Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

En ondertussen heeft Frankrijk iets minder vertrouwen in een goede afloop van de zeer forse verspreiding van het virus onder onze medelanders dan onze geachte forumleden en scherpt de voorwaarden voor Nederlanders aan.
Gelukkig mag er ook een anti-gen test gebruikt worden die nog veel onbetrouwbaarder is dat de alhier gewraakte PCR test maar wel actuele besmettelijkheid aan toont blijkbaar (zij het met een relatief lage betrouwbaarheid).
Blijven Fransen natuurlijk ;-)
Laatst gewijzigd door Marco Polo op za 17 jul 2021, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het Coronavirus



Bericht door FrankdB »

De positieve PCR tests laten juist veel besmettingen (niet noodzakelijkerwijs besmettelijken) zien in bepaalde leeftijdsgroepen, dus een hoge prevalentie lijkt me wel terecht op dit moment.

Het feit dat een PCR test in laboratoriumomgeving beter presteert dan in een praktijkomgeving maakt haar nog niet slecht.

Het idee achter testen-voor-toegang was dat je zoveel mogelijk de besmette personen eruit filtert zodat een groot deel van de samenleving weer open zou kunnen. Ik vond (en vind) dat een onverstandig idee maar niet om de reden dat je grote groepen gezonde mensen moet testen.

Ik ben het met je eens dat we beter langer bij vorige beleid hadden kunnen blijven: bij klachten laat je je testen en blijf je thuis.

Frank
roekie
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 15:10

Re: Het Coronavirus



Bericht door roekie »

Frank , het laatste woord is er nog niet over gesproken vermoed ik :bow: misschien dat dit artikel jou interesseert van FTM :https://www.ftm.nl/artikelen/grenzeloos ... Zx3N2tM%3D
Gebruikersavatar
FrankdB
Berichten: 882
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 8:53

Re: Het Coronavirus



Bericht door FrankdB »

Interessant artikel waarin een heleboel dingen worden gezegd die op mij verstandig overkomen. Dank.

Frank
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Met Freedom Day in de UK nog maar 2 dagen weg heeft de Britse minister van volksgezondheid zich ziek gemeld.

Heeft milde COVID klachten

Na een dubbele vaccinatie.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik ben dan toch wel benieuwd, wat hij heeft gehad.
Maar het kan dus zeker wel, besmetting na de vaccinaties.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Een onverwachte samenloop van rampen.
In Duitsland roept Rode Kruis de bevolking op met spoed bloed te doneren.
Niet omdat er zoveel gewonden zijn in de overstroomde gebieden.
Maar omdat in die gebieden de infrastructuur voor bloedinzameling vernietigd is.
En nu de ziekenhuizen weer vol op bezig zijn met - al dan niet uitgestelde - operaties na de laatste Corona golf hebben ze bloedplasma hard nodig.
Ze zaten de laatste tijd al een beetje krap en deze ramp kunnen ze er dan net even niet bij hebben.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22853
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

Als ik het zo lees...
Deur VK maar weer even dicht?


Paul
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De stunt die Johnson wilde uithalen was eigenlijk wel een hele mooie.
Langdurig contact met minister Jarvid.
Samen met minister Sunak van Financiën.
Jarvid positief en klachten.
Dus Johnson en Sunak moeten 10 dagen in quarantaine.
Natuurlijk hadden ze daar geen zin in en hadden een list bedacht.
Speciaal voor hun was een proefproject bedacht waarbij ze niet in quarantine zouden hoeven en elke dag getest zouden worden.
(Iets wat ook voor de rest van de Britten een optie zou zijn ware het niet dat ze hier de testcapaciteit niet voor hebben).
Een en ander zou wetenschappelijk gevolgd worden en resultaten vastgelegd,
Prima geregeld dus Afbeelding

Alleen trapten het Britse volk hier niet in :D :D
En uiteindelijk zijn ze toch in quarantaine gegaan ;-)
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik lees net, dat in de VK 60% van alle mensen, die worden opgenomen volledig is gevaccineerd.
Ik hoop dat dat niet waar is, dat vind ik wel erg veel.
In de persconferentie werd ook duidelijk dat nu zo'n 60 procent van de mensen die worden opgenomen in een ziekenhuis volledig zijn gevaccineerd. Een topadviseur van de regering, Patrick Vallance, zei erbij dat dit percentage niet verrassend is, aangezien de meeste mensen nu zijn ingeënt. Hij benadrukte dat de vaccins zeer effectief zijn tegen ernstige ziekte.
NOS.nl liveblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4576
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

AZ hebben ze allemaal gehad, en die is wat minder effectief.
En als ze allemaal het gedrag vertonen wat wij hier ook zien, alle regels overboord en gewoon je gang weer gaan?

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Het was inderdaad een foutje.
Britse adviseur corrigeert: 60 procent Britse ziekenhuisopnames niet gevaccineerd

De belangrijkste wetenschappelijke corona-adviseur van de Britse regering, Patrick Vallance, zegt dat het niet klopt wat hij eerder zei over het percentage gevaccineerden onder de nieuwe ziekenhuisopnames. Hij zei enkele uren geleden op een persconferentie dat 60 procent van de mensen die worden opgenomen volledig gevaccineerd is. Dat klopt niet, schrijft hij nu op Twitter: 60 procent van de opgenomen patiënten is niet gevaccineerd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Foutje, bedankt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In Oostenrijk heeft het constitutioneel hof het beperken van aanwezigen bij begrafenissen als Coronamaatregelen ongrondwettelijk verklaard.

Het doel was goed maar het laatste afscheid van een overledene kan je niet overdoen of vervangen was het oordeel van het hof.

Foutje, bedankt om met Luc te spreken ;-)

Heeft men helaas nu niets meer aan.
En zo zijn er vele maatregelen in diverse landen geweest waarvan in heden en verleden geoordeeld werd dat ze wettelijk eigenlijk niet konden.

Het “dringende advies’ in NL was zo gek nog niet als je deze zaken voorbij ziet komen.
Waarschijnlijk zijn de juristen van de Nederlandse staat een stuk realistischer geweest ten aanzien van de grondwet dan elders in Europa.
Plaats reactie