Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Ik wens degenen die ermee te maken krijgen veel beterschap. Dat het snel voorbij mag gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Sluit mij hier bij aan.

Ondanks de verschillende meningen in de maatschappij momenteel, wensen we iedereen toch gezondheid toe!
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gino608D »

Er zit ook nog iets tussen het op de IC komen liggen en er nauwelijks last van hebben. Een nicht van mij die 36 is heeft het deze zomer gehad, maar heeft nog steeds vermoeidheidsklachten en is ook nog niet volledig aan het werk. Ze heeft het gewoon thuis uit kunnen zieken, dus niet in het ziekenhuis gelegen.

Het virus heeft een behoorlijke impact op de samenleving en ik ben van mening dat zonder de maatregelen de impact nog veel groter zou zijn, ook voor de economie.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

en zeker voor de economie op lange termijn.
Blijft ondanks deze argumenten wel moeilijk voor de bedrijven die (gaan) omvallen.

Mijn schoonzoon heeft een slagerij en heeft nog nooit zo'n grote omzet gedraaid als dit jaar. Moet zelfs extra personeel inhuren voor deze maand.
De ene heeft het zwaar, de ander floreert :-?
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

janmetdoka schreef:
wo 02 dec 2020, 21:36
AadenAnke schreef:
wo 02 dec 2020, 20:35
Als je het griepvirus heb opgelopen had dat ook het coronavirus kunnen zijn! Je bent besmet door een drager van virus dus niet helemaal goed alle risico's vermeden. Is ook eigenlijk niet 100% te doen maar geeft je wel het signaal dat je toch strikter moet zijn als je het niet wilt krijgen.

Beterschap Gr. Aad

Dat kan wel zijn Aad, maar je laat hier toch duidelijk merken dat je het zelf ook niet 100% begrepen hebt. De maatregelen zijn er om te voorkomen dat een drager het virus verder verspreid. Je kunt er niet mee zekerstellen dat je het zelf niet oploopt. Dat hoef je niet van mij aan te nemen. Lees er de uitleg bij de maatregelen maar eens goed op na.

“Je hebt dus niet goed opgepast” is een opmerking om je voor te schamen. Al neem ik aan dat je het niet kwaad bedoelt.

Ik weet wat Theo voor de kost doet. Thuiswerken gaat daar niet lukken. Steriel leven evenmin. En toch zullen zijn clienten zorg moeten krijgen.

Was jij zelf niet ook erg blij dat je van de bus af mocht? Nog zo’n omgeving waar je de eigen veiligheid niet volledig zelf in de hand hebt.
Ik denk dat ik wel redelijk snap hoor Jan. Het virus moet bij je kunnen komen en komt binnen via mond, neus en misschien zelfs via ogen bij je binnen. Als jij niet bij een drager in de buurt komt en het niet via materiaalcontact kennis mee maakt krijg je het niet. Als jij een mondneuskapje draagt is de kans dat jij het verspreid een flink stuk minder. Dat kapje zal jou zelf niet echt veel beschermen :bang: ik snap heel goed dat het voor veel mensen eigenlijk onmogelijk is dit voor elkaar te krijgen. Onze dochter staat in 010 voor de klas van een basisschool in een acterstandswijk. Zelf heb ik besloten om eerder met pensioen te gaan om dat het contact vermijden in het OV niet mogelijk is. Kost me een goeie 130 euro per maand netto voor de rest van mijn leven! Gelukkig kon ik dat andere helaas niet. Maar blijft het toch een zaak op te passen, afstand houden, handen wassen, kapje dragen en al die andere dingen die eigenlijk niet leuk zijn. Helaas kan dit niet altijd en bij iedereen. Dat is ook de reden dat ik soms fel ben tegen figuren die gewoon zeggen Joh stelt toch niets voor. Ik heb een vage kennis kleinkind van 7 helaas overleden aan corona. Was een kern gezond grietje! Een super sportieve vent 38 nooit ziek 3 weken IC sinds half mei zit hij thuis een lichamelijk wrak longen verrot als hij de trap oploopt is hij uitgeteld. Voorzichtigheid dus troef en hopen dat we gelukhebben

Gr. Aad

PS niet goed opgepast bedoel ik natuurlijk niet verkeerd
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27476
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Die keuze voor dat eerdere pensioen is de beste geweest.
Denk dat je vooral in het werk ongewilde risico’s loopt.
Welk werk dan ook waarbij je intermenselijk contact op korte afstand hebt.
Feitelijk moet je overal op dat soort plekken zo voorzichtig zijn als in een operatiekamer.
Maar goed, wie heeft die discipline.
En daarnaast zijn bepaalde werkzaamheden - in mijn geval op technisch gebied - nauwelijks te doen met de basis beschermingsmiddelen heb ik vorige week al gemerkt.
En mijn echtgenote had zich aan de basisregels gehouden bij haar werk maar is toch COVID besmet geraakt.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4585
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Het Coronavirus



Bericht door PE1OPQ Theo »

AadenAnke schreef:
do 03 dec 2020, 9:48

PS niet goed opgepast bedoel ik natuurlijk niet verkeerd
Zo wilde ik het ook lezen hoor, en als geen ander besef ik wat de consequenties kunnen zijn voor mijn cliënten, als de pleuris uitbreekt.
Had het vanmorgen er met mijn leidinggevende nog over, gelukkig geeft zo een test ook aan dat we (ik) het voor elkaar krijgen om het covid virus buiten de deur te houden.
En toch een redelijk normaal sociaal leven (ook buiten het werk) te kunnen (onder)houden.

Theo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Natuurlijk wil niemand ziek worden van COVID, dat is duidelijk, maar om nu een medeforummer tot de enkels af te branden wanneer die een andere mening heeft ...
Natuurlijk mag Matthijs een andere mening hebben, maar als hij handelt naar het het idee dat alle maatregelen bullshit zijn, dan brengt hij anderen door zijn mening mogelijk in gevaar.

Als ik jong was dan zou ik w.s. de beperkende maatregelen ook als vrijheidsbeperkend ervaren, maar of ik dan zou zeggen dat die maatregelen onzin zijn, dat waag ik te betwijfelen.
Het zijn uitzonderingen die op de IC terecht komen. Net als bij een griep. Dus dat gezeik van die IC is gewoon de TV na praten.
Dit slaat kant nog wal.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
marjasjaak
Berichten: 1740
Lid geworden op: wo 18 jul 2018, 13:04
Locatie: Kaag en Braassem

Re: Het Coronavirus



Bericht door marjasjaak »

Gisteren voor het eerst weer (schoon)moeder bezocht in het verpleeghuis. Ze zat 10 dagen in quarantaine ivm enkele corona gevallen in het tehuis.
Tijdens het bezoek kwam een verzorgende binnen en we begonnen een praatje.... "fijn dat het nu bijna achter de rug is, nog even volhouden en dan is het vaccin er."
Helaas kwam er een zeer felle reaktie: ze liet zich ECHT niet vaccineren, ZE moesten niet denken dat ze haar konden verplichten, HET is allemaal veel te snel gegaan, je weet niet wat voor TROEP er in zit enz enz

Waarmee ik maar wil zeggen dat er nog aardig wat voorlichting moet komen om genoeg draagkracht te krijgen voor een redelijke dekkingsgraad qua vaccinatie :(
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Het Coronavirus



Bericht door Gino608D »

Ik zit nu voor een winterbandewissel bij een banden zaak. Achter de balie draagt niemand een mondkapje en ook de helft van de klanten niet.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
AadenAnke
Berichten: 13286
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

marjasjaak schreef:
do 03 dec 2020, 12:59
Gisteren voor het eerst weer (schoon)moeder bezocht in het verpleeghuis. Ze zat 10 dagen in quarantaine ivm enkele corona gevallen in het tehuis.
Tijdens het bezoek kwam een verzorgende binnen en we begonnen een praatje.... "fijn dat het nu bijna achter de rug is, nog even volhouden en dan is het vaccin er."
Helaas kwam er een zeer felle reaktie: ze liet zich ECHT niet vaccineren, ZE moesten niet denken dat ze haar konden verplichten, HET is allemaal veel te snel gegaan, je weet niet wat voor TROEP er in zit enz enz

Waarmee ik maar wil zeggen dat er nog aardig wat voorlichting moet komen om genoeg draagkracht te krijgen voor een redelijke dekkingsgraad qua vaccinatie :(
Dat is toch gek hè je zou denken dat mensen in de zorg toch wel enige kennis hebben over het verschil tussen medicijn en vaccin.
Je kan het niemand verplichten maar ik (die nog een tijdje vakbondsbestuurder is geweest) zou het volledig begrijpen als werkgevers in de zorg of in branches waar personeel dicht op en met elkaar werkt zou zeggen geen vaccin helaas dan gaan we afscheid nemen. Bij baby's geven we al vaccins en zo gaan we door velen van ons en ook zeker bij de jongeren is er zat troep gerookt, geslikt, gesnoven en gespoten wat nog nooit getest is op wat het met je doe door de leverancier en nu roepen ik weet niet wat voor troep er inzit? Ik ga er steeds minder van snappen. Een tijd terug las ik (denk dat het hier op het forum was) dat de dreiging van corona ook je hersenen aantast ik zou het bijna gaan geloven

Gr. Aad
Gebruikersavatar
309T16
Berichten: 3161
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 13:35
Locatie: Grootegast

Re: Het Coronavirus



Bericht door 309T16 »

Ik liet het stukje tekst aan mijn vrouw zien. Ook uit de gezondheidszorg afkomstig. Een reactie, die zij niet kan bevatten.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik weet nog, dat er in mijn ziekenhuistijd een uitbraak was van open tbc.
We mochten toen allemaal worden ingeënt.
Dat was weliswaar op vrijwillige basis, maar als je het niet deed, waren er afdelingen, waar je niet meer mocht werken, o.a. de OK.
Lijkt mij een logische gevolgtrekking voor alle vaccins.
Niet inenten tegen mazelen (b.v.)?
Dan niet welkom op de kinderopvang.

Blijkt dus nu, dat die BCG die ik toen kreeg, ook nog iets lijkt te doen tegen het virus...
En mensen, die ooit tbc hebben gehad hebben ook nog antistoffen, die iets doen.
We proberen het maar niet uit...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Gisteren voor het eerst weer (schoon)moeder bezocht in het verpleeghuis. Ze zat 10 dagen in quarantaine ivm enkele corona gevallen in het tehuis.
Tijdens het bezoek kwam een verzorgende binnen en we begonnen een praatje.... "fijn dat het nu bijna achter de rug is, nog even volhouden en dan is het vaccin er."
Helaas kwam er een zeer felle reaktie: ze liet zich ECHT niet vaccineren, ZE moesten niet denken dat ze haar konden verplichten, HET is allemaal veel te snel gegaan, je weet niet wat voor TROEP er in zit enz enz
Eigenlijk verbaasd me dat helemaal niet. De vaccinatiegraad onder verzorgend personeel bij bv de griepprik is altijd al heel laag geweest.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/zor ... es/elkjaar

Iedere zorginstelling zal dat op zijn eigen manier moeten oplossen.
Geen vaccin? Dan regelmatig een sneltest?
Verplichten kan immers niet.
Er zal nog heel wat gediscussieerd worden over het vaccin. Mensen die gemotiveerd zijn nemen hem wel, scheelt misschien wat met de schaarste als er eenmaal massaal gevaccineerd gaat worden. De aanvankelijke weigeraars zullen wellicht naderhand zwichten omdat ze zien dat het toch niet iets is om bang voor te zijn. Of dat vaccinados ( woord gisteren gehoord bij Op1 ) toch meer vrijheid hebben.
Mensen die zich nu aan de regels houden wordt angst voor het virus verweten. Dat zullen nu wel degenen zijn die niet bang zijn voor het vaccin. Hoe moeten we dan worden genoemd? :wink:
Laatst gewijzigd door thole op do 03 dec 2020, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie