Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
camperaap
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 24 mei 2020, 19:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door camperaap »

georgethuis schreef:
wo 20 jan 2021, 19:07
Allemaal maar kijken: wanneer ben ik aan de beurt!
Niemand, maar dan ook niemand hoor je over bijvoorbeeld: alle inwoners van Afrika, boorvluchtelingen, bewoners van de overvolle opvangkampen!
Ons eigen welzijn heeft hoge prioriteit!

Graag uw reactie!
Helemaal mee eens George. Dat is de koppen in het zand steken, want als we niet in staat zijn om iedereen te vaccineren, zal dat virus blijven muteren en ons achtervolgen. Maak je geen illusies. Dat virus houd zich niet aan grenzen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Biden is meteen goed bezig en ook voor arme landen lijkt dit goed uit te pakken:
'1,8 miljard coronavaccins voor arme landen in 2021'
Naar verwachting zullen in 2021 zeker 1,8 miljard coronavaccins beschikbaar komen voor arme landen, meldt het Covax-programma van onder meer de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). Daarmee kan 27 procent van de bevolking van 92 betrokken landen worden ingeënt. De organisatie hoopt deals te sluiten met welvarende landen, die naar verwachting vaccins overhouden. Zo heeft Nederland twee keer zoveel vaccins in bestelling dan nodig zullen zijn.

De Verenigde Staten zal onder de nieuwe president Biden deel gaan nemen aan het wereldwijde vaccinatieprogramma, zegt de Amerikaanse gezondheidsadviseur Anthony Fauci. Gisteren besloot Biden al terug te keren als lid van de WHO, als een van de eerste handelingen van zijn presidentschap. Fauci wordt de Amerikaanse vertegenwoordiger daar.
Bron NOS app.

In de uitzending van Op1 zei Kaptein van Pfizer dat mutaties van het virus, waartegen het huidige vaccin mogelijk niet werkt, bestreden kunnen worden door wat veranderingen aan het vaccin, dat zou ongeveer 6 weken duren. Daarna moet er natuurlijk nog wel toestemming worden verleend. Ook Oxford/Zeneca is bezig om te bekijken of het vaccin met het oog op de mutaties veranderd moet worden.
Farmaceut Pfizer kan niet garanderen dat de effectiviteit van het coronavaccin hetzelfde blijft wanneer de tijd tussen de eerste en tweede prik wordt aangepast, zei de Nederlandse directeur gisteravond in Op1. Die interval wordt verruimd van 19 à 28 dagen tot 35 à 42 dagen, maakte minister De Jonge gisteren bekend. Daarmee moet het vaccineren worden versneld.
Gesprek natuurlijk ook terug te zien via NPO start.
Laatst gewijzigd door Dafluc op do 21 jan 2021, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Stel dat het vaccin veranderd moet worden om werkzaam te zijn tegen de nieuwe mutaties, moet dan iedereen die tot dan met het "oude' vaccin is geinjecteerd opnieuw gevaccineerd worden?
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51118
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

lijkt mij wel als het vorige niet werkt tegen de nieuwe mutatie, anders blijft elke oudere mutatie actief en besmettelijk, maar in ben geen vaccin deskundige, ben nog niet eens gevaccinneerd, tegen de huidige variant.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
georgethuis

Re: Het Coronavirus



Bericht door georgethuis »

Jos,
Het is niet zo dat je verkeerde motorolie hebt gebruikt.
Of diesel in je watertank hebt gedaan!
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zelfde als elk jaar een nieuw griepvaccin zoals al jaren gebruikelijk.
Alleen gaat dit wat sneller.
Alhoewel het originele Wuhan virus ook al meer dan een jaar rondwaard natuurlijk.
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zwerfsteen »

Kroppie schreef:
do 21 jan 2021, 12:17
lijkt mij wel als het vorige niet werkt tegen de nieuwe mutatie, anders blijft elke oudere mutatie actief en besmettelijk, maar in ben geen vaccin deskundige, ben nog niet eens gevaccinneerd, tegen de huidige variant.

jos
Zo dacht ik ook Jos.
Maar wanneer er dus nieuwe vaccins komen die wel bestand zijn tegen de nieuwe mutaties, worden misschien wel de zelfde voorrangsregels gehanteerd zoals die er nu zijn.
Dat zou betekenen dat zij die het oude vaccin hebben gehad weer opnieuw moeten en dan ga ik me toch zorgen maken over bijv. de 60 minners die komen nog later aan de beurt.

