Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: Het Coronavirus



Bericht door Premiumliner »

In het ziekenhuis waar ik nu ben loopt het voller met corona patiënten. Voor een kleiner deel uit de eigen provincie en ern groter deel via transport vanuit ziekenhuizen uit andere regio. Maandag wordt een deel van de OK's gesloten om beddencapaciteit op de afdelingen vrij te maken. Dat betekent dus uitstel voor diverse patiëntengroepen. O.a. orthopedie en andere chirurgische ingrepen die niet dringend zijn Een deel van het OK personeel gaat dan helpen op de afdelingen als buddy voor (leerling-)verpleegkundigen.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ontario »

Atoz schreef:
zo 18 okt 2020, 23:11
Ontario schreef:
zo 18 okt 2020, 22:35
Het is wel erg goedkoop, gemakkelijk en ook nog eens aantoonbaar dom om....
Door mijn aanwezigheid hier op dit forum ontdekte ik dat Nederland en België wel degelijk twee verschillende landen zijn.
En ook al weet ik de reden dan van jouw schrijven, het was een ontdekkingsreis naar dat waarom voor me, maar ik zou graag jouw bewijs lezen dat Jos hier goedkoop, gemakkelijk en ook nog eens dom deed.

Dus toon het me aan!
Ik zal een poging doen:
Dafluc schreef op » zo 18 okt 2020, 23:42
Regel 1 en religie is duidelijk. Het ging hier echter niet over het geloof van de mensen. Het ging over hun gedrag. Een samenkomst met velen waar dat elders niet meer mag. Naar is gebleken leggen de kerken het dringende advies aangaande het maximale aantal personen in een binnenruimte naast zich neer. Dat daar in dit topic iets van gevonden wordt lijkt me niet in strijd met het principe dat ten grondslag ligt aan regel 1. Dat wil voorkomen dat mensen vanwege hun religie worden gekwetst. Een aantal berichten zijn om die reden verwijderd. Hier gaat het echter om hun gedrag. Daar mag je op aangesproken worden. Net als we dat doen met o.a. jongeren, ouderen, winkelend publiek, voetbalsupporters en cafébezoekers. Waarom zou dat bij kerkgangers niet mogen."
Het ging inderdaad niet direct om 'geloof' maar wat mij betreft wel om de suggestieve inhoud. Daarom vind ik de opmerking van 'Kroppie': "er zijn heel veel mensen die van alles geloven, kijk maar naar b.v. barneveld of staphorst." onterecht stigmatiserend en goedkoop. Je zult maar in Staphorst of Barneveld wonen en zo laatdunkend worden neergezet. Het is op dit forum wel heel makkelijk om zo'n mening te ventileren. In mijn contacten met bewoners uit beide plaatsen zie ik dat het om een doorgaans hard werkende bevolking gaat die gewoon haar steentje bijdraagt aan de samenleving.
Dan de inhoud van deze link:
https://www.podiuminfo.nl/news/48814/En ... -theaters/
Alle grote theaters/podia die kunnen aantonen coronaproof te werken krijgen een ontheffing; ik tel er vele tientallen. Ik meen dat de kerken waar een deel van de Staphorster- en Barnevelder bevolking kerkt, minstens zo sterk al hebben aangetoond dat zij voor een ontheffing in aanmerking zouden komen. Niet dat ze die nodig hebben vanwege geldende wetgeving. En daarom vond ik de opmerking van 'Kroppie' dom omdat zij steunt op een modieus vooroordeel ten aanzien van cultuur en religie. Ze gaat voorbij aan verdedigbaar gedrag en zal vooral als denigrerend worden opgevat en daadoor zinloos zijn.
Bijna 500 bladzijden 'Ernst en luim" telt deze draad nu en ik volg haar regelmatig met groot genoegen. De mix van humor, emotie en
(on-)deskundigheid t.a.v. Corona vind ik zeker zinvol, al was het maar om te ontdekken hoe verschillend er wordt gedacht over belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen daar om heen.

