maken.
Afbeelding
Gesloten