Het Coronavirus

Serieuze zaken die niet passen in de bovengenoemde categoriën.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

@ Paul.
Effe testen en gewoon die kant op als het urgent is.
Zonde van de 140€ maar het is niet anders.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Volgens mij is dat al eerder voorbijgekomen Paul. Is Schengen en zou hetzelfde behandeld gaan worden. Althans in ieder geval wat de Italianen betreft las ik ergens.
Ja hoor Marco, ze komen met iets voor iedereen. Voor iedereen? Nee, een kleine camperstam uit een piepklein landje ging zwaaien met hun gele boekje (vrij naar Asterix).
Afbeelding
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Het Coronavirus



Bericht door thole »

En laten nu bv Duitsland en Oostenrijk ons gele boekje als vaccinatiebewijs erkennen, zie link van Paul vorige pagina.
En ws wordt het reisadvies per 15 mei veranderd. :-B
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Pilha
Berichten: 624
Lid geworden op: za 30 jan 2016, 18:31

Re: Het Coronavirus



Bericht door Pilha »

Het is aan de (health)authoriteiten de waarde van een vaccinatie-boekje te bepalen. En dat doen ze al tig decennia lang, op vrijwel alle gangbare grensposten van risico landen ter wereld.
Voor een beetje globetrotter routine. Die zit al helemaal vol met allerlei cocktails. Dan kan een covid er ook nog wel bij. Ook in z'n versleten boekje.
Laatst gewijzigd door Pilha op ma 10 mei 2021, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

thole schreef:En laten nu bv Duitsland en Oostenrijk ons gele boekje als vaccinatiebewijs erkennen, zie link van Paul vorige pagina.
En ws wordt het reisadvies per 15 mei veranderd. :-B
En is Nederland toch wel erg klein voor dat bescheiden Nederlandse campervolkje :D

Afgelopen week op de A50 naar huis niks anders dan campers.
Net de terugtocht uit Spanje aan het einde van het overwinteren.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Jan en Simonne »

seth_space schreef:
ma 10 mei 2021, 21:13
Wat is het nut van die site.. er staan twee locaties op en als je die klikt krijg je bijv
Huisartsenpraktijk Blanker & Thiele (3.35 km)
Heeft geen vaccins
Voorsterweg 44-003,
8042AD Zwolle

Prikmoment: 17:00 - 18:00
Verder ook geen enkele locatie te vinden.
Geef ze even de gelegenheid.
Ze zijn net opgestart.
Het is de bedoeling, dat huisartsen, die er aan mee doen, hun voorraden er op gaan zetten.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80392
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Het Coronavirus



Bericht door Dafluc »

Het was niet mijn bedoeling tegen het gele boekje of tegen mensen die zo'n ding hebben te schoppen. Ik dacht dat de knipoog ook zonder knipoog duidelijk was. Maar goed, ik hoop dat iedereen die het heeft het ook snel kan gaan gebruiken.
Afbeelding
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Afbeelding

Het is iets wat niet veel mensen weten maar hij heeft ze zelfs in meerdere kleuren Jan :D

Dit even volledig off-topic en terzijde natuurlijk :D :D :D
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Het Coronavirus



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op do 02 nov 2023, 3:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Het Coronavirus



Bericht door Going »

Dafluc schreef:
ma 10 mei 2021, 23:15
Het was niet mijn bedoeling tegen het gele boekje of tegen mensen die zo'n ding hebben te schoppen. Ik dacht dat de knipoog ook zonder knipoog duidelijk was. Maar goed, ik hoop dat iedereen die het heeft het ook snel kan gaan gebruiken.
Niet betreffende corona, een voorbeeld.
Als je naar zuid Amerika ben geweest, en dan naar Australië of Nieuw-Zeeland gaat heb je het gele boekje nodig voor aan te tonen dat je voor bepaalde ziektes bent ingeënt. Het gele boekje is wel degelijk internationaal benodigd en geaccepteerd.
Wij hebben ons 50 jarige boekje per abuis in het campertje in Australië achtergelaten. Helaas hoe het is geparkeerd kan mijn 81 jarige broer er niet bij. Wij hebben hier een nieuwe aangeschaft en hopen dat die in combinatie gebruikt kan worden.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Het Coronavirus



Bericht door Ruud Adam »

Pilha schreef:
ma 10 mei 2021, 22:19
Het is aan de (health)authoriteiten de waarde van een vaccinatie-boekje te bepalen. En dat doen ze al tig decennia lang, op vrijwel alle gangbare grensposten van risico landen ter wereld.
Voor een beetje globetrotter routine. Die zit al helemaal vol met allerlei cocktails. Dan kan een covid er ook nog wel bij. Ook in z'n versleten boekje.
Ik reis de hele wereld af.
Ook naar gebieden waar het soms linke soep is qua ziektes.
Ik heb altijd mijn gele boekje bij me.
Maar kan me niet heugen dat ik het ooit heb moeten laten zien. Misschien éen keer.
Het boekje is vooral bedoeld om aan artsen te laten zien, en voor jezelf een reminder wat je hebt en wanneer je weer moet.

Ben onder de indruk dat mensen hier er veel te veel autoriteit aan toedichten en het belangrijker maken dan het is.
Als je echt denkt dat het belangrijk is om te kunnen reizen, schrijf er dan gewoon zelf in wat je gehad hebt.
Heeft dezelfde waarde als zo'n stickertje of een stempel.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27451
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Het Coronavirus



Bericht door Marco Polo »

Het weer in NL is of was waardeloos, de cijfers dalen en er is een wirwar aan regels die al dan niet ruimte bieden om iets verder te kijken dan de grens.
Behalve dan de NL overheid met het negatieve reisadvies wat ook op hele korte termijn kan veranderen.
Lijkt me dus helemaal niet vreemd dat men de meest eenvoudige manier zoekt om onder quarantaine en testverplichtingen in het buitenland uit te komen ;-)
(En dat geheel legaal omdat men in feite voldoet aan de locale verplichtingen).
Jij weet als wereldreiziger als geen ander dat stempels en officieel uitziende documenten best wel indruk maken in andere landen :-)
En het vaccinatiepaspoort is hetgeen er het dichtste bij in de buurt komt van alles wat er nu circuleert.
Het is nog nooit voor een pandemie gebruikt en de WHO staat nog steeds op het standpunt dat de vaccinatiebewijzen geen garantie zijn voor het voorkomen van verspreiding.
(Alhoewel ze toegeven dat het er wel op gaat lijken).
Daarnaast vrezen ze buitensluiting van armere landen waarbij het vaccineren moeizamer verloopt.
Wat je nu ook bij ons ziet al is het voor hele korte termijn.
Geen vaccinaties, geen toegang of slechts onder voorwaarden.
Plaats reactie