Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

gevaccineerd en ic nodig?, geen probleem, bewust niet gevaccineerd en daardoor ic nodig?, achter aansluiten.!

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Het Coronavirus



Bericht door hermanusb »

TestCase schreef:
vr 22 okt 2021, 10:33
Ooh maar dat weten velen wel alleen dat vaccin is nòg gevaarlijker.Afbeelding (En ze hebben er vaak zelf geen last van dat de ic vol ligt, zijn maar verhalen om ons bang te maken. Het is één groot complot dat we al ruim 1½jaar vol houden.)AfbeeldingAfbeelding

//Kees
Ik hoop dat dit niet serieus is.
Op 1 ander forum met wappies opgezadeld worden kan ik nog mee leven maar als ze nu hier ook al komen.
Gebruikersavatar
TestCase
Berichten: 5996
Lid geworden op: wo 09 nov 2016, 22:42

Re: Het Coronavirus



Bericht door TestCase »

Zie de smilies! Ben dus geen 'antivax'. Hoewel die hier ook rechten hebben om een mening te ventileren.

//Kees

AfbeeldingA good traveler has no fixed plans and is not intent on arriving. (Lao Tzu)
EuraMobil ProfilaRS 720EB
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Het Coronavirus



Bericht door hermanusb »

Die krijg ik al genoeg om de oren.

Ben een beetje klaar met die gasten
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mickel Moen »

Aangezien veel ellende voortkomt uit hokjesdenken, ben ik de laatste tijd ook steeds meer in hokjes gaan denken. Een natuurwetenschappelijk hokje en een menswetenschappelijk hokje.

Het virus hoort geheel thuis in het natuurwetenschappelijke hokje. Het virus is een volstrekt natuurlijk verschijnsel wat zich keurig volgens de natuurlijke en evolutionaire wetten gedraagt en ontwikkelt. Er is geen bedoeling achter. Het is er gewoon. En als er maar genoeg gastheren zijn, die zich ook nog eens makkelijk verplaatsen dan heb je een pandemie met mutaties en al.

Een virus bestrijden kan sec alleen in het natuurwetenschappelijke. Bijvoorbeeld door een vaccin uit te vinden. Doordat gastheren zich niet verplaatsen en meer van dat.

En dan zijn we inmiddels in het menswetenschappelijke aangekomen. Ons gedrag (inclusief de wil om een vaccin uit te vinden) en de discussie.

Want echt een virus maalt niet om het menswetenschappelijke. Zolang het zijn/haar gang kan gaan doet het dat. Net als dat de aarde om de zon blijft draaien tot de zon sterft en in haar stervensfase de aarde meeneemt.

Voor al dit simpele kom je met een klein beetje basisschoolkennis al heel ver. Je hoeft geen natuurwetenschapper te zijn om het te begrijpen.

Helaas heeft de mensheid de neiging om zich boven de natuur te stellen. Dus slaan we elkaar om de oren in het menswetenschappelijke hokje. Al die antifaxers, complotdenkers, fanatiek religieuzen, economie eerstdenkers, wappies, maar ook de buurman en buurman in de rij voor de bakker, slaan voor het gemak of uit pure angst, het natuurwetenschappelijke hokje over.

De oplossing, een menswetenschappelijk fenomeen, ligt echter puur in de natuurwetenschap. Wil je het virus bestrijden, dan zal de natuurwetenschap leidend moeten zijn en niet het menswetenschappelijke, want dat leidt alleen tot bijvoorbeeld bladzijde 1086 op het camperforum.

Het valt voor een overheid niet mee om tussen die twee hokjes te balanceren.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Leuk verhaal, maar je vergeet dat in het menswetenschappelijke hokje ook de mens zit die bang is om te sterven en een vaccin wil ontwikkelen. Als je het in de natuurhoek wilt laten, laat het dan ook gewoon. De sterke blijven over.
Een geheel natuurwetenschappelijk hokje waar iedereen inclusief virus in past en waar er dan enkele uit zullen vallen en het met de dood moeten bekopen.
Maar zo is de mens niet .... maar je kunt niet de antifaxers in het mensenhokje stoppen en de anderen niet.
hermanusb
Berichten: 319
Lid geworden op: za 12 sep 2009, 13:51

Re: Het Coronavirus



Bericht door hermanusb »

Het is niet erg dat er anti vaxxers zijn.
Of pro vax.

Het irriteert me enkel dat de wereld overspoeld wordt door verhalen vanuit de antivax beweging die 95% volledig onjuist zijn.
Ja er zijn bijwerkingen

De ene groep kiest voor de kans op een bijwerking
De andere groep kiest voor natuurlijke selectie of herstel.

Mij maakt het niks uit aan welke kant iemand staat maar stop met al die onzin op social media verspreiden.
Prik of prik niet en accepteer de gevolgen van je eigen keuze.
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

In principe mee eens, maar in dit geval is het toch wel wat ingewikkelder, daar je keuze niet allen jou eigen leven beïnvloed, maar ook dat van anderen kan beïnvloeden...
Lees het linkje van Aloys' post nog maar eens.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mickel Moen »

WimZ schreef:
vr 22 okt 2021, 14:47
Leuk verhaal, maar je vergeet dat in het menswetenschappelijke hokje ook de mens zit die bang is om te sterven en een vaccin wil ontwikkelen. Als je het in de natuurhoek wilt laten, laat het dan ook gewoon. De sterke blijven over.
Een geheel natuurwetenschappelijk hokje waar iedereen inclusief virus in past en waar er dan enkele uit zullen vallen en het met de dood moeten bekopen.
Maar zo is de mens niet .... maar je kunt niet de antifaxers in het mensenhokje stoppen en de anderen niet.
Volgens mij interpreteer je mijn verhaal niet juist. Of ik ben niet duidelijk geweest. Ik heb nergens gezegd, dat omdat het virus op zich een puur een natuurwetenschappelijk verschijnsel is, je er vanuit menswetenschappelijk oogpunt niets tegen zou moeten doen. Ik heb nergens beweerd, dat je het virus dan maar zijn gang moet laten gaan. Integendeel. Gelukkig is de mensheid instaat er wel iets tegen te doen. Alle maatregelen als een lockdown, het dragen van mondkapjes, het ontwikkelen van een vaccin zijn de juiste maatregelen puur op basis van simpele natuurwetenschappelijke feiten: Het verspreiden tegengaan en dat we ons afweersysteem weerbaar maken tegen dit virus.

Bij de natuurwetenschappen begint het. Stop ik antifaxers in het mensenhokje en anderen niet? Dacht het niet. Waar ik mij over verbaas, noem het ergeren, is dat er zovelen zijn, die de discussie direct uit het natuurwetenschappelijke halen, vaak niet eens aangaan, maar het meteen in het menswetenschappelijke trekken: religie, politiek, economie, complottheorieën enz. En ik steiger helemaal bij diegenen die het natuurwetenschappelijke in twijfel trekken. Zeker juist bij zo’n “plotselinge” uitbraak met een onbekend virus, is erg veel onduidelijk. De natuurwetenschappers werken zich te pletter, om de juiste bestrijding te vinden en de juiste aanpak in de zorg. Maar de natuurwetenschappelijke feiten blijven simpel: Indien er veel gastheren zijn, de overdracht relatief eenvoudig gaat, verspreid een virus zich supersnel. Dan zit je dus binnen zeer korte tijd in een wereldwijde potentiële dodelijke pandemie. En als je het zijn gang laat gaan, loop je kans dat er steeds gevaarlijker mutanten ontstaan. Laat een voor pinguïns dodelijk virus in een kolonie pinguïns los en binnen de kortste keren kan de gehele kolonie uitgestorven zijn. Super simpele basis informatie. Als we alle discussies daar eens mee beginnen, de dominees in de bijbelbelt dit op de kansel gaan verkondigen, al die verwende sikken die zich verzetten tegen een coronapas zich dit eens gingen realiseren, zouden we eerder uit deze pandemie zijn.

Zeker
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Het Coronavirus



Bericht door WimZ »

Mickel Moen schreef:
vr 22 okt 2021, 18:25
Alle maatregelen als een lockdown, het dragen van mondkapjes, het ontwikkelen van een vaccin zijn de juiste maatregelen puur op basis van simpele natuurwetenschappelijke feiten: Het verspreiden tegengaan en dat we ons afweersysteem weerbaar maken tegen dit virus.
Als jongeren zich niet willen laten vaccineren omdat de meeste niet erg ziek worden en er snel weer bovenop zijn dan is dat gebaseerd op natuurwetenschappelijk bewijs. Hun afweersysteem is na het doormaken van de ziekte ook meer weerbaar gemaakt en dan nog wel op een natuurlijkere manier dan met een vaccin.
Dan lijkt me dat we dat toch wel moeten accepteren?
veetee
Berichten: 3546
Lid geworden op: zo 29 jul 2018, 14:54
Locatie: De Parel van het Heuvelland

Re: Het Coronavirus



Bericht door veetee »

Als het daarbij zou blijven wel, maar zoals al eerder gezegd de keuze (om niet te vaccineren) heeft ook invloed op anderen: behalve dat je zelf een besmettingsbron kunt zijn, kun je (ook als jongere) op de IC terecht komen en daar (gemiddeld) 18 dagen verblijven, 18 dagen een bed bezet houden waarin anders 10-18 personen van gebruik hadden kunnen maken na een noodzakelijke operatie... dat zijn dingen die niet direct zichtbaar zijn, maar als je gebeld wordt omdat je operatie uitgesteld word, en pas één (1 heel) jaar later wordt je weer gebeld we kunnen het nu inplannen, dan kijk je daar toch iets anders tegen aan... (en dan bedoel ik dus: ik spreek uit ervaring).
Laatst gewijzigd door veetee op vr 22 okt 2021, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5259
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door Mickel Moen »

@Wim Z.

Dat klopt als een bus. Feit blijft dat ze het virus nog steeds kunnen verspreiden en er ook dood aan kunnen gaan. Overigens ook gevaccineerden kunnen er nog steeds ziek van worden. Als een jongere de ziekte goed doorgemaakt heeft, dan is dat alleen maar mooi. In die zin zou het het beste zijn, dat ook de ongevaccineerden de ziekte zo snel mogelijk doormaken. Je zult echter er maar net wel doodziek van worden, terwijl dit met een vaccinatie voorkomen had kunnen worden. Je ziet het nu al, het gros van de mensen in ziekenhuis en op ic zijn ongevaccineerden. Ik vind het onbegrijpelijk, dat de aanslag die dit doet op al die mensen die daarin werken, zo gebagatelliseerd wordt, dat zovelen niet verder kijken dan hun eigen neus. Iedereen verdient goede zorg, maar ik kan mij heel goed voorstellen, dat de mensen in de zorg hier moedeloos van worden.

Om zo snel mogelijk uit de pandemie te komen, is het het beste, dat iedereen voldoende afweer tegen de ziekte heeft, of dit nu door vaccinatie komt of omdat je de ziekte doorgemaakt hebt. Dit moet echter niet ten koste gaan van ons zorgsysteem als dit voorkomen kan worden. Daarom heb ik geen begrip voor mensen die zich niet laten vaccineren, tenzij er een medische grond is.

Eens met VeeTee.
Laatst gewijzigd door Mickel Moen op vr 22 okt 2021, 19:56, 4 keer totaal gewijzigd.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Het Coronavirus



Bericht door Kroppie »

dus .. antivaxers in de wacht zetten i.p.v. andersom, kiezen ze zelf voor in feite.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Het Coronavirus



Bericht door jaap van duijn »

Wat nu weer,

Zou morgen naar Aalst/Belgie gaan naar pensioen drink / feest van 2 oud collega's.
Krijg email gaat niet door wegens uitbraak Corona.
Weer een domper maar op tijd niet gegaan toch :)

Jaap
Plaats reactie