Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

In gesprek raken is eerst alleen luisteren, luisteren,.... Geen tegen argumenten inbrengen maar serieus nemen. Praten komt later wel.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Kees ik ben van mening dat dat zou werken als er geen sociale media bestonden. Mensen bevruchten elkaar constant met dezelfde ideeën waardoor het de waarheid is in de bubbel waarin ze zitten.
Wegens gebrek aan hobby's :P volg ik al vrijwel vanaf het begin diegenen die denken dat Corona niet bestaat, dat het een griepje is, dat het door Soros de wereld in is geholpen enz..
Je komt de wildste theorieën en complotten tegen, soms kun je daar hartelijk om lachen, er zit aan de andere kant vaak een gevaarlijke component aan. Het laatste was, wat dat betreft, dat ik vanmorgen las dat er moet gepoogd worden morgen het Binnenhof te bestormen tijdens de persco van Rutte zodat 'het volk' de bevrijding van Nederland kan uitroepen.

Het is een bonte verzameling mensen die zich verzetten, uit alle lagen van de bevolking en allerlei opleidingsniveau's ,waarbij percentueel gezien extreemrechts en yoga meisjes oververtegenwoordigd zijn. Zij weten zich vertegenwoordigd in de kamer door de FVD.
Maar er zitten ook ondernemers tussen en die laatste categorie zal w.s. toenemen nu de regering zich lelijk in de voet heeft geschoten door vorige week op versoepelingen te hinten zoals het openen van de terrassen en het afschaffen van de avondklok per 21 april. Ook de burgemeesters , niet alleen van de 4 grote steden, roepen op om de terrassen en pretparken, dierentuinen te openen omdat zij niet kunnen handhaven als het weer mooier wordt.
Zij hebben de besmettingscijfers tegen en de regering heeft voorlopig het koude weer mee.
De onvrede in de samenleving zal groter worden, het draagvlak voor de maatregelen zal afnemen, de geest is uit de fles.
Hopelijk zie ik het nu te somber in, doorgaans ben ik optimistischer.
Laatst gewijzigd door thole op ma 12 apr 2021, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Het wordt een race tegen de klok inderdaad waar we moeten hopen op enorm kloteweer de komende weken.

Het was overigens niet de regering die op versoepelingen hintte, maar individuele leden van o.a. het OMT.
Schandalig dat die zich niet wat beter gedragen of op hun flikker krijgen.
Yoeri Albrecht, directeur van de Balie gaf dit aan afgelopen zaterdag op NPO Radio 1.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eind-april

Hoe dan ook, er werden ten onrechte verwachtingen gewekt, o.a. horecaondernemers ontkurkten de flessen champagne .
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

M.b.t. de Corana maatregelen denk ik dat we geen tegenspoed meer gewend zijn, we leefden vrolijk en alles kon. We bepaalden ZELF wat we wilden en deden dat, de welvaart maakte dat mogelijk. Nu vertelt 'iemand' ons hoe en wat en wanneer en dat pikken we niet en daarom gaan we Corona bagatelliseren om onze wil en ons gedrag goed te praten, te vergoelijken.
(Maar ik lijk nu wel een psycholoog en dat ben ik zeker niet als techneut die eigenlijk alles wil begrijpen en niet zweven.)

\\Kees


AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Dat klopt grotendeels, alleen heb je het wel over een kleine groep.
De rest heeft zijn best gedaan zich aan de regels te houden.
Dat dat niet altijd lukt wijzen de besmettingen uit.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Ik spreek soms liever over 'wij' anders wijs ik met een beschuldigend vingertje, dan sta je al weer twee passen achteruit.

\\Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

@ thole ik vraag me dus werkelijk af is het de regering die elke keer opnieuw balletjes opgooit en dan in beleid daarvan afwijkt of zijn dat journalisten die (al dan niet bestaande) bronnen bij het vuur aanhalen. Ook dat terras verhaal ik heb nergens iemand uit de regering zien/horen zeggen ze gaan open. Wel nadat er van alles in de pers geroepen en geschreven was we werken aan plannen.

Gr. Aad
Gebruikersavatar
De wandelaars
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 10:07

Re: Het Coronavirus



Bericht door De wandelaars »

zojuist voor werk met een zeeschip in ijsland aangekomen, bij aankomst staat er al netjes een taxi klaar met 2 verpleegsters om een vrijwillige test af te nemen indien iedereen negatief mag er gewandeld worden. 5 dagen na de test zijn wij opnieuw op kosten van ijsland allemaal opgehaald en gebracht naar een kliniekje voor een twééde test. uiteraard iedereen negatief en nu mogen de lokale winkels en cafe's bezocht worden :-B :thumbup: Erg nette service. Hierna weer naar Noorwegen daar worden we weer als een stel geinfecteerden ontvangen :thumbdown:
VW Crafter 2.5 TDI
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

AadenAnke schreef:
ma 12 apr 2021, 13:31
@ thole ik vraag me dus werkelijk af is het de regering die elke keer opnieuw balletjes opgooit en dan in beleid daarvan afwijkt of zijn dat journalisten die (al dan niet bestaande) bronnen bij het vuur aanhalen. Ook dat terras verhaal ik heb nergens iemand uit de regering zien/horen zeggen ze gaan open. Wel nadat er van alles in de pers geroepen en geschreven was we werken aan plannen.

Gr. Aad
Aad, het is gelekt door bronnen naar de serieuze media zoal RTL en de NOS.
Als het niet waar was dan zou er gereageerd zijn door Den Haag, het is immers een gevoelig onderwerp.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

De wandelaars schreef:zojuist voor werk met een zeeschip in ijsland aangekomen, bij aankomst staat er al netjes een taxi klaar met 2 verpleegsters om een vrijwillige test af te nemen indien iedereen negatief mag er gewandeld worden. 5 dagen na de test zijn wij opnieuw op kosten van ijsland allemaal opgehaald en gebracht naar een kliniekje voor een twééde test. uiteraard iedereen negatief en nu mogen de lokale winkels en cafe's bezocht worden :-B :thumbup: Erg nette service. Hierna weer naar Noorwegen daar worden we weer als een stel geinfecteerden ontvangen :thumbdown:
Las van de week dat de noordelijke eenheid helemaal weg is in Scandinavië.
Alle oude tegenstellingen tussen de landen - waar ze dachten overheen gegroeid te zijn - zijn weer helemaal actueel.
Ook de Zweden komen Noorwegen niet in.
En veelal hebben ze daar een 2e huisje bijvoorbeeld.
Ze vertrouwen elkaar voor geen meter meer.
Gebruikersavatar
De wandelaars
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 17 mar 2021, 10:07

Re: Het Coronavirus



Bericht door De wandelaars »

Ja zou goed kunnen ! Iniedergeval denemarken en zweden was een gedoe ook :( vaar regelematig onder de oresund die is ook rustig.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 12 apr 2021, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.n
VW Crafter 2.5 TDI
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

thole schreef:
ma 12 apr 2021, 13:50
Aad, het is gelekt door bronnen naar de serieuze media zoal RTL en de NOS.
Als het niet waar was dan zou er gereageerd zijn door Den Haag, het is immers een gevoelig onderwerp.
Er is gereageerd door Den Haag.
Hugo de Jonge heeft afgelopen vrijdag bij Beau reeds aangegeven dat mensen hun verwachtingen moeten temperen.
Bovendien kan de regering niet op elk bericht gaan reageren. Dat gebeurt niet altijd, ook in het verleden niet.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Het Coronavirus



Bericht door seth_space »

@wandelaar. Als ik in IJsland zat dan was ik al op weg naar de vulkaan.
De enige kans die je waarschijnlijk ooit krijgt om een werkende vulkaan zo dichtbij te zien.
https://youtu.be/VjGUBeCNA1U
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie