Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het Coronavirus



Bericht door KTManiac »

PE1OPQ Theo schreef:
di 27 jul 2021, 12:54
Nee want het is niet zijn eigen tekst, van FB geplukt.
Ademt idd de sfeer van de gebruikelijke FB 'wijsheden'. :lol3:
Als ik die wil lezen ga ik wel naar FB.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Daar maakt hij ook geen geheim van gezien de andere naam die eronder staat. Maar precies dat. Als je dit wilt lezen weet je waar je moet zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jheeck
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 19 mei 2019, 13:09
Locatie: Rhenen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door jheeck »

Ik zag eerder handig blockadvies in die naam onder de tekst :lol:
Groet!

Jurjen

ΆΔΕΙΑ - 2021 Adria Twin Supreme 640 SLB 160pk automaat / EP Levelset / Busbiker.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Wie het nog snapt, mag het zeggen:
Het kabinet kondigde gisteren aan de reisadviezen voor EU-landen te versoepelen. Dat was tegen de wens van het OMT, blijkt uit het gepubliceerde advies. Het OMT had liever gezien dat de versoepeling pas in september was ingegaan, als elke Nederlander die dat wil de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren.
NOS.nl

Dus maken we (donker)rode landen geel, dan kan iedereen er gewoon heen...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Geel is testen bij terugkomst toch?
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1737
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Het Coronavirus



Bericht door marjasjaak »

Jacques64 schreef:
di 27 jul 2021, 12:39
WACHT MAAR. Mooie overdenking.het is rood groen rood groen.
❤ Mariëlle Van Heugten
Als je zo'n tekst, geschreven door een ander, plaatst.
Dan is het wel zo netjes om de bron (website link) te vermelden.
Een forum is bedoeld om je eigen mening te plaatsen, en als je een tekst citeert dan de bron vermelden.
Sjaak.
AadenAnke
Berichten: 13261
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik vindt een paar dingen toch echt vreemd geredeneerd b.v. deze
a) sinds wanneer kan een 12 jarige over zijn gezondheid beslissen. Wel we geven 12 jaar oude kinderen het recht om zelf te beslissen bij welke ouder ze wensen te wonen als die bij een scheiding de rechter vragen om hier een regeling in af te dwingen. Dat is bepalend voor de rest van hun leven lijkt mij dus geven we ze dat zelfde recht wat betreft hun gezondheid. De 12 jarige van nu is niet meer te vergelijken met de 12 jarige van 50/60 jaar geleden!
b) we vinden het heel normaal dat sommige zaken en evenementen alleen voor doelgroepen open staan. Wat is er mis om dat ook in deze (Corona) situatie te doen. Er worden solo reizen georganiseerd, het staat een ieder volgens mij vrij om een reis te organiseren voor niet gevaccineerde. Er zijn campings (ik ken er 1 in Frankrijk maar er zullen er vast meer zijn) die heel specifiek hun doelgroep hebben bepaald bij niet gevaccineerde. Zo hebben we rook vrije terrassen en gebouwen mogen sommige wegen mogen alleen door bewoners gebruikt worden. Onze wereld zit vol met onderscheid. Vaccineren kunnen we en mogen we zelf beslissen of we dat willen daarmee kunnen we ons dus onderscheiden. Prima maar dan is het toch niet vreemd dat er groepen zijn die zeggen ik wil niet met die groep omgaan. Of mis ik nu iets? Niet zeggen dat het discrimineren is want het is van beide een vrije keus.

Gr Aad
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

In mijn werkelijkheid zitten we nu in een totaal andere situatie dan vorig jaar. En dan bedoel ik het aantal doden en mensen die in het ziekenhuis liggen. Al dan niet op de ic. En waardoor is dat zo? Door alle vaccinaties. Wil je je niet laten inenten? Wat mij betreft mag je dat zelf weten. Natuurlijk weten we niet wat het op de lange termijn doet. Op de korte termijn is de kans dat je doodgaat een heel stuk kleiner. Ik doe het ervoor. Je mag hier zelf kiezen. Ben ik voor. Maar ik ben er ook voor dat die keuze consequenties kan hebben. En dat ik er niet de dupe van hoef te worden. Vrijheid voor je eigen lichaam maar niet ook voor dat van een ander zeg maar. Daarom kan ik ermee leven dat ze mensen gaan buitensluiten. Dat je iets moet aantonen voordat je mee mag doen.
Afbeelding
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Heb ik nu een déja vu?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Nee. Ik herhaal iets dat ik eerder schreef in het Duitsland topic. En aldaar heb ik het verzoek gedaan zich te beperken tot landgerelateerde info. Ik tik daarmee ook mezelf op de vingers :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8676
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Gaan we nu serieus die FB zooi weerleggen?
Ik was altijd voorstander van discussie met andersdenkenden. Maar de ervaring leert dat ook keiharde feitelijke weerlegging niet geaccepteerd worden en men als een mantra de zaak blijft herhalen.
Favoriete reactie is dan : mogen we dan geen vragen stellen en kritisch zijn.
Dat ondanks het gegeven dat ze antwoord op hun vragen krijgen maar zelf nooit antwoord geven op een wedervraag.
Ze weigeren te accepteren en zoals hier een wappie toegaf : het is onderbuikgevoel.
(wappie is inmiddels een geuzennaam voor ze dus kan geen belediging meer zijn)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Wat mij betreft niet. Mijn post was er in ieder geval geen reactie op. Ik wil eenmalig een bijdrage laten staan. Puur om te laten zien waarom we het hier niet laten staan.
Afbeelding
Jacques64

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jacques64 »

Jan en Simonne schreef:
di 27 jul 2021, 14:26
Wie het nog snapt, mag het zeggen:
Het kabinet kondigde gisteren aan de reisadviezen voor EU-landen te versoepelen. Dat was tegen de wens van het OMT, blijkt uit het gepubliceerde advies. Het OMT had liever gezien dat de versoepeling pas in september was ingegaan, als elke Nederlander die dat wil de kans heeft gehad zich volledig te laten vaccineren.
NOS.nl

Dus maken we (donker)rode landen geel, dan kan iedereen er gewoon heen...
van mij mogen ze ,iedereen die overtuigd is van de goede bedoelingen. De mantra waar men in geloof.zit een hele andere agenda achter. En in het boek van Klaus Schwab verteld hij dat ook..Vriend van Rutte. Wie niet horen wil gaat voelen. Ik pas er voor. https://rumble.com/vkd1i5-mark-of-the-b ... -site.html
PE1OPQ Theo
Berichten: 4584
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Ja tuurlijk heb je een chip gekregen, wat dacht je anders?
We worden gehersenspoeld en dan doen we keurig allemaal wat de schepper wil.
Ik zou zeggen op naar het slachthuis :mrgreen:
Maar met het virus heeft dit allemaal erg weinig te maken hoor.

Theo
Plaats reactie