Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vertrokken2 »

Die damrellen waren slechts onderdeel van het proces. Verandering gaat nu eenmaal gepaard met horten en stoten.
Ik leefde overigens niet onder een steen destijds, ik lag op de dam.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

Will schreef:
zo 25 okt 2020, 10:29
Wat dacht je nu van al die kinderen die verwend worden door de ouders en opa's en oma's.
Al die overdreven aandacht op scholen en therapeuten om het kind in goede banen te leiden.
De hele dag achter de games om oorlogje te spelen maar onder tussen fictie en werkelijkheid niet meer kunnen onderscheiden.
Met andere woorden het is van alle tijden en heeft niets met rechts populisme te maken maar met gezond verstand.

Mvrgr.Wil
Deze er even specifiek uitgehaald. Jij noemt het overdreven aan dacht. Maar ik denk dat jij op dit gebied het contact met de realiteit hebt verloren. Heb je enig idee wat er tegenwoordig van een kind van 5 0f 6 verwacht wordt? Dat is heel veel meer als in de jaren zestig. Dat is veel meer dan alleen school want ook je omgeving verwacht veel. En dat wordt bij het ouder worden echt niet minder. Een en al tests en vergelijken met het gemiddelde. En als je er teveel onder onder zit.... Tsja het is goed bedoeld maar eigenlijk wordt je verteld dat je niet goed genoeg bent. Als je 'vroeger' van de mavo of lts af kwam en je kon niet verder ging je werken. Zat 'simpele' banen (als je wou). Niks aan de hand. Als je tegenwoordig vmbo, en niet verder gaat/kan, ben je veelal een 'dom' probleem geval wat niet in de maatschapij past. We maken onze maatschapij steeds luxer en automatiseren steeds meer. Daarmee worden de verwachtingen voor onze kinderen ook steeds hoger. Daarnaast is ons opleidings systeem compleet door geschoten in de richting van efficientie (kosten besparen) en optimalisering. Wie zegt dat een kind gemaakt is om zo snel zo veel mogelijk te leren? Het 'kind' zijn is compleet uit het oog verloren. Maar goed jij zal wel denken: flinke klap erop, stuk strenger zijn, en alles komt weer goed! Simpel populistisch gelul van jou kant.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

iSonic schreef:
zo 25 okt 2020, 11:53
Maar goed jij zal wel denken: flinke klap erop, stuk strenger zijn, en alles komt weer goed! Simpel populistisch gelul van jou kant.
Ik lees en lees uit jou stuk hetzelfde als wat Will schrijft, te veel doorgeschoten in het vul in.
Als volwassen mensen zo veel van hun kinderen verlangen, dan moet je je afvragen waarom ouders dit dan doen.
En wat de oorzaken van dit presteren eisen van hun kind(eren) zijn.
Beter denkende mensen zijn er niet van gekomen, gezien het feest gehalte :D en niet na leven van dringende oproepen.

Geweld heeft nog nooit iets opgelost, en zal het hier ook niet doen.
Hetzelfde geld voor censuur, lost niets op maar verschuift het verzwegen naar voren waar het verder groter kan broeden.
En wat af en toe naar buiten komt, nu in de vorm van de complot denkers.

Theo
Vopper
Berichten: 2188
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

Weer een staaltje
"Jongerencultuur" langs de A27 :bang: op het nieuws, 300 lui met sch... aan corona, agent gemept enz. :bang: :twisted: Als pubers niet opgevoed worden krijg je dus dit als resultaat.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

En in Wageningen eerst een paar rotte eieren tegen en gisteren een paar stenen DOOR de ruit van een studentenkamer.
Bewoond door Chinese studenten.

De wereld word een beetje gek van dit virus geloof ik.
Vopper
Berichten: 2188
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

Zal waarschijnlijk wel aanleiding voor zijn geweest, zoals harde zgn. muziek. Je zal er maar naast wonen.

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Vopper
Berichten: 2188
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

Dafluc schreef:
zo 25 okt 2020, 9:54
Denk dat Vopper nog nooit op een Vrije School is geweest. Er zijn overigens genoeg landen waar je met deze instelling prima kunt wonen.
Toevallig wel en zag de resultaten van dit onderwijs :bang:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Het Coronavirus



Bericht door metatoon »

Vrije school geen vrije school!!!!!!!
Bij de opstandelingen zitten hoogst waarschijnlijk beide kampen .
Eigen verantwoording is in iedergeval nergens te bekennen .

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
jaccoh
Berichten: 1220
Lid geworden op: vr 22 feb 2019, 13:36
Locatie: Lunteren NL

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaccoh »

Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar het gaat mis op het sociale vlak. Voor mij is het normaal om rekening te houden met mijn omgeving. Of dat nu zwaar gelovigen, moslims of gewoon de baby van de buren, die tussen de middag nog slaapt is.

Ik begin het idee te krijgen dat dat uniek is. De maatschappij is steeds meer gericht op ikke ikke ikke en schijt aan de rest.
Het beperkt zich niet tot de jongeren. Die volgen het voorbeeld van ouderen

Groet Jacco

Groet
Jacco
Vopper
Berichten: 2188
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Het Coronavirus



Bericht door Vopper »

:thumbup: :clap:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

PE1OPQ Theo schreef:
zo 25 okt 2020, 12:03

Als volwassen mensen zo veel van hun kinderen verlangen, dan moet je je afvragen waarom ouders dit dan doen.
En wat de oorzaken van dit presteren eisen van hun kind(eren) zijn.

