Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Ruud Adam schreef:
ma 12 apr 2021, 14:21
thole schreef:
ma 12 apr 2021, 13:50
Aad, het is gelekt door bronnen naar de serieuze media zoal RTL en de NOS.
Als het niet waar was dan zou er gereageerd zijn door Den Haag, het is immers een gevoelig onderwerp.
Er is gereageerd door Den Haag.
Hugo de Jonge heeft afgelopen vrijdag bij Beau reeds aangegeven dat mensen hun verwachtingen moeten temperen.
Bovendien kan de regering niet op elk bericht gaan reageren. Dat gebeurt niet altijd, ook in het verleden niet.
Dat klopt dat ze gereageerd hebben toen de besmettingen weer begonnen te stijgen.
Echter woensdag was het al in het nieuws, het gaat hier niet zomaar zomaar een berichtje.
Het is onderdeel van een essentieel stappenplan waarover in de serieuze media woensdag al bericht werd.
In het NOS journaal zie ik nog Ron Fresen voor me.
https://nos.nl/artikel/2375766-kabinet- ... laten.html

Maar het maakt niet uit voor het dilemma waar de regering inzit, de discrepantie die is ontstaan tussen de wens van de lagere overheden ( waar Gommers vanmorgen begrip voor had bij Sven Kockelmann)) en de regering.
En de desillusie bij veel ondernemers in bepaalde sectoren.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

seth_space schreef:
ma 12 apr 2021, 14:46
.....
De enige kans die je waarschijnlijk ooit krijgt om een werkende vulkaan zo dichtbij te zien.....
Altijd actief, lavastromen te voet bereikbaar: Kilauea op The Big Island. Spectaculair schouwspel, ook als de lava in zee plonst.
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

En om eerlijk te zijn ik krijg steeds meer twijfels over "de serieuze media" krijg steeds vaker het gevoel dat ze zelf bezig zijn met nieuws maken. Niet dat ze liegen maar meer een beetje sturen en duwen zeg maar :oops: weken hoor je niets over sommige dingen en dan staat het er ineens bol van terwijl er niets is veranderd zie het gedoe om het voetbal in Qatar was in 2015/2016 al bekend. Dan voor een nieuwsuitzending ff de hoogte punten voor aankondigen en na afloop van die nieuwsuitzending van 10 minuten nog ff de hoogte punten herhalen dan om bij de terrassen te blijven is dat 3 keer binnen een half uur op tv geweest ja zeg dan de andere dag maar dat het niet zo is mensen hebben de avond ervoor wel 10 keer gehoord maar wel allemaal van we hebben gehoord bij de pisbakken en niet van minister heeft of regering heeft bekend gemaakt.
Nee ik ben geen watje en geloof niet in de complot theorieën maar denk dat de commerciële druk de kwaliteit van de journalistiek in de weg zit

Gr. Aad
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Das weer stuk verder en als ik zo de beelden op YouTube bekijk kun je daar geen thee op zetten zoals in IJsland :thumbup:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

TestCase schreef:
ma 12 apr 2021, 12:27
In gesprek raken is eerst alleen luisteren, luisteren,.... Geen tegen argumenten inbrengen maar serieus nemen. Praten komt later wel.

\\Kees
Ik noem dat juist aanwakkeren. Dan gaan ze roepen "en hij was het met me eens " Luisteren is altijd goed maar serieus nemen noem ik een gevaar..

:cheers:
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Hugo, serieus nemen is iets anders dan mee eens zijn! (Mijn kleinkind, bang voor monsters, nam ik serieus maar was het er niet mee eens.) Wanneer je iemand niet serieus neemt luister je niet en stoppen ze met praten. Ik zeg eenvoudig dat ik het (heel) anders zie maar probeer wel te luisteren, direkt melden dat iets onzin is helpt niet om te praten.


\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Ik vind niet dat luisteren overigens ook betekent dat je wappies (of hoe je ze ook wilt noemen) een plaats dienen te krijgen in talkshows of aan de onderhandelingstafel of als belangenorganisatie gehoord dienen te worden (zoals werkgevers, werknemers, raad van kerken of zoiets).
Groet, Ruud
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Het is een grote groep in onze maatschappij dus sluit ze buiten en bevestig hun stelling

Gr. Aad
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Ja, maar die groep heeft niet een bepaald gemeenschappelijk kenmerk buiten dat ze tegen de regering zijn.
Zitten rechtsradicalen tussen, maar ook zweefmolens die denken dat hun chakra de boel wel oplost.
Ze zijn ook niet georganiseerd, dus wie neem je dan als gesprekspartner? Willem Engel?
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Het Coronavirus



Bericht door bertt »

Net mij Pfizer ontvangen in prikcentrum Koog aan de Zaan, die ging vandaag open. Keurig geregeld daar, niets op aan te merken. Ik ging nog ergens heen vanmiddag en vergat prompt mijn mondkapje. Dat was wel erg optimistisch :wink:

Bert sorry, fout, moet hier niet
Laatst gewijzigd door bertt op ma 12 apr 2021, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Een talkshow is niet echt praten en luisteren en is er bijna meer voor de presentatoren. Zelf kijk ik weinig tv en talkshows, de kranten daarentegen spel ik.
Een platform geven is iets anders dan luisteren en praten, dat platform nemen ze zelf wel in door protesten.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

bertt schreef:
ma 12 apr 2021, 15:51
Net mij Pfizer ontvangen in prikcentrum Koog aan de Zaan, die ging vandaag open. Keurig geregeld daar, niets op aan te merken. Ik ging nog ergens heen vanmiddag en vergat prompt mijn mondkapje. Dat was wel erg optimistisch :wink:

Bert
Ff naar de vaccinatie poll Bert :thumbup:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Blijkbaar blijkt uit Israëlisch onderzoek dat de zuid-Afrikaanse variant van het virus tot op zekere hoogte door het Pfizer vaccin heen kan breken.
Nu hebben ze in Israël maar weinig besmettingen met deze variant dus hebben ze er nog niet zo’n probleem mee.
Pfizer onderzoekt of een 3e shot een oplossing kan bieden.
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Het Coronavirus



Bericht door Toon »

hatse flats en weer enkele miljarden winst
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Plaats reactie