Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
DynaDetty
Berichten: 690
Lid geworden op: di 28 jul 2015, 14:16
Locatie: Beetsterzwaag

Re: Het Coronavirus



Bericht door DynaDetty »

Er komt vast nog een tijd dat ik dit draadje ga missen.


D’n poat op’t gas en ........ wiedergoan
D'n poat op het gas en.......wiedergoan
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik hoop het met je mee :wink:
Afbeelding
roma
Berichten: 4520
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

De geldwolven van testbureaus azen op 1 miljard Euro belastinggeld om toegangstesten te kunnen uitvoeren. Weggegooid geld, gouden bussiness en achterlijk beleid.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Met je laatste zin ben ik het wel eens maar waarom moet je ze dan geldwolven noemen?
Ze leveren een dienst waar een ander voor wil betalen. Dat is gewoon handel. De GGD prikt en test ook niet voor niets. Kost ook miljarden en dat zijn volgens jou dus ook geldwolven?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Beetje nuanceren? Het hele verhaal.
Afbeelding
AadenAnke
Berichten: 13174
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Het constante resultaat van aanbestedingen veel omzet voor adviesbureaus juristen extra kosten en tijd van een heel controle en gunning systeem daarna weer allerlei bezwaar en beroep procedures en dan uiteindelijk een definitieve gunning kassa en nog eens kassa een hele hoop mensen aan het werk voordat er in dit geval maar ook 1 test wordt afgenomen :bang: :bang: en wie gaat dat direct en indirect betalen in eerste instantie de opdrachtgever (lees in dit geval de overheid) en uiteindelijk dus de belastingbetaler.
Publieke aanbestedingen is een bedrijfstak op zich zelf geworden. Dan heb ik het nog niet over de tijdspanne die het inneemt minstens 3 maanden en dat haal je nooit desnoods steekt er wel een rechter een stok tussen de spaken. Aanbestedingen een gruwel als je er eenmaal ervaring mee hebt.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Column Ronald Plasterk in Telegraaf:
We hoeven geen persconferenties meer, met empathie en met Irma. We hoeven ook geen proefvakantiereis naar Rhodos of tweede proefvakantiereis naar Gran Canaria, geen Fieldlab-festivals, geen beloftes van komende versoepelingen, en geen (fout aanbestede) testlocaties voor 925 miljoen. We moeten maar één ding: vaccineren!

https://www.telegraaf.nl/watuzegt/10549 ... vaccineren

En daar sluit ik mij bij aan.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik snap de bedenkingen tegen het aanbesteden. Het is echter ook fout dat een stichting slechts één bedrijf aanneemt als tester en die al het (belasting)geld laat verdienen. Dat roept vragen op? Familiebedrijfje misschien? Daar had men iets zorgvuldiger in kunnen acteren.
Afbeelding
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Het Coronavirus



Bericht door willemzon »

Helemaal eens met Ronald plasterk.
Er worden milioen en uitgegeven aan testen proefvakanties en ander gelul.
Ik zou zeggen, betaal de hoofdprijs aan vaccinaties.
Volgens mij is en blijft het een koehandel, de hoogste bieder heeft voorrang.
De betaler bepaalt.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

de betaler en dat zijn wij, die heeft niets te bepalen in deze, die heeft tegenwoordig enkel maar te accepteren.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Tenzij je het niet accepteert en andere oplossingen zoekt :-)
Meen toch daarvan ook hier op het forum wel eens voorbeelden te hebben gelezen die uit kostenoverwegingen hun heil elders hebben gezocht ;-)
Meine
Berichten: 4689
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Het Coronavirus



Bericht door Meine »

Dafluc schreef:
vr 16 apr 2021, 9:02
Ik snap de bedenkingen tegen het aanbesteden. Het is echter ook fout dat een stichting slechts één bedrijf aanneemt als tester en die al het (belasting)geld laat verdienen. Dat roept vragen op? Familiebedrijfje misschien? Daar had men iets zorgvuldiger in kunnen acteren.
Als Limburger zou jij toch als geen ander moeten weten wat er op dat vlak zoal mis gaat. Frauduleus aanbesteden is net als de Limburgse vlaai een echte specialiteit daar. Mag de gemiddelde burger zo langzaamaan misschien met enige argwaan de aanbestedingen volgen?
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik denk dat je mijn punt mist. Ik ben geen ambtenaar dus heb niks met aanbestedingen te maken. Ook niet als Limburger. Ik snap de bezwaren. En natuurlijk mag iedereen kritisch zijn. Graag zelfs. Tot zover de aanbestedingen. Maar het is ook een beetje vreemd dat een stichting van de weet-ik-hoeveel testbedrijven die ons land inmiddels rijk is er één uitkiest en die al het werk laat doen. Want waarom die wel en al die anderen niet? Hoe objectief was die keus? Ook daarop mogen we toch kritisch zijn. Het gaat namelijk om een behoorlijk bak werk en inkomsten.
Afbeelding
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Effe iets anders...
Als ik naar de cijfers kijk op coronabeeld.nl, lijkt het of men nu elke 2 dagen zo'n 250.000 mensen 'wegprikt'.
Dat zijn vaccinaties door de GGD, huisartsen en ziekenhuizen tezamen.
Maar het schiet dus wel lekker op.

Als je naar de bevolkingsopbouw kijkt, dan zie je dat er bijvoorbeeld zo'n 190.000 mensen geboren zijn in 1951.
Dat is de jaargang waar we nu zijn aanbeland.
Niet dat die misschien al daadwerkelijk geprikt zijn, maar afspraken van deze groep zijn al gemaakt.

Het aantal kandidaten die iets jonger zijn loopt op naar 210.000 bijvoorbeeld uit de jaargang 1955.
Benieuwd wanneer we bij die jaargang gaan aankomen.
Maar dat zou best wel snel kunnen zijn als we in 8 dagen tussen de 800.000 en een miljoen mensen kunnen prikken
Groet, Ruud
Plaats reactie