Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Jan en Simonne schreef:
di 13 apr 2021, 10:56
Ik ben niet blij met dat idee om er twaalf weken tussen te laten.
Ik zou me minder beschermd voelen.
Ik ook niet omdat het tegen het advies van het concern ingaat.
3 weken max., meerdere weken ertussen is niet getest. Risico op mutaties heb ik begrepen.
De Jonge zal wel de datum halen van 1 juli alle Nederlanders 1 prik( hij noemt wel vaker data) maar neemt wel risico's.
Eerst natuurlijk maar afwachten wat hij besluit.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Het Coronavirus



Bericht door hwendt »

Ja hier het zelfde Aloys. Mijn dochter is heeft een medische indicatie en wordt door de huisarts geprikt. 51 jaar en de dokter spuit met AZ.
Allerlei berichten over niet onder de 60 jaar gebruiken geld dus niet voor de diverse huisartsen. Huisarts gebeld en die wuift de opmerkingen weg. 1e prik donderdag 15e en de volgende 15 juli... Dus 3 maanden verder.
Ze gaat vandaag met de GGD bellen omdat ze geen AZ wil.
Nee niet mijn mening want ik zou elk medicijn in mijn lijf prikken om van de angst af te zijn en me een stuk veiliger worden.
Wel heel raar dat een huisarts van alle adviezen en verzoeken afwijkt en zijn eigen beleid gaat voeren.

Zelf belde ik op vrijdagavond omdat ik las dat mijn leeftijd aan de beurt was. Vrijdagavond om 17.30 belde ik en op zaterdag 09.00 mocht ik naar Middenmeer voor de pril. Was vlak na de AZ problemen en vele hadden afgezegd of kwamen gewoon niet. Volgende prik 8 mei met
Ging wel na mijn eerste prik wat vrolijker kijken. maar het is volgens mij een redelijk ongecontroleerd zooitje. Buurvrouw is 76 en moet donderdag pas 1e keer prikken. Buurman is 78 was al 3 weken geleden geprikt.
Ja als je door denkt gaat het ook om het aantal medicijnen die ze ontvangen, dan word er landelijk gebeld maar je komt via een doorschakel systemen in je eigen postcodegebied terecht en kijkt men waar er plaats is en de omgeving. Alkmaar Middenmeer Hoorn het rolt allemaal door elkaar door de weigeraars die niet opkomen, afzeggingen door AZ prio patiënten die er tussen door moeten fietsen huisartsen die ja nee geen antwoord hebben over wel met AZ of niet met AZ.. Krijgen vermoedelijk per patiënt betaald en willen doorgaan met AZ. Andere huisarts is er mee gestopt..
Ja ze hebben het niet makkelijk bij die GGD. DE hele dag mensen aan de lijn die vragen of ze al kunnen prikken want ze voelen zich niet lekker .....ppffff moeilijk moeilijk moeilijk dus
Dan de Horeca die wel open kunnen en de marktkoopmannen die ook wel aan de slag willen de vele winkels die vinden dat ze het zelf wel kunnen regelen, terwijl er nog veel ziekenhuis personeel geen prik heeft gehad en de hele dag met Corona patiënten moeten werken En dat alles terwijl de tuinmannen en de administratie van bejaardenhuizen bijna allemaal al geprikt
zijn. Tja we maken door egoïsme onze eigen regels wel en vinden dat we allemaal voor moeten.
Dus op zijn tijd zijn we allemaal kapitein van een groot schip die roept "Vrouwen en kinderen eerst " en vervolgens plaats nemen in de voorste en 1e reddingboot..

Hugo is weer wakker :cheers: :cheers: :cheers: :lol3:
Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 22359
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:04
Locatie: Asten

Re: Het Coronavirus



Bericht door Toon »

ik verwacht eind april dat dan begonnen wordt om de 69 jarige op te roepen
en zo langzaam naar de 65jarige toe
dus Aloys zou eerder begin mei aan de beurt zijn
Een gezond mens heeft duizend wensen
Een ziek mens maar een
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80323
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

thole schreef:
di 13 apr 2021, 11:38
De Jonge zal wel de datum halen van 1 juli alle Nederlanders 1 prik( hij noemt wel vaker data) maar neemt wel risico's.
En dan roept Hugo elke keer opnieuw weer "Nee nee. Ik heb niet 1 juli gezegd. Ik heb begin juli gezegd"!
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Slordig van mij om die subtiele nuance niet te vermelden :P
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Dan heb ik nog wel een paar om aan het rijtje van Hugo toe te voegen. Studenten fysiotherapie die als vrijwilliger ingezet worden op de covid IC om patiënten te draaien mogen geen prik hebben zijn geen werknemers :bang: :bang: wie verzint het?? Maar dat ze niet in het rijtje vanuit Den Haag staan is begrijpelijk die weten niet hoe het in het veld gaat. Sommige uitvoerders zeggen ik doe lekker wat ik wil en de ander zegt nee niet in het rijtje genoemd dan ook geen prik! Ze zouden wel camperaars kunnen worden/zijn :lol3:
EHBO ers en beveiligers in de test straten die geen prikkie hebben met de hele dag twijfel/verdachte gevallen om zich heen. Bijna iedereen wil die prik nu maar we hebben ze niet in het pakhuis liggen dus moet er gekozen worden en dan vallen er altijd buiten de boot helaas. Maar om nu te zeggen totale chaos nee maar dat er dingen beter kunnen zeker. Wat betreft de Rotterdamse huisarts met maar een opkomst van 30% wat wil je als mensen het niet begrijpen (de taal niet spreken) en ze vangen flarden op over risico en doodgaan. Niet vreemd toch als zelfs hier op dit forum met alleen maar deskundige er zijn die zeggen ik wil een ander vaccin :think:

Gr. Aad
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dafluc schreef:
di 13 apr 2021, 11:46
thole schreef:
di 13 apr 2021, 11:38
De Jonge zal wel de datum halen van 1 juli alle Nederlanders 1 prik( hij noemt wel vaker data) maar neemt wel risico's.
En dan roept Hugo elke keer opnieuw weer "Nee nee. Ik heb niet 1 juli gezegd. Ik heb begin juli gezegd"!
Nog erger: "op de drempel van de zomer"...
Wanneer is dat nou weer?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Hij kan ook zeggen 'ergens tussen nu en oudjaar'.
Of 'iedereen is geprikt als iedereen aan de beurt is geweest'.
Maar dan krijgt hij weer het verwijt dat hij geen datum noemt.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De stip op de horizon die iedereen wil maar eigenlijk niemand kan geven ;-)
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Zadowolony »

Hier laat de huisarts 11 weken tussen de AZ vaccinatie liggen. 2 juli zijn we beiden klaar. Goed dat ik zelf de huisarts voor manlief belde, want ze hadden al verscheidene keren hem geprobeerd te bellen op z’n oude mobiel, echter hij werkt al twee jaar niet meer en wij waren vergeten het nummer te veranderen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Bob Diesel »

Bob Diesel schreef:
di 13 apr 2021, 10:42
Het was al een on gecontroleerd zootje
En het word er niet duidelijker op
Het beleid rammelt op dit moment niet alleen
Het kraakt aan alle kanten
🙈🙈 Dus toch :mrgreen:

A , man ,don,t worry ,gaat happy weze :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

In de States wordt geadviseerd om Jansen en Jansen voorlopig niet meer toe te dienen.
Dit in afwachting van het onderzoek naar 6 trombose gevallen die ze daar hebben geregistreerd.

De keuze wordt al steeds minder reuze :-(
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Op bijna 7 miljoen doses, dit ter voorlopige relativering.
Laatst gewijzigd door thole op di 13 apr 2021, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Maar ze leggen het wel stil ;-)
Plaats reactie