Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3887
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

Nou, fijn om te lezen dat wij er niet alleen zo in staan. :thumbup:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45205
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Jan en Simonne schreef:
zo 09 mei 2021, 18:10
Nou, eigenlijk meer omdat we nog niet weten of, en in welke mate gevaccineerden het virus nog kunnen overdragen.
Gewoon je eigen verantwoording nemen dus.
Dat 1ste klopt niet helemaal.
Volgens Brits onderzoek is de overdracht van het virus ongeveer 40% minder na de 1ste prik. Nu wachten op resultaten uit bv Israel hoe het zit met volledig gevaccineerden.

Wat betreft het houden aan de gedragsregels: morgen krijgen we de 2e prik, dat zal niets veranderen aan ons gedrag.
Misschien dat we een keer eind volgende week met de camper even weg gaan in Nederland.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Het RIVM houdt toch bog even een slag om de arm, ze weten het nog niet zo precies:
Besmettelijkheid na vaccinatie
Vaccinatie beschermt tegen ziekte door het coronavirus. We weten nog niet of iemand die gevaccineerd nog anderen kan besmetten. Daarom nemen we het zekere voor het onzekere: voor gevaccineerde mensen gelden voorlopig dezelfde algemene coronaregels als voor mensen die niet gevaccineerd zijn.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dat van die oudere en het gedrag van 'het is voorbij we kunnen weer' zag je al een tijdje, maar de laatste paar weken neemt dat inderdaad wel een vlucht. Ook bij de jongere 30/50 jarigen zie je een sterke tweedeling van voorzichtig en een groep 'schijt aan'. Onder de 30 zie ik er maar erg weinig die voorzichtig zijn. Ik snap het ook wel, je kleine kinderen broertjes en zusjes daar kan je niet van weg blijven dus maakt het verder dan ook niet meer uit voor ze.
Een kennis van ons zijn vrouw had al 2 prikken gehad, hij net de 1e. Komt de fysio thuis voor zijn vrouw en die belt 3 dagen later: 'Jo ik ben positief, nergens last van hoor maar ik laat het je toch ff weten'. Oké hij ook testen, positief, wordt erg ziek en naar het ziekenhuis. Na een goeie week naar huis, 2 dagen later hartstikke beroerd. Direct naar de IC, 'laten we mevrouw toch ook nog maar een keer testen'. Ja, positief, ondanks dat de 2e er toch al 5 weken inzat en ze geen klachten heeft. Hij is intussen in coma gebracht. Nieren werken niet meer en we vrezen voor het ergste. Denk niet dat we er vanaf zijn

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Wat erg Aad.
Maar ik denk ook, dat dit nog wel eens een lange nasleep kan hebben, ik hoop, dat ik het mis heb.
Wij blijven heel voorzichtig voorlopig.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Het treft een heel specifieke groep zei een politicus tijdens de verkiezingen.
En won er veel stemmen mee.
Totdat het jou overkomt dan is het plots heel anders.!

Bescherming is nooit 100% maar de kans dat je er aan gaat overlijden is wel tot 0% terug gebracht.
Ik wordt wat kribbig over de verhalen, ja ze waren ingeënt en toch ziek geworden.
Ja dat kan nog steeds, er heeft nooit iemand geroepen dat dit niet zo zijn zijn.

Theo
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

we kunnen met z,n allen nog zo veel regeltjes verzinnen als we maar willen en ons er 100% aan houden, MAAR de natuur heeft ALTIJD gelijk, houd daar maar rekening mee.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Met alle respect, maar dat is wel een enorme dooddoener.
En eentje uit de categorie 'open deur'.

Nog een stapje verder en je gaat niet meer vaccineren, want ja, "Gods wil."
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

zo is het door mij niet bedoeld, ik houd me zoals de meesten gewoon aan de regeltjes , maar al zouden we dat allemaal doen dan komt er wel weer een andere variant, en dus nieuwe regeltjes, enz, enz, de natuur uit roeien gaat niet en ja corona is ook natuur, en dat we onderhand met teveel mensen op deze wereld teveel willen is ook natuur, helaas.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Daar kan ik in meegaan.
Veel wetenschappers denken dat er nog tientallen (zo niet honderden) virussen bestaan, die dieren die afgelegen in grotten leven of diep in het oerwoud, onder de leden hebben.
Doordat we als mensen steeds dichterbij komen, komen we ook met deze virussen in contact.
Ebola is er zo eentje, en HIV ook. Tenminste, dat menen vooraanstaande virologen.
Ze hebben altijd bestaan, maar we wisten er gewoon niet van.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8651
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Bij de opwarming van de aarde en de daardoor ingezette dooi van de permafrost in oa Siberië, komen allerlei duizenden jaren ingevroren organismen, virussen, bacteriën weer actief aan de oppervlakte.
Daar verwacht men ook de nodige problemen mee.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19155
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Interessant, even op geGoogled: https://www.google.com/search?q=virus+f ... permafrost
Wellicht staat de wereld inderdaad nog wat te wachten...
Permafrost
Nabij het poolgebied blijft de grond het hele jaar lang bevroren. Deze grond wordt permafrost genoemd. In het Russisch noemen ze het ook wel merzlota, beide betekent: ''bevroren grond'' Men dacht dat deze laag heel langzaam zou ontdooien. Echter, door de klimaatopwarming en extreme temperaturen die er worden gemeten, lijkt het er op dat de laag veel sneller ontdooit dan gedacht. Met alle gevolgen van dien.
Bron Buienradar.nl: https://www.buienradar.nl/nederland/wee ... ent-381d5d
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Wie wil er graag een prik?
Prullenbakvaccin.nl moet verspilling van vaccins tegengaan

Vanaf vandaag kunnen huisartsen en vaccinerende instellingen op de website prullenbakvaccin.nl kenbaar maken of er vaccins over zijn. Iedereen van 18 jaar en ouder kan dan vervolgens een afspraak maken om een overgebleven vaccinatie op te halen.

Op de website staat een speciale kaart waar je op basis van de woonplaats binnen een straal van 20 kilometer kan zoeken op een beschikbaar vaccin. Vervolgens toont de site de contactgegevens van de huisartsenpraktijk of instelling waar je terecht kan.

De website is een initiatief van twee artsen die het niet kunnen verdragen dat er vaccins worden weggegooid. "Een week of wat geleden postte huisarts Marco Blanker dat hij vaccins in de prullenbak moest mikken", schrijft Marlies Schijven, chirurg in het Amsterdam UMC. "Heel veel mensen gaven aan dat verschrikkelijk te vinden. Ook ik en Bernard Leenstra, huisarts in opleiding."

De twee hopen met dit initiatief verspilling van goede vaccins tegen te gaan. "Maar verwacht niet dat er nu meteen al heel veel vaccins zijn op de eerste dag", zegt Schijven nog in haar post. "Maar we verwachten dat er heel snel veel huisartsen zullen meedoen. Want het mág gewoon. En dan verdwijnen er dus zo min mogelijk goede vaccins in de prullenbak."
Bron: NOS.nl lifeblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
AadenAnke
Berichten: 13238
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Leuk en goed idee alleen zo jammer dat dit niet verplicht wordt geregeld door de overheid nee beter maar van niet moeten er teveel mensen over pissen en dan werkt het ook weer niet of pas volgend jaar :silent:

Gr. Aad
Plaats reactie