Henk
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80390
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Mooi verwoord Henk. Al ben ik het niet eens met het modieuze vooroordeel dat zou rechtvaardigen een mening als zijnde dom te omschrijven. Maar daarin mogen we van mening verschillen uiteraard.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

iemand mag mijn mening dom vinden, misschien vind ik dat van andere meningen ook , ik geloof het allemaal wel. :bow:

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
isoplus
Berichten: 6380
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Het Coronavirus



Bericht door isoplus »

Ja Jos, dat is het probleem met geloven :wink:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

https://nos.nl/liveblog/2353145-ongemas ... n-aan.html

Grapperhaus, Willem Alexander, de Paus, ja zo worden we Corona wel de baas :bang:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ach ja, "alleen samen krijgen we het virus er onder".
Dat geldt voor de één meer dan voor de ander. :roll:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22835
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

We zijn allemaal gelijk.
Alleen ik een beetje meer dan jij.



Paul
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Niets nieuws toch?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Als ik het allemaal goed begrepen heb dan mag een ieder die een 2e huisje heeft daar gewoon naar toe en gebruik van maken.
een ieder mag rustig op vakantie naar de Roompot en Landel en Centerpark achtige instellingen om te genieten van een vakantie
Campers mogen probleemloos weg want het is veiliger in een camper en in mijn beleving zelfs veiliger dan thuis waar de visitie gewoon blijft komen.

maar als je koning bent en het hele jaar de ploeris heb gewerkt en weinig of geen vakantie met je gezin heb kunnen vieren dan is het een schande als je in je eigen vliegtuig , naar je eigen Villa met je eigen vrouw en kinderen er 2 weken tussen uit wil...op eigen grond.. :bang: :bang: :DD :DD :DD
Ja ja het is mij duidelijk...maar de Moezel staat vol met Nederlanders de nodige campings hier in Nederland staan vol met campers..

Maar ik begrijp nu dat dat heel anders is.......

Of zijn er vele camperaars ook gewoon asocialen omdat ze van hun camper willen genieten.. :lol3: :lol3:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

het is maar de vraag of wa zich de ploeris werkt, heb hem nooit bezig gezien. :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vertrokken2 »

hwendt schreef:
wo 21 okt 2020, 17:53
Als ik het allemaal goed begrepen heb dan mag een ieder die een 2e huisje heeft daar gewoon naar toe en gebruik van maken.
een ieder mag rustig op vakantie naar de Roompot en Landel en Centerpark achtige instellingen om te genieten van een vakantie
Campers mogen probleemloos weg want het is veiliger in een camper en in mijn beleving zelfs veiliger dan thuis waar de visitie gewoon blijft komen.

maar als je koning bent en het hele jaar de ploeris heb gewerkt en weinig of geen vakantie met je gezin heb kunnen vieren dan is het een schande als je in je eigen vliegtuig , naar je eigen Villa met je eigen vrouw en kinderen er 2 weken tussen uit wil...op eigen grond.. :bang: :bang: :DD :DD :DD
Ja ja het is mij duidelijk...maar de Moezel staat vol met Nederlanders de nodige campings hier in Nederland staan vol met campers..

Maar ik begrijp nu dat dat heel anders is.......

Of zijn er vele camperaars ook gewoon asocialen omdat ze van hun camper willen genieten.. :lol3: :lol3:
Je vergeet nog melding te maken van zijn patjepee boot.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Ik wel. Op de rechte schaats :)
PE1OPQ Theo
Berichten: 4574
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

hwendt schreef:
wo 21 okt 2020, 17:53
maar als je koning bent en het hele jaar de ploeris heb gewerkt en weinig of geen vakantie met je gezin heb kunnen vieren dan is het een schande als je in je eigen vliegtuig ,
Er zijn meer mensen die zich de pleuris werken en geen tot bijna geen vakantie hebben gehad.
De koning mag gebruik maken van het regerings- vliegtuig, dat is gratis voor hem, ook prive mag hij er gebruik van maken.
De belasting betaler betaald het voor hem, juist ook de gewone burger die aan het werk is en zich de pleuris werkt.
Ben het met je eens dat ook de gewone burger zo veel mogelijk thuis moet blijven, maar het is een advies hé?
De koning heeft een voorbeeld rol, en dat heeft hij vandaag netjes verwoord.
Ik zeg excuus geaccepteerd.

Theo
Plaats reactie