Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Ik weet maar van één gekleurd team, maar misschien mis ik iets.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80322
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Hm. Kreeg voor het eerst een uitnodiging voor de griepprik. Het zinnetje 'Omdat u tot een risicogroep behoort heeft u recht op een griepspuit' kwam toch wel even binnen. Niet dat ik dat niet al wist natuurlijk. Maar het is wel heel officieel zo....
Afbeelding
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

Aloys schreef:
za 17 okt 2020, 18:16
Zijn we nu niet heel erg aan het afdwalen? Graag on topic.
Omdat je het zo vriendelijk vraagt. :wink:

Mondkapjes enzo.

Mondkapjes (niet medische) is schijnveiligheid aldus diverse wetenschappers, RIVM enz.
September, er is een roep van velen, die zich veilig wanen met schijnveiligheid.
Instructie van Rijksoverheid om zelf mondkapjes te creëren vanuit een laken of oud  T-shirt zag ik niet zo zitten.
En besloot creatief als ik ben om er een zelf te breien.
Had al een leuk patroontje en kleuren in het hoofd.
Niet te dikke breinaalden gebruiken, maar met naald nr. 2 moet het lukken toch?
Mondkapje was klaar en tevreden bekeek ik het resultaat.
En toen een bericht van Rijksoverheid, schrik, hun zelfmaak mondkap instructies bevatten al maandenlang de verkeerde afmetingen!?
Verdrietig heb ik mijn breiwerkje toen maar weer uitgehaald, en had een hele lange draad in mijn handen.
Weer een bericht van RIVM baas Jaap, gedeeltelijke lockdown mogelijk tot in december nodig...
Heb de breipennen maar weer tevoorschijn gehaald en ben weer fanatiek begonnen.
Creatief als ik ben, nu met een leuk en gezellig Kerstpatroontje erin, leuk toch zeker?

Lees dit met de nodige humor en/of :idea: maak Kerst/jaarwisseling mondkapjes, leuke handel! :)
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

als je met een mondkapje voor een kaars kunt uitblazen , heeft dat mondkapje tegen corona geen enkel effekt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Dafluc schreef:
za 17 okt 2020, 19:57
Hm. Kreeg voor het eerst een uitnodiging voor de griepprik. Het zinnetje 'Omdat u tot een risicogroep behoort heeft u recht op een griepspuit' kwam toch wel even binnen. Niet dat ik dat niet al wist natuurlijk. Maar het is wel heel officieel zo....
O jee...
Wil je er over praten?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Verdrietig heb ik mijn breiwerkje toen maar weer uitgehaald, en had een hele lange draad in mijn handen.
En toen helemaal de draad kwijt geraakt Lia. : :lol:

Vanmiddag marcheerden ze weer, dit keer in Den Bosch, met leuzen tegen het angst-virus, tegen politici, tegen de NOS, tegen de medische tirannie, tegen verplichte vaccinatie, tegen 5G, vooral tegen van alles en nog wat verenigd in hun idee dat het virus verzonnen is in een poging om het volk te onderdrukken. het enge is dat extreem rechts zich tussen die wappies mengt, zie Nieuwsuur van gisterenavond..
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

Bekijk het maar van de positieve kant: ze doen nu wel alles in één demonstratie.
Erg efficiënt, toch?
Heb je er maar één keer last van.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

ik denk niet dat men het virus uitgevonden heeft om mensen onder de duim te krijgen of wat dan ook, wel vermoed ik dat het een kunstmatig virus is wat tijdens experimenten ontsnapt is.
maar laten we het eerst maar eens de baas worden.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ontario »

Dafluc schreef:
za 17 okt 2020, 19:57
Hm. Kreeg voor het eerst een uitnodiging voor de griepprik. Het zinnetje 'Omdat u tot een risicogroep behoort heeft u recht op een griepspuit' kwam toch wel even binnen. Niet dat ik dat niet al wist natuurlijk. Maar het is wel heel officieel zo....
Oh, dan heb ik goed nieuws voor je! Vanaf 80 jaar en ouder geen griepprik meer, evenals de prik tegen pneumokokken. Schijnt dan geen zin meer te hebben. :wink:

Henk
AadenAnke
Berichten: 13177
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Het Coronavirus



Bericht door AadenAnke »

Ik vindt alles wat extreem is eng van rechts maar ook van links! Gisteren weer een extreem voorbeeld in Frankrijk omdat iemand zijn leerlingen probeerde uit te leggen wat vrijheid van meningsuiting is. Dat er mensen zijn die wel hele vreemde ideeën over het virus hebben is al erg genoeg maar zodra extremisme erbij komt is het eng en vraag ik me soms af of de vrijheid van meningsuiting niet een klein beetje beknopt mag worden. Natuurlijk wil ik dan wel kunnen beslissen wat wel en wat niet :shh:

Gr. Aad
Ontario
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 10:32
Locatie: Veluwe

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ontario »

Jan en Simonne schreef:
za 17 okt 2020, 19:23
Onze huisarts vond het ook niet nodig, maar dat is alweer een poos geleden.
Ik ben er sindsdien niet meer heen gegaan, ik kijk wel uit.
Toen we vorige week de griepprik gingen halen, was het hele personeel in vol ornaat, mondmaskers, gezichtsschermen, lange jassen, handschoenen en schoenbeschermers.
Er zijn nog meer varianten op anti-corona-middelen. Ik bezocht gisteren de tandarts; moest mijn mondprothese eerst in een glas met een speciale vloeistof dopen en vervolgens ook mijn mond er mee spoelen. Mocht het wel weer uitspugen. Jakkes! :wink:

Henk
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

Verschrikkelijk weer in Frankrijk.
Maar als we ons beperken tot Corona is Wilders gelukkig geen Coronaontkenner en spreekt daarentegen Baudet tijdens demo’s van Viruswaarheid(krijg dat woord nog steeds mogelijk uit mijn strot ) overigens tot ongenoegen van een deel van zijn achterban.
Maar dat extreem rechts is toch verontrustend, kijk maar naar Duitsland. Nee, niet de geschiedenis alleen maar nu!
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Frankia FF2

Re: Het Coronavirus



Bericht door Frankia FF2 »

thole schreef:
za 17 okt 2020, 20:15
Verdrietig heb ik mijn breiwerkje toen maar weer uitgehaald, en had een hele lange draad in mijn handen.
En toen helemaal de draad kwijt geraakt Lia. : :lol:
Ik schaar je onder de noemer, pestkoppen. :angel:
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 23 dec 2018, 17:28
Locatie: midden Friesland

Re: Het Coronavirus



Bericht door de Viking »

Frankia
Mondkapjes (niet medische) is schijnveiligheid aldus diverse wetenschappers, RIVM enz.
September, er is een roep van velen, die zich veilig wanen met schijnveiligheid.
Vanavond bij Kassa, test mondkapjes en die laten allen aerosolen door (waterdamp) en de een meer dan de ander.
Zal ook wel moeten anders stik je :-B en adem je alleen maar weer CO2 in wat ook weer gevolgen heeft.
Maar de conclusie was ook dat het wel degelijk helpt omdat de meeste besmettingen komen door de grote druppels bij hoesten en niezen.
Maar de ander met een kapje krijgt het niet binnen dus geen schijnveiligheid.
En die 1,5 meter maakt het dan helemaal veilig maar ook een goede ventilatie binnen.
Dus het heeft wel degelijk zin!
Groeten Sieds - Viking camperbouw - zie mijn project: https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52269
Plaats reactie