Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

:mrgreen:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op wo 01 nov 2023, 3:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Herkenbare zaken maar we blijven wel vrienden bezoeken/ontvangen op veilige afstand en maximaal 2.
Sociale contacten zijn toch ook belangrijk naast het wandelen in de natuur.

En voor het eerst in 14 jaar sneeuw in Nederland lijkt ons ook mooi, het moet niet te lang duren.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ontario »

Kroppie schreef:
zo 18 okt 2020, 11:51
er zijn heel veel mensen die van alles geloven, kijk maar naar b.v. barneveld of staphorst.

jos
Het is wel erg goedkoop, gemakkelijk en ook nog eens aantoonbaar dom om 'Barneveld' en 'Staphorst' zo neer te zetten. Daarnaast is het in het belang van een werkbaar forum om je aan de principes te houden die ten grondslag liggen aan gebruiksregel 1. Het ligt hoogstens een beetje anders en begrijpelijk als "Kroppie" gewoon even zijn onbegrip voor wetgeving en redelijkheid wil ventileren.

Henk
Gebruikersavatar
Sun
Berichten: 543
Lid geworden op: di 24 apr 2012, 18:35
Locatie: Boven Leeuwarden

Re: Het Coronavirus



Bericht door Sun »

Waarom is een discussie goedkoop als die niet in je beleving past? En ‘aantoonbare’ domheid?
Ik laat t mij graag uitleggen.

Arie
Knaus Sun Ti 650 ME, Renault Master 3.0 L, dCi 140
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door Atoz »

Ontario schreef:
zo 18 okt 2020, 22:35
Het is wel erg goedkoop, gemakkelijk en ook nog eens aantoonbaar dom om....
Door mijn aanwezigheid hier op dit forum ontdekte ik dat Nederland en België wel degelijk twee verschillende landen zijn.
En ook al weet ik de reden dan van jouw schrijven, het was een ontdekkingsreis naar dat waarom voor me, maar ik zou graag jouw bewijs lezen dat Jos hier goedkoop, gemakkelijk en ook nog eens dom deed.

Dus toon het me aan!
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Regel 1 en religie is duidelijk. Het ging hier echter niet over het geloof van de mensen. Het ging over hun gedrag. Een samenkomst met velen waar dat elders niet meer mag. Naar is gebleken leggen de kerken het dringende advies aangaande het maximale aantal personen in een binnenruimte naast zich neer. Dat daar in dit topic iets van gevonden wordt lijkt me niet in strijd met het principe dat ten grondslag ligt aan regel 1. Dat wil voorkomen dat mensen vanwege hun religie worden gekwetst. Een aantal berichten zijn om die reden verwijderd. Hier gaat het echter om hun gedrag. Daar mag je op aangesproken worden. Net als we dat doen met o.a. jongeren, ouderen, winkelend publiek, voetbalsupporters en cafébezoekers. Waarom zou dat bij kerkgangers niet mogen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Kleine kanttekening. Niet de kerken, maar sommige kerken. Ook hier betreft het maar een klein aantal anders koersenden.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Helemaal correct.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

thole schreef:
zo 18 okt 2020, 20:39
Herkenbare zaken maar we blijven wel vrienden bezoeken/ontvangen op veilige afstand en maximaal 2.
Sociale contacten zijn toch ook belangrijk naast het wandelen in de natuur.

En voor het eerst in 14 jaar sneeuw in Nederland lijkt ons ook mooi, het moet niet te lang duren.
Mee eens, hoewel ik over de sneeuw nog even wil nadenken... :mrgreen:

Maar dat bezoek, mag ik vragen hoe je dat voor je ziet/ doet?
In elke winkel staat desinfectiegel, die weinig mensen lijken te gebruiken, maar ik altijd.
Zet je dat ook bij je thuis neer?
En hoe staan mensen er tegenover als je zou vragen om dat ook te gebruiken, als ze dat niet uit zichzelf doen?
Ik vind bezoek heel leuk, maar ik ken het "nieuwe abnormaal" niet echt in de omgangsvormen.
Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik hecht toch wel aan hygiëne...
Onze kamers zijn niet groot, daar moet ik echt iets op bedenken.
Ramen open voor de ventilatie, mondkapjes, gel, afstand, hoe zien jullie het voor je?
Niet echt alleen Thole, maar alle lezenden hier?
Ik heb geen zin om weer maanden geen mens te zien.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Bij ons staat id een flesje desinfectie gel , naast het gewone handzeep pompje
en komt er iemand die niet tot ons directe huishouden behoort ,bv een werkman ,binnen
vragen we id of die dat ff wil gebruiken

Reden veel vreemd volk over de vloer gehad ivm verhuizen ,klussen , bezorgingen en kleine reparatie,s

En die sneeuw :bang: laat maar weg blijven
hadden afgelopen dagen weer 50 tinten grijs , word er gelijk depri van :mrgreen:

nu schijnt het zonnetje, en zo dadelijk met de kleinkinderen naar Gaia Zoo toe :wink:
we leven ook nog , kan nog lang genoeg begraven zijn :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Mij zou het niet storen als ik werd gevraagd mijn handen te ontsmetten. Is ook het eerste wat ik zelf doe als ik thuiskom. Voor de rest kennen de mensen die bij jullie op bezoek komen waarschijnlijk je bezwaren en bedenkingen. Daar ga je dan als visite in mee lijkt me. Wat je ook doet, elk contact is een risico. Daar kan ook die visite niks anders van maken.
Tussen begraven zijn en voorzichtig zijn zit overigens een hele wereld, maar goed. En ja, lekker. Sneeuw.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Feitelijk mogen de kerken de regel van 30 personen naast zich neer leggen ze vormen een uitzondering net als bijv. Schiphol. Maar of dat verstandig is, die discussie snap ik.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ijks-leven


//Kees.

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

van mij mag iedereen geloven wat ie wil, en heb daar zolang het algemeen belang daar niet mee geschaadt word, geen enkele moeite mee, alleen heb ik er wel een mening over en die mag ik ook uiten, net zoals een ander mag geloven.
en daar mag iedereen ook weer een mening over hebben, en als iemand vind dat mijn mening in vergelijking met zijn mening dom is, wel het zij zo, kan me er niet druk om maken, ben reeds too old to worry.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie