Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik vind nog steeds, dat mensen tijdens een pandemie niet naar het buitenland moeten reizen, maar wat jij beschrijft kan natuurlijk ook helemaal niet.
Ik zou dat echt niet in mijn hoofd halen.
Helaas worden de regels steeds slechter nageleefd, maar ik wil gewoon van dat rotvirus af!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4559
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

Je vat het goed samen Bert, en stel dat nu iedereen dat ook zo doet?
Allemaal vinden we dat we het goed en verantwoord doen.
Waarom spreken we dan af dat er reis beperkingen zijn?

Theo
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Het Coronavirus



Bericht door bertt »

Luc, ik "wijs" met het vingertje omdat ik waar ik ook was, de regels heel streng hanteerde, en dan maakt het niet uit waar je bent.
Als iedereen zich zo gedroeg als ik, zou de verspreiding niet zo erg geweest zijn.

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Sorry Bert, maar ik ben heel blij dat niet iedereen zoals jij is. Deze uitspraak vind ik kwalijk. Je niet aan de regels houden en dan van jezelf beweren dat je zo goed bezig bent. Echt niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Het Coronavirus



Bericht door bertt »

Dus als je in Spanje zit en je streng aan de regels hou, ben je een bandiet.

Ben je thuis en je gaat wat gemakkelijker met de regels om, ben je een goed mens?

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80313
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Je kunt er van maken wat je wilt. Ik gaf slechts antwoord op de vraag die je zelf stelde. Dat jij nu anderen gaat aanwijzen als schuldigen is wat mij betreft not done. Je kunt het voor jezelf goedpraten. Maar verwacht niet dat iedereen daarin meegaat.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dit is precies waarom reizen tijdens een pandemie geen goed idee is:
Zes deelnemers testvakantie naar Gran Canaria positief getest

Tijdens de testvakantie naar Gran Canaria zijn zes reizigers positief getest op corona, dat meldt RTL Nieuws. Ze blijven voorlopig in quarantaine op het eiland, zegt een woordvoerder van reisorganisatie Corendon.

De deelnemers krijgen nog een tweede test om absolute zekerheid te krijgen. De positief geteste vakantiegangers zijn ondergebracht in een aparte vleugel van het hotel, afgescheiden van de andere gasten. De andere 183 vakantiegangers hebben een negatieve testuitslag en vliegen vandaag terug naar Nederland.

De vakantie naar Gran Canaria is niet de eerste proefvakantie. Eerder werd er een vakantie georganiseerd naar Rhodos. Na die reis moesten acht reizigers in quarantaine na een positieve coronatest. In tegenstelling tot de Fieldlab-vakantie naar Rhodos mochten deelnemers op Gran Canaria wel het resort verlaten.
En deze deelnemers waren dus allemaal getest, voordat ze gingen.

Bron: NOS.nl lifeblog
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Het Coronavirus



Bericht door KTManiac »

bertt schreef:
za 08 mei 2021, 11:29
Luc, ik "wijs" met het vingertje omdat ik waar ik ook was, de regels heel streng hanteerde, en dan maakt het niet uit waar je bent.
Als iedereen zich zo gedroeg als ik, zou de verspreiding niet zo erg geweest zijn.

Bert
Dat vindt iedereen die de regels interpreteert zoals het hem of haar uitkomt.
Schei uit, je maakt jezelf belachelijk. (Ja, ik ben effe direct. Niet lullig bedoeld, maar als goedbedoeld advies)

Met "Als iedereen zich zo gedroeg als ik, zou de verspreiding niet zo erg geweest zijn" bedoel je ondanks het advies om dat niet te doen gewoon half Europa door te gaan rijden? :wink:
Heej, ik lig er niet wakker van maar ga dan alsjeblieft niet naar een ander zitten wijzen.
Laatst gewijzigd door KTManiac op za 08 mei 2021, 13:16, 3 keer totaal gewijzigd.
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door MonRoe »

Laten we het hier gezellig houden en het niet naar het buiteland reizen, is net als alle andere maatregelen, een advies en geen wet!
En laten we aub niet vroomser zijn dan de paus, we doen allemaal wel iets wat tegen de maatregelen zijn. Beperk de reisbewegingen, en ook hier gaan er mensen gewoon weg met de camper of caravan, waarom, omdat het kan en omdat de campings en camperplaatsen open zijn, maar we gaan wel van hot naar her met de camper of caravan, lekker reizen binnen Nederland.
Hebben we de afgelopen weken allemaal maar max 1 persoon thuis per dag ontvangen of met max 1 persoon bij iemand op bezoek? Sorry, maar dat gaat er bij mij niet in.

Bert, jij hebt gedaan waar jij je goed bij voelt, een ander doet dat op zijn manier en dat kan dan in een ander z'n ogen weer niet de juiste manier zijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
willemzon
Berichten: 1749
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Het Coronavirus



Bericht door willemzon »

Monroe dat heb je mooi verwoord.


Ik ben het helemaal met je eens.

Gr willem.
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie