Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Kroppie schreef:
vr 07 mei 2021, 18:50
300 maal 500 is 150.000 en geen + 1.000.000
En hoeveel dagen zitten er in een week, Jos?

150.000 x 7 = 1.050.000

300 ziekenhuizen x 500 patienten per dag x 7 dagen = 1.050.000 patienten per week.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

:bang: , je hebt gelijk, ik had maar 1 dag gerekend, maar een week heeft er 7, sorry

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27449
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Bijna weekend Jos ;-)
Lange week geweest.
Moet het ook niet te gek maken met al dat gereken :P :-)
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Maar als ze met 7x meer mensen prikken zijn ze in een dag klaar ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

:wink: Today day ,is Yesterday’s Tomorrow
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Today day ,is Yesterday’s Tomorrow
one day too many?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51271
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

buiten die7 dagen ik zie eigenlijk niet zitten dat een ziekenhuis 500 mensen per dag kan prikken, neem het parkeren, administatie, EN het kwartiertje wachten voor je weg mag, dat is toch 500 x een kwartier maakt 125 uur, dat red je niet in een dag :-B :-B.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Elly
Berichten: 227
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 13:50
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door Elly »

Kroppie schreef:
vr 07 mei 2021, 18:07
Elly schreef:
vr 07 mei 2021, 17:42
Woensdag 5 april 1ste prik, 2de prik 7 mei, Moderna, gekregen, gisteren hartstikke beroerd. Doodmoe, hoofdpijn, misselijk, braken, spierpijn en heftige koude rillingen.
Vandaag gaat het gelukkig een stuk beter alleen nog wat moe en en hoofdpijn maar ook dit is al veel beter dan gisteren.

Groet Elly
7 Mei is vandaag en 7 Mei prik gehad , hoe kan je dan gisteren van de prik ziek zijn.?

jos
Kennelijk was ik er nog niet helemaal bij gisteren, het moet 7 april en 5 mei zijn.
WimZ
Berichten: 1814
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Ach hoe ze het doen maakt toch niet uit.
En de cijfers zijn al weer anders dan hier berekend. Het zijn maar 60 ziekenhuizen die mee doen en een half miljoen prikken per week.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Kroppie schreef:
za 08 mei 2021, 9:08
buiten die7 dagen ik zie eigenlijk niet zitten dat een ziekenhuis 500 mensen per dag kan prikken, neem het parkeren, administatie, EN het kwartiertje wachten voor je weg mag, dat is toch 500 x een kwartier maakt 125 uur, dat red je niet in een dag :-B :-B.
Dat is inderdaad het grote probleem: de crowdhandling en traffic zoals dat zo mooi heet.
Ziekenhuizen zijn daar niet op ingericht.
Je kunt beter naar locaties zoeken waar veel parkeerplaats is, veel ruimte voor stoelen (waar de toezichthouders ook nog tussendoor kunnen wandelen), en dan verpleegkundigen daar naar toe brengen.
Voetbalstadions, sporthallen, veilinghallen, sommige kerken, attractieparken.
Maar dat is natuurlijk wat de GGD al doet.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Het Coronavirus



Bericht door bertt »

Dit moet me toch even van het hart, Ik ben van de winter bijna voor rotte vis uitgemaakt omdat ik de euvele moed had om naar Spanje te gaan, en dat was ook tegen de regels, Geef ik toe, maar in mijn ogen op een verantwoorde manier.

Nu lees ik hier toch veel verhalen dat camperaars al wat vrijer met elkaar omgaan, zelfs anderen in hun camper ontvangen en ik nog steeds als een monnik hier in Nederland rondloop om een eventuele doorgave, of oplopen van het virus te vermijden.

Ben ik nu gek? :wink:

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Niet iedereen hoor Bert, onze camper staat sinds eind oktober nog steeds ongebruikt in de stalling en dat voor het eerst in 16 jaar, laat staan dat we er mensen in ontvangen.
Zelfs thuis komt er, buiten onze kinderen dan, niemand binnen.
Misschien overdreven maar zo doen we het nu eenmaal.
Maar binnenkort gaan we de camper toch gebruiken al zal dat wel in Nederland zijn.
We kunnen ons zelf niet voor altijd opsluiten en met de inmiddels gebruikelijke voorzorgen denken we dit veilig te kunnen doen.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Als je het zo vraagt Bert, ja. Ik vond jou redelijk gek toen je midden in een periode waarin dat zwaar werd ontraden naar Spanje vertrok. Dat mag in jouw ogen verantwoord zijn geweest, ik ben toch blij dat het overgrote deel van de camperaars het advies wel opvolgde en thuis is gebleven. Nu zitten we tegen het einde van een donkere periode en lijkt het dat het voor mensen steeds moeilijker is om nog even vol te houden. Dat nou net jij met je vingertje denkt te moeten gaan wijzen. Nee. Ik zou zeggen: je hebt gedaan wat je hebt gedaan. Laat een ander dat ook doen. Ik blijf begin juli in eigen land. En zoek hier een camping op. Voel ik me beter bij.
Afbeelding
Plaats reactie