Marco maakt een vergelijk met de griepvaccinaties maar dan ga je er van uit dat die mensen die nu als eerste met het oude vaccin zijn geinjecteerd pas weer in een nieuwe ronde, bijv. volgend jaar, aan de beurt zijn.
Dat zou in tegenspraak zijn met de voorrangsregels zoals die nu gehanteerd worden.
Juist zij zouden zo spoedig mogelijk beschermd moeten worden.
Groet,
Leny en Pieter
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Het Coronavirus



Bericht door hathi »

Zwerfsteen schreef:
do 21 jan 2021, 12:14
Stel dat het vaccin veranderd moet worden om werkzaam te zijn tegen de nieuwe mutaties, moet dan iedereen die tot dan met het "oude' vaccin is geinjecteerd opnieuw gevaccineerd worden?
Natuurlijk anders denken ze,dathet Te vlug voorbij is :lol3:
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Zwerfsteen schreef:
do 21 jan 2021, 12:34
Kroppie schreef:
do 21 jan 2021, 12:17
lijkt mij wel als het vorige niet werkt tegen de nieuwe mutatie, anders blijft elke oudere mutatie actief en besmettelijk, maar in ben geen vaccin deskundige, ben nog niet eens gevaccinneerd, tegen de huidige variant.

jos
Zo dacht ik ook Jos.
Maar wanneer er dus nieuwe vaccins komen die wel bestand zijn tegen de nieuwe mutaties, worden misschien wel de zelfde voorrangsregels gehanteerd zoals die er nu zijn.
Dat zou betekenen dat zij die het oude vaccin hebben gehad weer opnieuw moeten en dan ga ik me toch zorgen maken over bijv. de 60 minners die komen nog later aan de beurt.

Marco maakt een vergelijk met de griepvaccinaties maar dan ga je er van uit dat die mensen die nu als eerste met het oude vaccin zijn geinjecteerd pas weer in een nieuwe ronde, bijv. volgend jaar, aan de beurt zijn.
Dat zou in tegenspraak zijn met de voorrangsregels zoals die nu gehanteerd worden.
Juist zij zouden zo spoedig mogelijk beschermd moeten worden.
Het vaccin schijnt niet helemaal onwerkzaam te zijn bij een nieuwe besmetting met het Zuid-Afrikaanse virus maar bij 50% van mensen met antilichamen lijkt het dood te slaan.
Voorlopig zijn ze nog wel even bezig om de vaccins weer op maat te maken indien dit duidelijk nodig blijkt.
(6 weken ombouwen en dan nog testen op groepen patiënten).
En zijn we er dus ook nog lang niet klaar mee.
Voorrangsregels zullen wel gehanteerd blijven.
Productie opvoeren en in de zomer is het toch wat minder actief.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

En laat het nu in Zuid Afrika en Brazilië zomer zijn.
Beide landen veel besmettingen door de nieuwe variant en in Manous zijn er mensen voor de 2e x besmet, eerst met het 'gewone' Corona virus, nu met de Braziliaanse variant.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Word effe doorwerken dus voor de vaccin leveranciers ;-)
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: Het Coronavirus



Bericht door Karelkaywa »

Al heel veel jaren hebben wij 's winters een luchtbevochtiger in huis welke helpt om de relatieve luchtvochtigheid op peil te houden. Nu lees ik een stuk in het AD met de kop: Noodkreet wetenschappers: we maken het corona thuis te aangenaam en daar kunnen we iets aan doen.
Onbewust zijn wij al bezig met de oproep die deze wetenschappers doen.

Lees hier het artikel: https://www.ad.nl/binnenland/noodkreet- ... ~aef7dbf1/
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

“Virusdeeltjes hebben een waterschil en door de droogte in huis verdampt die schil.”
Vrij in het begin van de pandemie heb ik wel eens begrepen dat het virusdeeltje deze schil nodig heeft om te overleven.
Is de schil weg dan droogt ook het virusdeeltje uit en gaat kapot.

Misschien weer nieuwe inzichten?
georgethuis

Re: Het Coronavirus



Bericht door georgethuis »

Toevallig vd week een luchtbevochtiger gekocht, parket en houten tafel begint te krimpen en scheuren.

Schijnt ook positief te zijn voor oude verrimpelde huid.
Als u het adres wilt weten, ik hoor het wel!
Plaats reactie