Theo
Het zijn lang niet altijd de ouders die veel van hun kinderen verlangen. Natuurlijk je wil dat je kind het goed doet op school. Maar het is ook gewoon ons systeem. Ik ben 45 en zat op mijn vierde echt geen cito toetsen te maken. Dus op dat vlak is er al een verwachting.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Het Coronavirus



Bericht door iSonic »

jaccoh schreef:
zo 25 okt 2020, 12:36
Waar het mis is gegaan weet ik niet, maar het gaat mis op het sociale vlak. Voor mij is het normaal om rekening te houden met mijn omgeving. Of dat nu zwaar gelovigen, moslims of gewoon de baby van de buren, die tussen de middag nog slaapt is.

Ik begin het idee te krijgen dat dat uniek is. De maatschappij is steeds meer gericht op ikke ikke ikke en schijt aan de rest.
Het beperkt zich niet tot de jongeren. Die volgen het voorbeeld van ouderen

Groet Jacco
Heb je mijn link van de NOS gelezen? We leven in een heel individualistisch land. Dat is niet 'steeds meer' zo. Dat is al heel lang zo. Het is onze cultuur. En komt nu, door corona, extra naar voren.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Het Coronavirus



Bericht door Atoz »

Ach dat gezeur over die jongeren is uiteindelijk ook een oud verhaal.

We schudden bezorgd het hoofd en beweren bloedserieus dat de jeugd van tegenwoordig zich schandalig gedraagt, met geld smijt en te dom is voor woorden. Ha, laat dat nou al duizenden jaren een dingetje zijn.

15 citaten die bewijzen dat we ons druk maken om niks en dat het allemaal goedkomt.

‘Onze jeugd heeft een sterke hang naar luxe, slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. Ze geven de voorkeur aan kletspraatjes in plaats van training. Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden niet hun mond in gezelschap en tiranniseren hun leraren.’
Socrates, 5e eeuw voor Christus

‘Jonge mensen denken dat ze alles weten, en zijn altijd erg zeker van hun zaak.’
Aristoteles, 4e eeuw voor Christus

‘De jeugd voorziet nog niet wat verstandig zou kunnen zijn en verspilt zijn geld.’
Horatius, 1e eeuw voor Christus

‘De jeugd was nooit eerder zo minachtend, ze kijken neer op ouderen, tonen geen respect voor eerbare lieden en magistraten.’
Thomas Barnes, 1624

‘Steden en straten zijn gevuld zijn met onzedelijke, slechte kinderen. Het doet pijn te horen wat een vuige en schunnige taal uit hun monden komt.’
Robert Russel, 1695

‘Deze weke, zichzelf bewonderende, uitgemergelde frutsels kunnen toch niet afstammen van de helden van Poitiers en Agincourt?’
Schrijver onbekend, 1771

‘De onbeperkte toegang die veel jonge mensen hebben tot romans, korte verhalen en toneelstukken heeft de hoofden en moraal van menig veelbelovende jongeling verpest en gecorrumpeerd.’
Dominee Enos Hitchcock,1790

‘Een beangstigende horde onbeschaafde wilden die schrijlings op paarden rijden, drinken, vloeken, vechten, roken, fluiten en nergens om geven. De moraal van kinderen is tien keer erger dan vroeger.’
Anthony Cooper, graaf van Shaftesbury, 1843

‘Een verderfelijk enthousiasme om te leren schaken heeft zich over het land verspreid. Er zijn talrijke schaakclubs opgericht in steden en dorpen. Schaken is minderwaardig amusement, dat de geest berooft van waardevolle tijd die beter gestoken kan worden in nobeler bezigheden.’
Scientific American,1858

‘Niet eerder is de jeugd blootgesteld aan zulk risico op verdorvenheid en stilstand dan heden ten dage.’
The Psychology of Adolescence, 1904

‘We dagen iedereen uit te ontkennen dat het jonge volk als nooit tevoren een houding heeft die zich het best laat omschrijven als onattent, onbeschoft en volslagen egoïstisch.’
Hull Daily Mail,1925

‘Ouders verzaken hun plicht kinderen zelfbeheersing en discipline aan te leren.’
Leeds Mercury,1938

‘Veel jonge mensen zijn zo verwend dat ze zijn vergeten dat er zoiets bestaat als lopen, ze stappen zonder erbij na te denken in de bus.’
Falkirk Herald,1951

‘Het is de eerste generatie die in zo’n grote welvaart leeft en er toch zo hartgrondig over klaagt.’
Washington Post,1993

‘Ze klimmen liever in de Himalaya dan dat ze carrière maken. Ze willen vermaakt worden, maar hun aandachtspanne is korter dan de klik van de afstandsbediening van de tv.’
Time, 2001


bron History Hustle. https://historyhustle.com/2500-years-of ... eneration/

Maar ze zijn, ondanks alles, nog steeds de toekomst! Kijk maar eens naar jezelf! 50 je geleden ;-)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
metatoon
Berichten: 9611
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Het Coronavirus



Bericht door metatoon »

Zal misschien mislukken.
Nu neem ik afstand van dit topic,voor alle duidelijk geheel op neutrale basis.
Ik doel hier op niemand persoonlijk.

Gr. Toon
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Plaats reactie