Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Hugo, :thumbup: :cheers: :hug:

Terwijl in Amstelveen en op het Museumplein weer het ritueel plaatsvindt van de corona-ontkenners, is het aantal besmettingen vandaag de hoogste in 2 weken, 8288. Dit terwijl er doorgaans in het weekend minder wordt getest. Dan hoop je maar dat dit eenmalig is en niet het effect van een gezellige Pasen.

Dat schetst wel gelijk het dilemma van de regering, de druk vanuit de ziekenhuizen en medici, virologen etc. om aan de maatregelen vast te houden en vanuit delen van de maatschappij die aandringen op versoepelingen. Vanmiddag wordt daar koortsachtig over overlegd, welk besluit er wordt genomen, het zal nooit goed zijn.
Ik volg diverse vlogs van mensen die op dit moment een reis door Spanje maken, gaan uit eten pakken een terrasje, want die zijn open, misschien wel beperkt, maar toch.
Kijk ik op besmettingen in Spanje, de helft van wat er in nl. Met meer inwoners.
Ik kan dat niet rijmen.
Willem, de situatie in Spanje is niet te vergelijken 1 op 1 met die in Nederland. Een paar weken geleden hadden ze daar ook 35.000 besmettingen per dag. En het besluit om niet alleen op straat maar ook op het strand een mondkapje te dragen is een paar dagen geleden teruggedraaid, op het strand hoeft het niet meer. En het maakt ook uit of je Spanjaard bent of een toerist. Spanjaarden morgen niet buiten hun eigen regio komen, met een buitenlands nummerbord wordt je geen strobreed in de weg gelegd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Landen vergelijken is sowieso lastig.
Sommige landen hebben een heel andere demografische opbouw. Als je veel ouderen hebt, zijn bijvoorbeeld de sterftecijfers hoger.
Als je situaties hebt dat veel familieleden - inclusief ouderen - onder 1 dak leven, dan heeft dat invloed op de cijfers.
Een land waar werknemers veel indoor werken, zal hogere besmettingscijfers hebben wellicht dat landen waar veel buiten werken.
In Nederland wonen meer dan 400 per KM2, in Frankrijk iets meer dan 100.
Zo zijn er tientallen zaken die van invloed zijn.
Dan heb je ook nog eens de verschillende manieren van tellen.
Wat ook nog uitmaakt, is of mensen zich wel melden bij instanties als ze klachten hebben.
Ook de doodsoorzaak wordt vaak anders omschreven.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Veebee »

Alle forum leden mogen schrijven en denken wat ze willen, indien ontoelaatbaar wordt er in gegrepen.
Wie geeft Hugo het recht om te bepalen wat men hier schrijft, zout zelf op.......
Laatst gewijzigd door Veebee op zo 11 apr 2021, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8594
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

Het was meer een reactie in Hugostijl op de personen die vinden dat dit niet op een camperforum thuishoort.
Die willen liever niet dat er hier over gesproken wordt. Dit was een andere visie daarop.
Moet kunnen. Als je jezelf aangesproken voelt moet je op hem reageren.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Veebee
Berichten: 864
Lid geworden op: za 04 okt 2014, 23:47

Re: Het Coronavirus



Bericht door Veebee »

Ook de Hugo stijl vind ik niet thuis horen op dit forum.
Dat is mijn stijl...... :D
Het gaat niet om wat je doet ! , maar hoe je het doet !
roma
Berichten: 4523
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door roma »

Opmerkelijk dat Hugo hier op het forum omschreven heeft hoe het virus in zijn familie/kennissenkring rond woekerde. Dat zou je toch niet verwachten van iemand die ongezouten zijn waarheid verkondigt en precies weet wie er al dan niet moet worden opgesloten, wie er moet opzouten, en hoe er gehandeld moet worden. Kennelijk in eigen kring niets te vertellen. Vraag me af waarom er in mijn familie/kennissenkring niemand COVID heeft. Het zal toch het verschil zijn tussen schreeuwen en denken.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Aloys »

Mooi, dat was dan een weerwoordje, nu gewoon weer on-topic zonder persoonlijk te worden. En dat geldt dus voor iedereen.
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
henk en lila
Berichten: 3873
Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door henk en lila »

In familie kring leer je wel behoedzaam formuleren op het moment dat je bonus-dochter en haar vriendje dicht tegen de wappies aan blijken te hangen. Gelukkig hadden we appeltaart op tafel en ruimte genoeg voor 1,5 m afstand. :silent:
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Lekker maar zonder slagroom graag :hug:

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Going »

Aan de lijn Aad?
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22715
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Het Coronavirus



Bericht door PaulBng »

roma schreef:
zo 11 apr 2021, 18:15
Vraag me af waarom er in mijn familie/kennissenkring niemand COVID heeft.
Dat dacht ik dus ook.
Blijken er opeens 4 te zijn...

Paul
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Ik had iets geschreven over het feit dat het praktisch onmogelijk is om binnen je familie-, kennissen- of vriendenkring geen mensen te kennen die op een of andere manier covid hadden.
Blijkbaar was dat toch nog te persoonlijk, want verwijderd.
Maar het feit is dat meer dan een miljoen mensen in Nederland geregistreerd Covid hadden ergens in februari. Dan zit je nu misschien al op 1.1 of 1.2 miljoen met de oplopende besmettingscijfers.
Dan is het bijna een statistische curiositeit als je niemand kent die Covid had.
Groet, Ruud
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

@going nee hoor niet aan de lijn ondanks dat er al jaren een kilo of 5 meer gedragen wordt dan dat er door deskundige als wenselijk wordt gepredikt :cheers: :lol: Anke heeft mijn BMI uitgerekend 25,2 dat schijnt dus teveel te zijn :shh: maar ik vindt slagroom niet zo lekker op mijn appeltaart vindt ik het zonde van de taart :lol: alleen krijg je standaard overal slagroom op de appeltaart en als je dan zegt ik graag zonder kijken ze je aan of je van een andere planeet kom. 2 jaar terug in Deventer op dat grote plein op een terras koffie met appeltaart 5 euro hè ff bakkie met Anke wij zitten bestellen 2 koffie 1 x met appeltaart zonder slagroom aub komt er naar 5 minuten een ander meisje met 2 kopjes koffie 1 stuk appeltaart met slagroom uuuh jonge dame ik had zonder slagroom besteld ja maar dat zit erna eenmaal op u kunt het er gewoon afhalen hoor :bang: :bang: dat hebben ze geweten geen tip en de slagroom lag op het stoffen tafelkleedje :lol: :lol: dus appeltaart zonder slagroom graag. :lol3: :lol: :lol3: :lol:

Gr. Aad
AadenAnke
Berichten: 13175
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Misschien kan je de mensen om je heen dan niet zo goed? Ik ken er zat ook die er maanden nog ziek van zijn en zelfs 2 welliswaar maar oppervlakkig die er aan gestorven zijn. Niemand kennen in je omgeving dan is die erg klein of zijn het allemaal geheimschuivers :lol3: :lol3: :lol3:

Gr. Aad
Plaats reactie